Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przednie koło do Deauville
Autor Wiadomość
Ksycior 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Skrwilno/Gdańsk
  Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 08:30   Przednie koło do Deauville

Witam.
Sprawa pożyczenia czegokolwiek należy do rodzaju tych małoprzyjemnych, ale może się znajdzie ktoś z okolic Gdańska, kto będzie na tyle uprzejmy i mi pomoże.
Walczę z drżeniem, podczas hamowania klamką. Wymieniłem tarczę przednią prawą (fakt, używana, z zapewnieniem sprzedającego że 100% prosta, grubsza od zdemontowanej) ale temat nierównego hamowania nadal jest, a nawet się wzmógł, wręcz "żabowanie" od 40km/h do 0. Na stopce centralnej, kręcą przednim kołem w 3/4 tarczy jest opór - tarcie klocków, pozostała cześć obrotu bez oporu.
Ze względu na CBS (hamule tył i jeden tłoczek przedniego lewego zacisku) przy hamowaniu hamulcem nożnym wszystko jest ok - mniemam, że przednia lewa tarcza jest ok. Dlatego też na potrzebę weryfikacji zamieniłem tarcze, lewa z prawą. No i to samo, bez zmian. hamowanie nożnym ok, klamką żabkowanie.
Póki co wróciłem do stanu wyjściowego - stare tarcze na swoich miejscach, ale problem nierównomiernego hamowania klamką pozostał.
Wiem, wymiana tarcz na nowe się ciśnie na usta, ale jak to nie tarcze?
Dlatego kolejny pomysł, to podmienienie koła z moto bez tego problemu.
Ewentualnie pomiary wyboczenia, płaszczyzny piasty w miejscu montaży tarcz na tokarce.
Jeśli ktoś z miałby takie sprawne koło to proszę o odzew. Albo kogokolwiek kto ma jakaś sugestię pomocną do rozwiązania wyżej opisanego problemu.
Pozdrawiam.
 
 
GhoustDragon 


Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 10:11   

Sprawdziłbym sam zacisk - rozbierz, przeczyść(tłoczki mają się wcisnąć palcami); to raz. Dwa - sprawdź dociągnięcie łożyska główki ramy i pozostałe połączenia śrubowe w zawieszeniu.
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskn?te tla?ítko ↑
 
 
Ksycior 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Skrwilno/Gdańsk
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 11:40   

Zacisk sprawdzałem (może jeszcze przeczyszczę), tłoczki wchodzą wciskane palcami, środkowy ciężej od zewnętrznych. Łożysko główki ramy było wymieniane na stożkowe 3 tygodnie temu. Ale posprawdzam jeszcze połączenia śrubowe.
Dzięki GhoustDragon
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 16:07   

a ośka?
 
 
Ksycior 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Skrwilno/Gdańsk
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 07:05   

Ośka prosta, bynajmniej nie widziałem skrzywienia :)

[ Dodano: Nie Lip 26, 2015 20:26 ]
Witam po przerwie. Odgrzewam kotleta ponieważ dalej walczę z drżeniem podczas hamowania. Dzięki uprzejmości kolegi Piotrka z GD podmieniłem całe koło w devi, no i jest/było ok - płynne hamowanie. Także teraz czas na wymianę tarcz, albo felgi. Ponieważ przeczesując forum natknąłem się na informację, że devi po lifcie - czyli po czerwcu 2002(z zaciskami nissin) miały większą bądź mniejsza o ok 1cm szerokość felgi, dokładnie nie pamiętam i nie mogę odnaleźć tego postu. I tu pytanie do Was, czy ma ktoś dokładną informację czy rzeczywiście tak jest ? Przy ewentualnym zakupie felgi nie chciałbym wtopić niepotrzebnie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13