Nie szkodzi, poradzę sobie. Jeszcze chyba nigdy nie jeździłem pojazdem, w którym licznik pokazywałby poprawnie prędkość. Zawsze jest nawet do 10% różnicy i zazwyczaj mam na to wzgląd.
_________________ "Patrz w gwiazdy ale uważaj na drogę" ~W. Rabe
Nagle ulubiony cytat z czasów szkoły średniej staje się jeszcze bardziej aktualny...
U mnie w NT700 paradoksalnie pokazuje tak samo jak na GPSie. Przy wyższych prędkościach 2-3km/h więcej. Jest to chyba ewenement, bo w niektórych samochodach przy wyższych prędkościach robi się różnica nawet o 15km/h
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1776 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Maj 13, 2016 11:07
Panowie, stanowczo za często patrzycie w prędkościomierz, a z tego mogą być takie problemy jak;
- problem czy prędkościomierz nie zakłamuje wyniku,
- problem z poczuciem winy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości,
- problem zbyt częstego patrzenia na prędkościomierz, a nie na drogę przed sobą, czy laski na chodnikach,
- i problem, że mogą być z tym jeszcze inne problemy
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
To fakt, przez prędkościomierze same problemy.
Jakby go nie było to zawsze można by powiedzieć policjantowi:
no przekroczyłem prędkość i co mi pan zrobisz? ("Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?").
A ja zadam pytanie z innej beczki. Czy należy zwracać uwagę na indeks nośności? Mianowicie Deauville waży więcej niż Revere przez co zastanawiam się czy opona o indeksie nośności 69W jest wystarczająca na tył do Deauville?
_________________ Nie ważny cel...pretekstem droga...
Tabele znam bo już przeglądałem, tylko zastanawia mnie to jak obciążenie jest liczone bo co innego jechać samemu "na pusto" a co innego z pasażerem i załadowanym. Zastanawiałem się nad kupnem opony z większym indeksem nośności i nie wiem czy to ma w ogóle sens. Chodzi mi o odporność na ścieranie.
[ Dodano: Pon Maj 22, 2017 16:36 ]
Tabele znam bo już przeglądałem, tylko zastanawia mnie to jak obciążenie jest liczone bo co innego jechać samemu "na pusto" a co innego z pasażerem i załadowanym. Zastanawiałem się nad kupnem opony z większym indeksem nośności i nie wiem czy to ma w ogóle sens. Chodzi mi o odporność na ścieranie.
_________________ Nie ważny cel...pretekstem droga...
Chodzi o maksymalne załadowanie opony. To tak jak v max.
Lepiej mieć dobre opony dopasowane do moto, bo na szkoleniu mi goście wspominali jak ich kolega miał założone takie ze zbyt niskim indeksem prędkości i masy i już rok sąduje się z ubezpieczycielem, bo ten uznał, że ubezpieczenia mu nie wypłaci z tego powodu. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale ja bym nie ryzykował
I to mówię ja, co ma na przodzie tkc80 z v max 160
Chodzi o maksymalne załadowanie opony. To tak jak v max.
Lepiej mieć dobre opony dopasowane do moto, bo na szkoleniu mi goście wspominali jak ich kolega miał założone takie ze zbyt niskim indeksem prędkości i masy i już rok sąduje się z ubezpieczycielem, bo ten uznał, że ubezpieczenia mu nie wypłaci z tego powodu. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale ja bym nie ryzykował
I to mówię ja, co ma na przodzie tkc80 z v max 160
Kobrzaku rozumiem cię, ale mi chodzi o większe "W" właśnie ze względów bezpieczeństwa. Bo o ile o tyle Deauville ma indeks 69 to czy zakładając tę samą opone ale z indeksem nośności np. 75 zwiększy się jej żywotność w znaczący sposób.
_________________ Nie ważny cel...pretekstem droga...
Pomógł: 12 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1142 Skąd: Warszawa-Zachód
Wysłany: Sro Maj 24, 2017 19:19
Waski, idąc Twoim tokiem rozumowania:
- Ile wyniesie masa całkowita jak jedziesz na sam?
- Ile wyniesie masa całkowita jak będziesz jechał obładowany(kierowca+pasażer+bagaż)?
- Czy powyższe wyniki przekroczą 325kg + wartość z opony przedniej ??
W instrukcji znajdziesz informacje o maksymalnej dopuszczonej masie dla motocykla (kierowca+pasażer+bagaż)
Jak dla mnie kompromis to Pilot road. Które to do wyboru, ja bym brał 2. Trudno o coś lepszego i trwalszego.
Dokładnie zgadzam sie w 500% z kobrzakiem. W ubiegłym roku w kwietniu założyłem Michałki PR2 i są "debeściaki". Trzymają jak złe i póki co po 7.000 km nie widać większego zużycia.
Tylko pamiętajcie o w miarę młodym DOT opon.
_________________ Romet Ogar 200, WSK 125, ETZ 250, Honda CB 500, NT650V Deauville (RC47), Yamaha FJR 1300.
Człowiek ma prawo patrzeć na drugiego z góry tylko wówczas, kiedy chce mu pomóc się podnieść - Gabriel Garcia Marquez
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum