Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wysokie spalanie NT700 ....
Autor Wiadomość
resenok 

Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 13
Skąd: Łódź
  Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 11:14   Wysokie spalanie NT700 ....

Witajcie....

Szukam pomocy w sprawie podwyższonego spalania NT700VA 2010r.
Motocykl ma przejechane 59kkm. Sprowadziłem go osobiście z Belgii.
Wymienilem świece NGK, filtr powietrza Hiflo, olej Motul 7100. Spalilem kilka zbiornikow paliwa w mieście, dużo w korkach i wyszło mi ostatnio 6,7l/100km.
Sprawdzielm sonde lambda w spoczynku (wolne obroty) 0,04V przy przygazòwkach pokazuje 0,8V więc chyba Ok.....
Macie pomysł co może być przyczyną wysokiego spalania?

Dzieki za pomoc

Pzd

Paweł
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1588
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 14:17   

resenok napisał/a:
Macie pomysł co może być przyczyną wysokiego spalania?


- Styl jazdy (pod czerwone pole, głównie biegi 1, 2, 3 przy jeździe w korkach);
- niezbyt wysoka temperatura powietrze + krótkie odcinki (silnik nie zdąży się nagrzać i jego praca na tzw. ssaniu);
- walnięty termostat (dłużej łapie temperaturę i dłużej pracuje na ssaniu);
- większe niż zwykle opory toczenia ??

Nie wiem co jeszcze może być
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
kefas 


Wiek: 37
Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 74
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 09:29   

Cytat:
Spalilem kilka zbiornikow paliwa w mieście, dużo w korkach i wyszło mi ostatnio 6,7l/100km.


Pamiętaj o tym, że jazda w korkach jest specyficzna. Silnik cały czas pracuje, ruszanie, hamowania - tylko kilometry wolno wskakują na licznik.
Jeżdżąc po mieście (w moim ciężko mówić o prawdziwych korkach) spalanie było powyżej 6l, dopiero połączenie miasta i trasy dało 4,6.

Wyskocz za miasto to będziesz miał pewne porównanie (chyba, że będziesz trzymał obroty pod czerwonym).
 
 
cresida 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 123
Skąd: mazowieckie, Halinów
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 12:12   

kefas napisał/a:
Cytat:
Spalilem kilka zbiornikow paliwa w mieście, dużo w korkach i wyszło mi ostatnio 6,7l/100km.


Pamiętaj o tym, że jazda w korkach jest specyficzna. Silnik cały czas pracuje, ruszanie, hamowania - tylko kilometry wolno wskakują na licznik.
Jeżdżąc po mieście (w moim ciężko mówić o prawdziwych korkach) spalanie było powyżej 6l, dopiero połączenie miasta i trasy dało 4,6.

Wyskocz za miasto to będziesz miał pewne porównanie (chyba, że będziesz trzymał obroty pod czerwonym).


Też jestem posiadaczem NT700 i potwierdzam co piszą rozmówcy, a i jeszcze jak bierzesz pod uwagę dane z komputera to oszukuje.
_________________
Nie ma dwóch takich samych osób. Jednak ci z nas, którzy jeżdżą na motocyklach, mają jedną cechę wspólną: świadomie akceptują ryzyko.
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1528
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 14:27   

Zatankuj do pełna, potem zrób spokojną wycieczkę po trasie, a potem znów zatankuj :grin:

Idę o zakład o piwo, że wtedy spalanie wyjdzie Ci poniżej "piątki" :mrgreen:

pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, jest Yamaha FZ6 "04
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 20:15   

Tak chciałem kiedyś zmienić na NT700 ale patrząc na to spalanie to chyba sobie daruje :P

Moja w korkach nie spaliła mi nigdy więcej niż 5 litrów a w trasie z plecaczkiem zszedłem do 3.7.

