Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Tragicznie ciężkie zpalanie rano
Autor Wiadomość
GregorS 
Virago w sercu


Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 121
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: Wto Mar 22, 2016 21:56   

wymień świece i zobaczymy, Volty mierzyłeś na odpalonym ?
_________________
była XV 535, była XV 750
 
 
Waski 


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 252
Skąd: Wlkp/Dolnośląskie
Wysłany: Wto Mar 22, 2016 22:57   

Po ostatnich Łojach założyłem miernik napięcia (więc podgląd mam na bieżąco) i nowy regulator bo ten mi padł i nie ładował pełnią mocy. A jakie świece polecacie? Standard czy coś inkszego?
_________________
Nie ważny cel...pretekstem droga...
 
 
GregorS 
Virago w sercu


Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 121
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: Wto Mar 22, 2016 23:01   

12.5 przy odpalonym moto to trochę mało, może alternator?
_________________
była XV 535, była XV 750
 
 
Waski 


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 252
Skąd: Wlkp/Dolnośląskie
Wysłany: Sro Mar 23, 2016 05:49   

12,5 przed odpaleniem. Dziś sprawdzę dokładnie. Po odpaleniu jest 14,5 sprawę regulatora i alternatora już przerabiałem i są ok więc to mogę wykluczyć. A używa ktoś z was świec irydowych? Jest sens dać więcej czy to tylko marketingowy wodotrysk że są lepsze.
_________________
Nie ważny cel...pretekstem droga...
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Mar 23, 2016 09:02   

Niektórzy nawet twierdzą, że poprawiają osiągi ;-) Na pewno są lepsze i trwalsze. Ja zakładam zawsze takie, jak powinny być. Jak idą fabrycznie irydowe, to się szarpię na nie. Jak nie muszę, to nie ;-)
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 23, 2016 09:20   

Prawdopodobnie wina świecy.
Zalałeś ją, gwałtownie przepaliło i mogła się m.in upalić część elektrody.
Ja się szarpnąłem na świece irydowe, ale Ty masz ich w silniku 2 razy więcej, więc koszt wzrasta.

Polecam Denso 7,50/szt. (swiecezaplonowe.pl)
No i wymiana co 2 sezon dla komfortu palenia i niższego spalania.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
lizaczek78 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 241
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Mar 23, 2016 09:43   

W którymś z ostatnich motocykli był artykuł na temat świec. Poprawa osiągów na świecach irydowych to według nich mit, jedyna zaleta jest trwałość i nic więcej. Z tego co pamiętam to i cena jest chyba ciut wyższa. W mojej byłej devi którą trzymałem cały sezon pod pokrowcem na dworze tez miałem coś takiego że na ssaniu kręciła wolniej. Co więcej jak zaskoczyła to na jeden gar a po chwili i po lekkiej zaznaczam lekkiej przegazówce zaskakiwał drugi. Tak się działo w wilgotne dni. Po suchych ciepłych nocach nie było tego efektu, stwierdziłem że taka uroda i nie walczyłem z tym, a teraz już tego problemu nie mam rzędowe 1l na wtrysku zapala zawsze :D
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Mar 23, 2016 15:19   

Oprócz świec są jeszcze przewody i to tutaj upatrywałbym problemu.
 
 
Waski 


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 252
Skąd: Wlkp/Dolnośląskie
Wysłany: Sro Mar 23, 2016 16:10   

radzieckii napisał/a:
Oprócz świec są jeszcze przewody i to tutaj upatrywałbym problemu.
sprawdzę je na pewno przy okazji wymiany świec bo te i tak przydałoby się nowe zamontować.
_________________
Nie ważny cel...pretekstem droga...
 
