Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Tragicznie ciężkie zpalanie rano
Autor Wiadomość
lizaczek78 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 242
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Maj 14, 2015 08:05   

Zauważyłem dziś dodatkowy symptom, silnik nie zaskoczył dopuki kręcił na starterze. Po puszczeniu startera od razu zapalił, czy mi się wydaje ?

[ Dodano: Czw Maj 14, 2015 08:07 ]
kudlaty napisał/a:


Dziwi mnie tylko że na ssaniu kręci Ci gorzej niż bez ssania :???:


A czy na ssaniu do tłoka nie jest podawana bogatsza mieszanka przez co zwiększa się kompresja w komorze spalania i ilość mieszanki do spalenia ?
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Maj 14, 2015 08:57   

Wszystko pasuje do sladkowej diagnozy. U mnie było podobnie i po wymianie aku jak ręką odjął.
 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią Maj 15, 2015 09:15   NT 700

Witam.
Podłączę się do tematu. Co prawda u mnie mogą być inne przyczyny (choć nie muszą), bo jeżdżę 700, ale tez rano mam problemy z rozruchem. Dałem co prawda motocykl na wymianę płynów, filtrów i przy okazji świec, bo rankami musiałem sporo dłużej kręcić zanim silnik zaskoczył. Ale z jakichś powodów kolo wymienił tylko 2 świece, a dwie mi wręczył do ręki. Nie zajarzyłem od razu, bo myślałem, że kupił dwie za dużo, ale na rachunku w domu wyczytałem, że kupił 4, a nie 6. I teraz w dalszym ciągu, co rano mam problem z opalaniem. W związku z powyższym mam dwa pytania:
1. Czy fakt, że zmieniono tylko 2 z 4 świec mogą powodować takie objawy jak powyżej? (w ciągu dnia odpala zdecydowanie lepiej, choć po 8 godzinach pracy też muszę go nieco dłużej przytrzymać na rozruszniku).
2. Jakie powinno być prawidłowe napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku/w trakcie rozruchu, żeby można było wykluczyć winę akumulatora? (akumulator wymieniony przez poprzedniego właściciela w ubiegłym roku - nie pamiętam firmy, ale jakiś dobry, a nie po taniości przed sprzedażą)
Pozdrawiam.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Pią Maj 15, 2015 10:34   

Tamronick napisał/a:
Ale z jakichś powodów kolo wymienił tylko 2 świece, a dwie mi wręczył do ręki.


Wymienił 2 bo w odróżnieniu od 650 w 700 jest ich tylko 2 (tak jak mam w Tramkpu, a to praktycznie ten sam silnik). Koleś pewnie dla Ciebie kupił 4 myśląc że tyle ich jest i te które mu zostały poprostu Ci oddał (moim zdaniem powinien policzyć za 2 i nie robić zamieszania).

A jesteś w 100% pewny że tek akumulator był wymieniony, czy tylko jest to słowo poprzedniego właściciela (np. mógł wymienić niekoniecznie na nowy)??
Masz odczucie, że słabiej kręci rozrusznikiem rano??
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią Maj 15, 2015 11:50   

A widzisz, a ja byłem pewny, że są 4 świece :) Było więcej poczytać zanim się zacząłem wkurzać ;)
A co do kręcenia, to wydaje mi się, że kręci normalnie. Po którymś tam razie czasami, jakby nieco zwolnij, ale i tak kręci i w końcu odpala. Co do akumulatora, to kwitów nie dostałem, ale oglądał go weteran i potwierdził, że faktycznie prawie nowy i porządny. Sprawdzę jeszcze w weekend jakie ma napięcie i podłączę do prostownika. Może go męczy to, że zwykle robię 2-3 km i go gaszę. W weekendy wypada mi tylko przejażdżka tak na 10 km w jedną i potem powrót. Nie wiem co może być oprócz prądu, bo pompka pompuje paliwo (to słychać), gaźnika nie ma bo to wtrysk. Filtry i świece nowe... Facet, który robił ma dobra opinię u kumpli, więc zaufałem. Ja jestem noga, więc się nie brałem za grzebanie sam. Jedynie może kable wysokiego napięcia, bo trudniej mu kiedy odstoi nockę w deszczu (stoi na parkingu pod plandeką). I odwala mu tylko jak jest zimny.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Maj 15, 2015 17:38   