Może serio zbytnio manetkę ciągniesz w dół :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
resenok 

Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 14:04   

Hej,

Dzięki za rady, najpierw wyklucze jazdę w mieście czyli tankowanie i trasa zgodnie z przepisami KD. Sprawdzę i napiszę, mam nadzieję, że macie racje :-)

Thx

Paweł
 
 
kefas 


Wiek: 37
Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 74
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 14:44   

Cytat:
i trasa zgodnie z przepisami KD

:mrgreen: Taaa....

resenok, uważaj bo jeżdżąc zgodnie z KD możesz wpaść w drugą skrajność i wyjdzie Ci 3,7l/100 :mrgreen:
 
 
adamdive 
Adaś_wieszczu


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 343
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Pią Kwi 24, 2015 06:40   

Kobrzak napisał/a:
Moja w korkach nie spaliła mi nigdy więcej niż 5 litrów a w trasie z plecaczkiem zszedłem do 3.7. :D


Zacne spalanie. O takim to ja jeszcze nie słyszałem, dodatkowo z plecaczkiem...
_________________
Yamaha FJR, Yamaha WR450F
 
 
nakiel 

Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Warszawa/Wola
Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 09:15   

Wg mnie spalanie 6,5 w dużym mieście i tylko po mieście jest normalne..... Mi tez tyle pali w Warszawie, raczej lubię odkręcić.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 22:25   

Adamdive ale to było przy prędkości 90 i niecałych 4k obrotów. Na rajd pałuk jak miałem na motocyklu ja plecaczek i bagaże (łącznie z moto praktycznie ponad 410kg) to goniąc 100-130 na trasach i gdy musiałem nieźle nadrabiać obrotami żeby nakedy nieobciążone dogonić to wyszło mi równe 5 litrów.

Na rajdzie spalanie 4.4 trasa 130-140km mieszane odcinki i dużo zwolnień / przyspieszeń.


Resenok daj znać co Ci wyszło z przejazdu
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
adamdive 
Adaś_wieszczu


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 343
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 08:04   

[quote="Kobrzak"]Adamdive ale to było przy prędkości 90 i niecałych 4k obrotów. Na rajd pałuk jak miałem na motocyklu ja plecaczek i bagaże (łącznie z moto praktycznie ponad 410kg) to goniąc 100-130 na trasach i gdy musiałem nieźle nadrabiać obrotami żeby nakedy nieobciążone dogonić to wyszło mi równe 5 litrów.

Na rajdzie spalanie 4.4 trasa 130-140km mieszane odcinki i dużo zwolnień / przyspieszeń.

Ja jak na razie sprawdziłem jazdę mieszaną i jest ok. 5 litrów. W dłuższe trasy jeszcze się nie wybierałem, więc może uda mi się osiągnąć taki wynik. No i czasem jak jadę zaspany na 6 do pracy to zapominam wyłączyć ssanie ;-)
_________________
Yamaha FJR, Yamaha WR450F
 
 
Puzon 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 419
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 18:09   

resenok, hmmmmm..... jak kupiłem NT700 to spalanie miałem nawet 3,6, więc tak samo jak u Kobrzak, ale jazdą bym tego nie nazwał, piszę tu o trasie, raczej było to toczenie się, a przecież nie o to chodzi :mrgreen: Teraz w trasie nie schodzę poniżej 5,1. Z plecakiem jak jeżdżę to nie spada na 4,7, a czasami nawet 4,2-4,4. Wszystko zależy jak traktujesz manetkę. Miałem ten sam dylemat, bo nagle zwiększyło mi się spalanie, ale zdałem sobie sprawę że jeżdżę coraz odważniej i szybciej, a to musi przekładać się na spalanie :twisted: Bez paniki i LwG
_________________
Nie ma nas, na żadnym rogu ulic w mieście.....
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 32 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 1711
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 20:24   

Dokładnie :P ja mówiąc o 3.7 to było tempo dziadkowe totalnie :P poza tym to były Wakacje a ja wtedy miałem straszną biedę :P więc delikatne traktowanie manetki było obowiązkiem. Obecnie tak jak Puzon, mówi, kij ze spalaniem, czasem fajnie jest odkręcić jak można niż patrzeć na obroty i przeżywać ło matko ile spali :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Tiger 955i 2004 Diabeł
 
 
rzempi 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 907
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 21:18   

W miniony weekend zrobiłem na devi 320 km i na wyświetlaczu zobaczyłem 5,0 l/100km wcale sobie nie żałowałem przyspieszając :mrgreen: . Pomykałem solo prawie bez bagażu.

A tak na marginesie odcinek Kozienice-Dęblin bajka :!: 3 razy go objechałem :mrgreen:
https://www.google.pl/map...,21.7129837,12z
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo.... i sezon zakończony... zimo wypier...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12