 
ADIK 
ADAMEK

Wiek: 48
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Piekary.śl
Wysłany: Czw Lut 08, 2018 23:03   Zapalanie Dewilki

Wytłumaczcie mi co ma NIE odpalanie motoru zimą bo się psuje moto.Więc nie odpalajcie waszych samochodów rano zimą do pracy bo jest zima i możecie iść na autobus .Nie czaje ,silnik ten sam zasada działania ta sama chyba że się mylę .A jak byłbym twardziel i zimą chciałbym jechać do pracy na motorze to nie mogę bo szkodzi silnikowi coś tu jest nie tak .W instrukcji tego modelu niema nic o NIE odpalaniu zimą.Pozdrawiam
_________________
ADAMEK-NTV
 
 
Radziu77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Lut 2017
Posty: 539
Skąd: powiat poznański
Wysłany: Czw Lut 08, 2018 23:30   

A dlaczego nie odpalać i nie latać? Jak Ci szybka nie paruje, asfalt jest, jest suchy i ubrany jesteś, to LwG. Ja dzisiaj prawie dosiadłem osiołka.
PS. Nie mów tylko motongowi, że zima jest
_________________
You meet the nicest people on a Honda
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Lut 09, 2018 00:56   

Adik tu nikt nie mówi o nie jeżdżeniu tylko o tym, żeby nie PRZEPALAć, czyli pójść do garażu, odpalić na 2 minuty i zgasić a następnie iść do domu. Właśnie o tym była mowa, żeby jak już odpalasz to się przejechać czyli to co Ty chcesz zrobić.
Chyba, że samochód też się odpala na 2 minuty co te dwa tygodnie jak nim nie jeździmy. Mój przynajmniej stał prawie dwa miesiące i się nie zepsuł.

I nie rozumiem tego bulwersu tutaj.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Valdek_Tychy 


Pomógł: 8 razy
Wiek: 65
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 119
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią Lut 09, 2018 08:19   Re: Zapalanie Dewilki

ADIK napisał/a:
Wytłumaczcie mi co ma NIE odpalanie motoru zimą bo się psuje moto.Więc nie odpalajcie waszych samochodów rano zimą do pracy bo jest zima i możecie iść na autobus .Nie czaje ,silnik ten sam zasada działania ta sama chyba że się mylę .A jak byłbym twardziel i zimą chciałbym jechać do pracy na motorze to nie mogę bo szkodzi silnikowi coś tu jest nie tak .W instrukcji tego modelu niema nic o NIE odpalaniu zimą.Pozdrawiam

Problem leży w tym,że przy niskich temperaturach olej w silniku robi się gęsty i zanim zacznie spełniać swoją rolę w postaci smarowania silnika musi upłynąć trochę czasu żeby się rozgrzał i "upłynnił się" na tyle żeby dotrzeć do wszystkich zakamarków wymagających smarowania a to niestety trochę trwa i w tym czasie podzespoły silnika pracują praktycznie bez smarowania, co raczej na dobre mu nie wychodzi.W przypadku jeśli odpalasz silnik i dasz mu się odpowiednio zagrzać, czyli pochodzi 10-15 minut albo pojedziesz gdzieś (np.do pracy) silnik zostanie przesmarowany należycie i jest ok.Inaczej wygląda sprawa jeśli ktoś odpala moto na 2-3 min. i go gasi, tylko po to żeby go przepalić.W tym czasie silnik nie zostanie odpowiednio przesmarowany a za 2 tyg. ponownie go odpalasz na 2-3 min. i tak faktycznie przez to całe odpalanie silnik chodzi bez właściwego smarowania.Tak więc z grubsza o to chodzi, a nie żeby nie jeździć zimą, bo jest zima.
 
 
ADIK 
ADAMEK

Wiek: 48
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Piekary.śl
Wysłany: Pią Lut 09, 2018 23:48   

Dzięki kolegom za wytłumaczenie mi tej kwesti nie chodziło mi zbulwersowanie z mojej strony lecz dlaczego nie odpalać Dewi zimą teraz rozumiem .Dzięki wielkie kolegom.LWG
_________________
ADAMEK-NTV
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Sro Lut 14, 2018 15:28   

Czołem

Pomijając aspekt silnikowy, to niestety jest jeszcze druga strona medalu: sól i inne chemikalia lane na drogę, które nie służą naszym maszynom.
_________________
SQ7NSQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12