Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Opony
Autor Wiadomość
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Cze 09, 2017 13:12   

Moje Micheliny PR2 na razie dobijają do 30.000 i jeszcze jeżdżą.
Przód jest elegancki - może jeszcze 15.000 dołożę, a tył już powoli zaczyna się schodkować.
Będę meldował jak daleko uda mi się na nich zajechać.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Damian_NTV 
Damian


Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Cze 09, 2017 13:49   

Ja chyba też zdecyduję się na PR2, obecnie mam Bridgestone BT023, w sumie to moim zdaniem dobre opony, ale nie zrobiłem na nich zbyt wiele km, tył już niestety prawie slick :D i na razie zmienię tylko tył.
_________________
Husqvarna WRK125 -> Yamaha YZ450F & Honda NT700V Deauville
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Cze 12, 2017 08:57   

Teoretycznie, bo praktycznie jeszcze nie sprawdzałem Micheliny PR4 są jeszcze trwalsze, bo zwiększono ich odporność na tzw. ząbkowanie.
PR2/3/4 to są dwuskładnikowe opony - stąd m.in ich ponadprzeciętna trwałość.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Bombardier Asch 
Andrzej


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 114
Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Pon Cze 12, 2017 14:15   

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to jest z tym indeksem nośności? Niby 69 - 325kg, i to by było z zapasem... ale dla stojącego motocykla. Przy ostrym hamowaniu przecież cała masa idzie na przednie koło, no a wtedy to już lipa. Jakieś 400 kg (+ plecaczek) idzie na jedną oponę.
 
 
Brt 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1142
Skąd: Warszawa-Zachód
Wysłany: Pon Cze 12, 2017 14:19   

Bombardier Asch napisał/a:
idzie na jedną oponę.
Jeśli zrobisz stoopie Deauville'm z pełnym obciążeniem i plecaczkiem to chapeau bas
_________________
Więcej szczęścia, niż rozumu...

Zapraszam do Grupy warszawskiej!
Zasady jazdy w Grupie
 
 
Bombardier Asch 
Andrzej


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 114
Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Pon Cze 12, 2017 14:32   

he, he, może w przyszłości ;)
No ale i tak obciążenie wzrasta i to znacząco na przednim kole, a tam index 58...

BDW w instrukcji stoi napisane: opony zalecane przód 58 (236 kg) , tył 69 (325 kg).
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon Cze 12, 2017 22:13   

Bombardier Asch napisał/a:
BDW w instrukcji stoi napisane: opony zalecane przód 58 (236 kg) , tył 69 (325 kg).

I tego się, bombardierze, trzymajcie. Ten Asch, jak mnie pamięć nie myli, nie wynajdywał sobie sam problemów. Idź tutaj za jego przykładem :wink:
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
Bombardier Asch 
Andrzej


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 114
Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Sro Cze 14, 2017 22:25   

Dziś przeglądałem opony, na bieżniku przedniej znalazłem takie uszkodzenie:
https://drive.google.com/open?id=0B8-w0n54CgwuMlp5cXgweWRMR2M
https://drive.google.com/open?id=0B8-w0n54CgwuRUhONGdJcC1talE



Trochę się zaniepokoiłem... czy można z czymś takim jeździć?
 
 
Grzech 
wielbiciel 2oo


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Nałęczów
Wysłany: Czw Cze 15, 2017 07:40   

Nie ryzykowałby jazdy z takim pęknięciem opony. Nie jest to drobna rysa, jakie czasem pojawiają się na bieżniku i znikają wraz z przebiegiem. Wiesz czym grozi nagła utrata ciśnienia w przednim kol apodczas jazdy, a tego nie życzyłbym nikomu. Myślę, że czeka Cię wymiana opony.
_________________
Prędkość wcale nie zabija, robi to nagłe zatrzymanie.
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Czw Cze 15, 2017 09:13   

Grzech napisał/a:
Myślę, że czeka Cię wymiana opony.

Tym bardziej ,że nie wygląda na zeszłoroczną :shock:
Wymienisz i 20tysi spokoju :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Czw Cze 15, 2017 15:20   

I plus, że to przednia :D łatwo koło zdjąć i szybko wymienić. Ale byś klął na tył :D

No i przód tańszy :)
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Bombardier Asch 
Andrzej


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 114
Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Czw Cze 15, 2017 22:15   

Taki piękny weekend, a moto zostało w garażu :( Trudno, we wtorek może uda się ogarnąć temat, choć jak widzę nie będzie tanio... Z tego co czytałem, najbardziej polecane są Pilot Road 4. Jakoś nie zanotowałem, czy standard, czy GT. Podobno to zależy od masy motocykla (chodź nośność mają tę samą). Co sądzicie, które?
A może w ogóle jakieś inne? Teraz mam Battlax BT021 i jak tylko zjadę z asfaltu mam wrażenie, że zaczynam pływać...
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Czw Cze 15, 2017 22:24   

Generalnie większość z nas pomyka na Pilot Road 2, sam też takie posiadam. Na forum o oponach był niejeden temat, z większości postów wyciągnąłem wniosek: "nie wymyślaj tylko montuj PR2".
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw Cze 15, 2017 23:38   

Amen.
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Cze 16, 2017 00:52   

W PR4 a GT różnica nie jest w nośności, tylko w składzie mieszanki. W gt jest twardsza, dzięki czemu wielkie turystuczne krążowniki nie zajądą takiej opony po 10k km.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12