Ja miałem dokładnie te same objawy (brak chęci zapalenia rano/jak było chłodniej), pitoliłem się z tym przez dwa sezony. Robiłem myki typu zakręć, w trakcie ssanie i odpuść ssanie, normalnie gehenna. W końcu aku padło i od czasu jak mam nowe zero problemów z zapalaniem. Kupiłem bosha, nieco mniej pojemnego za to z większym prądem rozruchowym.
 
 
robbelgia 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: belgia
Wysłany: Nie Maj 17, 2015 22:15   

Witam
Co do 700 to w mojej miałem odklejony stojan w rozruszniku (magnes w obudowie )
Objawy jak przy słabym aku rano wolno kręcił i późno łapał jak był ciepły łapał dobrze .
Przyczynę znalazłem po wyjęciu startera . A sprawdzałeś na słuch z innym devi czy kreci z ta sama prędkością (warunek dobre aku)ja wyraźnie słyszałem za wolniej kreci
pozdrawiam
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Maj 18, 2015 21:14   

Zamiast kombinować i zgadywać trza do elektryka pojechać - każdy powinien mieć przyrząd do testowania akumulatora.

Objaw z odpalaniem przypuszczeniu przycisku startera to norma przy słabym aku.
Rozrusznik zabiera cały prąd i nie starcza go na porządną iskrę.

Naprawdę nie ma co się męczyć - motocykl ma zapalić od dotknięcia nawet przy -27 stopni!
Wiem bo sprawdzałem dwa lata temu :twisted: :mrgreen:
 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 01:35   

Moto w serwisie. Chłopaki mają trochę czasu na wybadanie co boli, bo wracam dopiero w środę. Mam nadzieję, że kiedy wrócę wszystko będzie już banglać jak trzeba.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Maj 25, 2015 23:45   

Nie zdziwię się jak elektrycy znajdą złe połączeniach do biegunów akumulatora albo złe połączenie masowe.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 12:47   

Był błąd czujnika temperatury. Błąd skasowali i się nie pojawia. Każą mi odebrać motocykl i pojeździć. Bo nie chcą wymyślać. Pojeżdżę i zobaczę...
Rachunek 80 zł.

[ Dodano: Sob Cze 06, 2015 03:32 ]
Teraz, tzn. po skasowaniu błędu czujnika motocykl odpala bez problemu, ale jest ciepło. Raz odpalałem przy ok. 10 st. C to odpalił za drugim razem. Niby lepiej, jednak nie było od strzału... Kiedy padło ako, przed skasowaniem błędu, na kablach odpalił od razu. Jednak ładowanie jest OK. Panowie w serwisie stwierdzili, że napięcie po jeździe na poziomie 13,3 V jest idealne. Poza tym nie znaleźli jakichś problemów z elektryką. Polatam i zobaczymy. Na razie jest ciepło, więc nic tylko sie cieszyć z jazdy :)
Pozdrawiam.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
Jon 45 

Wiek: 61
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sob Lut 06, 2016 17:58   

Pozwolicie żę też podłącze się do tematu jak w temacie ,dzisiaj probowalem uruchomić moją dewilke po zimie ,moto stoi w garazu, co prawda nie ogrzewanym ale nie jest zimno.Swiece wymienilem w ubieglym sezonie jak rownież wszystkie plyny,akumulator ladowalem poprzedni dzien oraz wykrecilem obie swiece z przedniego cylindra oczywiscie oczyscilem ,sprawdzilem odleglość elektrod na swiecach a silnik nie zapalił, dosyć dlugo krecilem na ssaniu i bez .Macie jakieś pomysly co mogę jeszcze zrobić ,wiem odkrece pozostale swiece w tylnym cylindrze ale nie wiem czy to pomoze ,prosze o porady.
_________________
Jon45
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sob Lut 06, 2016 18:11   

Być może tradycja, czyli po dłuższym postoju paliwo odparowało z gaźników, a pompa działa tylko przy kręcącym silniku. Spróbuj podpiąć pompę paliwa na krótko by uzupełnić paliwo w gaźnikach i zobacz czy to pomoże.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
Jon 45 

Wiek: 61
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sob Lut 06, 2016 18:25   

O to jest konkretny pomysł ,sprawdze to w przyszłym tygodniu,dzieki kolego za podpowiedz,
_________________
Jon45
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Nie Lut 07, 2016 13:38   

Tradycją też jest, że akumulator, który budzi motory naszych sprzętów do życia, szczególnie po zimie, musi być naprawdę w bardzo dobrej kondycji.
_________________
SQ7NSQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13