Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Opony
Autor Wiadomość
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 20:16   

mam promaxy i są ok do takiego motocykla. kupiłem za jakieś 5 stów komplet i przejździłem ze 3/4 sezonu. Na ten na bank mi starczą.
 
 
Panda 
Podwórkowy kaskader

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 211
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 21:02   

Ja myślę że na oponach to tak jak na kasku, nie można oszczędzać bo maja bezpośredni kontakt z droga ;)
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 20:47   

Chyba częściej spotykamy się z użytecznością dobrej opony niż dobrego kasku... oby
 
 
Panda 
Podwórkowy kaskader

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 211
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 22:57   

Właśnie jestem po świeżym teście PR3, trzy dniowy wypad Wrocław-Szklarska Poręba, i powiem tak żadnego uślizgu przedniego ani tylnego koła, może przez niskie prędkości na zakrętach, ale to dzięki plecaczkowi, no i szkoda by było skasować moto na poczatku roku. Ogólnie jak na razie jestem z nich bardzo zadowolony.
 
 
Rudolf_0 


Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 32
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon Maj 09, 2016 11:47   

A mam takie pytanko. Zamierzam na dniach wymienić kapcie w Reverce. Wybór padł na Michałki Pilot Road 3. Z tym że kniga serwisowa zaleca użycie rozmiarów:

- Tył: 150/70-17
- Przód: 110/80-17.

I tu pojawił się problem, bo o ile na tył nie ma problemu, to nigdzie w ofercie sklepów nie mogę znaleźć PR3 na przód w odpowiednim rozmiarze. Albo 110/70-17 albo 110/80-18.

I teraz albo założę Pilot Aktiv albo może doradzicie, gdzie mogę znaleźć PR3 w odpowiednim rozmiarze?

A może zakładaliście węższy profil?
_________________
"Patrz w gwiazdy ale uważaj na drogę" ~W. Rabe
Nagle ulubiony cytat z czasów szkoły średniej staje się jeszcze bardziej aktualny...
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 09:26   

To raczej odwrotnie.
Książka podaje wyższy profil, a w sklepie jest tylko niższy. Szerokość opony jest taka sama.
Moim zdaniem niczemu to nie szkodzi - zmieni się lekko średnica całego koła - i jeśli taka zmiana wyglądu Ci nie przeszkadza...
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 11:01   

Niektórzy zakładają na przód 120/70/17, może takie spróbuj.
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
Brt 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1142
Skąd: Warszawa-Zachód
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 11:33   

Ja w swojej kiedyś miałem Metzelera 110/70R17
Wygląda trochę jak kółko od roweru

Lepiej się składał + większe przekłamania na liczniku
_________________
Więcej szczęścia, niż rozumu...

Zapraszam do Grupy warszawskiej!
Zasady jazdy w Grupie
 
 
Rudolf_0 


Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 32
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 13:23   

Sim napisał/a:
To raczej odwrotnie.
Książka podaje wyższy profil, a w sklepie jest tylko niższy. Szerokość opony jest taka sama.


Tak, chciałem napisać wyższy, ale oczywiście chodziło o niższy. Słownik w telefonie zmienił mi słowo z wyższy na węższy z jakiegoś powodu.

A przy kole 120/70 jaki to może mieć wpływ na jazdę? Gorzej się będzie składać? Nigdy nie zakładałem szerszej niż zalecana opony. Czy może lepiej założyć inny model, np. Pilot Aktiv?
_________________
"Patrz w gwiazdy ale uważaj na drogę" ~W. Rabe
Nagle ulubiony cytat z czasów szkoły średniej staje się jeszcze bardziej aktualny...
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 14:08   

Tak, przy szerszej oponie z przodu (120) ucierpi sterowanie. Moto będzie chętniej jechało prosto i mniej chętnie zacieśniało zakręty przez złożenie.
Delikatnie mniejsza średnica (110/70) (przez mniejszy profil) spowoduje, że motocykl będzie zwrotniejszy, bo zmieni się kąt przedniego zawieszenie - na bardziej sportowy (ostrzejszy).
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Rudolf_0 


Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 32
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 14:32   

Zakupione 2 Sztuki PR3. Na przód 110/70. Już za dwa tygodnie przeciągnę moto po trasie ponad 1000km, więc na pewno zdołam sprawdzić jak się na nowych kapciach prowadzi :)
_________________
"Patrz w gwiazdy ale uważaj na drogę" ~W. Rabe
Nagle ulubiony cytat z czasów szkoły średniej staje się jeszcze bardziej aktualny...
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 14:39   

Będzie Pan zadowolony!
To są bardzo dobre gumy.

Wyczuj z GPSem jak zmieniła się prędkość wskazywana na zegarach, żeby można było wyczuć przejazdy obok radarowców.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Maj 11, 2016 16:35   

Mieszając rozmiarami opon warto zwrócić uwagę na budowę opony. Diagonalna na jednym kole i radialna na drugim mogą dać niespodziewane efekty. 110/80/17 będą tylko diagonalne. 110/70 , podobnie jak 150/70 są i takie i takkie. Radialne mają zawsze "R" w rozmiarze ;-)
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1202
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Czw Maj 12, 2016 09:57   

Sim napisał/a:
Tak, przy szerszej oponie z przodu (120) ucierpi sterowanie. Moto będzie chętniej jechało prosto i mniej chętnie zacieśniało zakręty przez złożenie.
Delikatnie mniejsza średnica (110/70) (przez mniejszy profil) spowoduje, że motocykl będzie zwrotniejszy, bo zmieni się kąt przedniego zawieszenie - na bardziej sportowy (ostrzejszy).


Pozwolę się nie zgodzić z tą opinią dlatego, że 120 jest bardziej ściśnięta i co za tym idzie wypchana środkiem, co powoduje, że moto szybciej i chętniej się przechyla.
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Maj 12, 2016 11:16   

Ale to już zależy od budowy samej opony - czy jest jedno, czy dwuskładnikowa i jaki ma karkas, bo różne opony różnie rozkładają się na feldze - jedna się wylewa tworząc bułę, a druga zostaje stożkiem.
Fakt pozostaje faktem, że im szersza opona, tym gorsza zwrotność. Zakładając, że szerszą oponę zakładamy na felgę tej samej szerokości - w efekcie dostajemy najczęściej właśnie rozlaną bułę.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13