Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana biegów i obroty
Autor Wiadomość
AndrewMD 


Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 73
Skąd: Zamość
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 00:47   

Czytałem wątek i chciałbym Was zapytać jaki jest optymalny zakres obrotów na jazdę na biegu.
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 09:44   

To jest tak zwane pytanie "otwarte" :mrgreen:

Możesz je sprecyzować,np; optymalne obroty w czasie;

- jazdy po równej drodze w tempie spacerowym z ładna pasażerką,
- odwożenia motocyklem kochanej teściowej,
- wyprzedzania kolumny samochodów,
- długiego zjazdu w dół......
- wyścigach spod świateł....

.....
.....

Oczywiście trochę żartuję. Jak jeździłem taką maszyną jak Twoja i to z tego samego dobrego rocznika, to obroty miałem najczęściej w zakresie 3-4 tys. Spalała mi 4,5 litra wachy. O dziwo trochę mniej paliła jak jeździłem z żoną :twisted:



pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 11:19   

Tak jak kolega wyżej napisał: nie jedź poniżej 3 tysięcy bo to nie zdrowe dla przekładni, będzie Ci stukał i telepał kardan. Powyżej 3 jest już ok :) a do ilu obrotów masz jechać to już od Ciebie zależy :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
AndrewMD 


Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 73
Skąd: Zamość
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 12:50   

Dzięki, zaczynam dopiero i każda pomoc się przyda mi obecnie.
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 15:39   

ja przy codziennej jeździe zmieniam z 1 na 2 przy 3000, a następne biegi przy 4000, wtedy spadają obroty mniej więcej o 500. Jest dynamicznie i tak jak napisał Kobrzak - napęd nie hałasuje.
To musisz wyczuć i różnicować w zależności od obciążenia motocykla i silnika. Słychać i czuć kiedy zmiana jest za wczesna.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 19:35   

AndrewMD,

Wysłany: Pią Cze 05, 2015 17:22
Do jazdy na max'a.


https://plus.google.com/u/0/photos/114108774900886818491/albums/5366990543390074481/6073451444537826562?pid=6073451444537826562&oid=114108774900886818491
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
AndrewMD 


Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 73
Skąd: Zamość
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 20:58   

Widziałem to, ale wykres podaje maksymalne wartości a szukałem tego co koledzy opisali wyżej.
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Maj 02, 2016 07:12   

Tu bardziej przydatny byłby wykres przebiegu momentu obrotowego, bo na nim widać, kiedyś kardan będzie szarpał, a kiedy nie ma sensu już wyżej kręcić.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Maj 02, 2016 12:00   

Proszę bardzo!
https://plus.google.com/u/0/photos/114108774900886818491/albums/5366990543390074481/6073451445296294306?pid=6073451445296294306&oid=114108774900886818491

[ Dodano: Pon Maj 02, 2016 13:03 ]
Sim napisał/a:
Tu bardziej przydatny byłby wykres przebiegu momentu obrotowego, bo na nim widać, kiedyś kardan będzie szarpał, a kiedy nie ma sensu już wyżej kręcić.

Ciekaw jestem jak to odczytasz z tego prawie płaskiego przebiegu momentu obrotowego?
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Maj 02, 2016 15:25   

izywec napisał/a:
........................
Ciekaw jestem jak to odczytasz z tego prawie płaskiego przebiegu momentu obrotowego?


"Prawie płaski" to "prawie doskonały" :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Maj 02, 2016 22:35   

Czyli to możliwe, żeby NTV "złamała" dwie paki? A ja zawsze myślałem, że licznik mi kłamie :shock:
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Maj 03, 2016 09:27   

izywec napisał/a:

Ciekaw jestem jak to odczytasz z tego prawie płaskiego przebiegu momentu obrotowego?


To jest niestety tylko wycinek wykresu, na którym nie widać połowy skali obrotów i to tej którą jesteśmy najbardziej zainteresowani.
Chyba, że osoba publikująca taki wykres sugeruje, że niższe obroty niż 3000 nie są przeznaczone do jazdy i nie należy ich brać pod uwagę. W przypadku NT tam moment obrotowy jest znacznie niższy i rzeczywiście nie ma wtedy mowy o dynamicznym i zdrowym dla napędu przespieszaniu.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto Maj 03, 2016 19:28   

radzieckii napisał/a:
Czyli to możliwe, żeby NTV "złamała" dwie paki? A ja zawsze myślałem, że licznik mi kłamie :shock:


Ano możliwe. Lecz tylko w sytuacji, kiedy "odwozisz motocyklem kochaną teściową" (rights by sgtcop13)
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Wto Maj 03, 2016 21:58   

Sim,
Napisałeś: " że niższe obroty niż 3000 nie są przeznaczone do jazdy i nie należy ich brać pod uwagę."
Rzeczywiście! Poniżej 3000 obrotów nie powinno się eksploatować intensywnie tego silnika a w szczególności poniżej 2000 to po prostu niszczenie silnika przy większych obciążeniach.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Wto Maj 03, 2016 22:41   

AndrewMD, przecież to słychać :)

Zwróć też uwagę na samą zmianę biegów: 1 szybko i zdecydowanie, kolejne też zdecydowanymi ruchami dbając o to, aby obroty nie spadły ani za mało, ani za dużo (ok 500). To samo w dół - tutaj (poprawcie mnie jak coś) ważne jest pilnowanie, aby obroty nie spadały za bardzo w trakcie redukcji - w przeciwnym razie poczujesz szarpnięcie na kole nawet z chwilową utratą przyczepności.


Nie będzie stukać - będzie git :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12