Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kto wykona regulację gaźnika Deauville 650?
Autor Wiadomość
straszak 

Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Łęczyca
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 19:07   Kto wykona regulację gaźnika Deauville 650?

Witam.

Po dziesiątkach godzin czytania różnych postów na forum i tyle samo spędzonych w garażu żeby usunąć falowanie obrotów i ustawić gaźniki ... poddaje się .... Chyba przyszedł czas żeby zrobił to ktoś kto się na tym zna, ma doświadczenie i miał możliwość porównania pracy różnych Deauvillek ... nauczył mnie, wytłumaczył łopatologicznie itd.

Wymieniłem filtry, króćce, gaźnik jak umiałem tak wyczyściłem, odmuchałem sprężonym powietrzem, sprawdziłem według postów na forum poziom w komorach pływakowych (9mm), regulowałem mięszankę paliwowo-powietrzna (ba ... nawet wykręciłem jak pisali na 5 obrotów srubę regulacyjną, bo tak było już chwilowo całkiem zadowalająco (1 i 1/4 czy 2 z groszami to u mnie nic nie dawało), po czym po 200 km ją zgubiłem i musiałem kupić cały gaźnik żeby mieć następną), wytropiłem uszkodzoną membrane i ją wymieniłem (była w gaźniku kupionym, ale nie wiem czy te które mam teraz są 100% ok - nie mam porównania), regulowałem znowu, robiłem synchro, psikałem dzisiaj dezodorantem (nie wiem ... jakby w czasie psikania się ustabilizowało ale później znowu falowanko) i .... po prostu już nie mam na to nerw. Nie mam porównania, nie dokładnie rozumiem patrzenie na kolor świecy, być może nie mam dobrej rurki na synchro chociaż pokazuje ladnie i można ustawić jak dla mnie, straciłem już wszelakie powody gdzie i czemu może łapać lewe powietrze ... słowem - POMOCY.

Jeśli ktoś mieszka w centrum jakieś 50-70km od Łęczycy (35km od Łodzi), umówimy się, podjade, chętnie popatrze, dowiem się co i jak, na co zwrócić uwagę itd... oczywiście nie za darmo - wiadomo - czas i praca kosztuje ale żeby też ktoś nie krzyknął jak panowie w ASO. Może ktoś ma porządny sprzęt i wiedzę w tym temacie i chciałby się z nią podzielić. Z ręką na sercu - robiłem wszystko co jest napisane na tym forum w tym temacie i po prostu kiszka.

Zdaje sobie sprawę z tego, że moja Honda jest z 2001 roku i ma niewiadomy przebieg (bo życie to jedno a zegar to drugie) ale chciałbym chociaż dowiedzieć się, czy jest to szansa ustawić czy po prostu "ten typ tak ma". Na chwile obecną sytuacja wygląda tak, że moto jak dla mnie ładnie wkręca się na obroty, pracuje zadowalająco chociaż na słuch daje się wykryć czasami pewną nierówność. Śruby mieszanki ustawiłem na 3 obroty bo tak wydaje mi się najlepiej i wskazówka obrotów najmniej faluje. Nie wiem jak z kolorem świecy, jak ze spalaniem. To tyle w temacie. Jeśli ktoś z Was dysponuje czasem, wiedzą i cierpliwością - proszę o kontakt. Przyjade i zrobię - nie musi się ten ktoś nawet brudzić - będzie mówił, ja bedę robił.

Wrzucę jeszcze filmiki - bo może już mi odpier... a jest ok (chociaż jednego razu mniej to faluje, innego ciut więcej - wszystko na gorącym silniku ustawiane). Dajcie prosze jakieś info. Pozdrawiam.

Obroty cz1
Obroty cz2
_________________
Nie ważne jaki masz motocykl .. ważne z kim i gdzie nim byłeś.
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 22:20   

straszak, na moje oko i ucho yotubowe to Twoja Devilka pracuje poprawnie i o ile nie masz żadnych problemów podczas jazdy (nierówna praca podczas jazdy, utrata mocy lub zaburzone wkręcanie i schodzenie z obrotów) to już nic bym nie grzebał na Twoim miejscu.
Jeśli chodzi zaś o ustawienie składu mieszanki to ustawianie na dokładną ilość obrotów z serwisówki niekoniecznie będzie właściwe dla każdego sprzętu. Dlaczego? Ponieważ każdy gaźnik w kilkunastoletnim sprzęcie jest inaczej zużyty, a serwisówka zawiera dane fabryczne dla sprzętu który opuszcza fabrykę.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
gimof 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 105
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 14:08   

Mierzyłeś sprężanie może ? Też mam na tym silniku takie problemy. Moto chodzi idealnie, pali igła, moc igła, wchodzi na obroty igła, ale czasami zafaluje, a na dłuższym postoju na światłach potrafi zgasnąć. Przedni gar 8, tylny 12.
Ot tyle, szukałem rozsądnego silnika od dłuższego czasu - kompletnie nic nie ma na rynku... ten sezon przehulam, na jesiien rozbieram ten lub inny kupny :wink:
_________________
badam tss!!!
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 15:22   Re: Kto wykona regulację gaźnika Deauville 650?

straszak napisał/a:
Witam...........Wrzucę jeszcze filmiki - bo może już mi odpier... a jest ok (chociaż jednego razu mniej to faluje, innego ciut więcej - wszystko na gorącym silniku ustawiane). Dajcie prosze jakieś info. Pozdrawiam.

Obroty cz1
Obroty cz2

Obejrzałem i wysłuchałem audio na tych Twoich filmikach i zastanawiam się czego Ty chcesz od tego silnika?
Wskazówka obrotów praktycznie stoi /falowaniem nazwał bym np. 1100 do 1300 obrotów albo i więcej/ - pracę słychać równomierną, żadnych przerw w wygłosie wydechu. Reakcja na podwyższanie obrotów bez nazwałbym stęknięcia /czy zaksztuszenia/ i opóźnienia więc jest OK.
Tak na marginesie to nie wprowadzaj bez obciążenia maksymalnych obrotów / nawet jak widzę je przekraczasz/ bo możesz urwać denko tłoka albo urwie się korbowód i wtedy będziesz miał dopiero kłopot.
Wskazówka obrotomierza jest przytrzymywana sprężyną włosową /tak jak balans w zegarku mechanicznym/ i ma prawo leciutka drgać tak jak w twoim motorze.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 16:44   

Straszak a czy ty aby przewrażliwiony nie jesteś :?:

Dla mnie to szukanie dziury w całym :wink:

pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
straszak 

Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Łęczyca
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 17:55   

Siemka.

gimof napisał/a:
Mierzyłeś sprężanie może ? Też mam na tym silniku takie problemy. Moto chodzi idealnie, pali igła, moc igła, wchodzi na obroty igła, ale czasami zafaluje, a na dłuższym postoju na światłach potrafi zgasnąć


Nie mierzyłem bo nie mam czym ... u mnie nic nie gaśnie na światłach ... chodzi ok tyle że akurat na filmie silnik był porządnie rozgrzany bo wcześniej z godzine walczyłem i ustawiałem. Jak odpalam zimny obroty są od razu mniejsze i falowanie większe - wraz ze wzrostem temperatury jest lepiej - stąd to moje pragnienie ustawienia tego.

izywec napisał/a:
Tak na marginesie to nie wprowadzaj bez obciążenia maksymalnych obrotów / nawet jak widzę je przekraczasz/ bo możesz urwać denko tłoka albo urwie się korbowód i wtedy będziesz miał dopiero kłopot.


Przyznam się że tego dnia pierwszy raz zobaczyłem ta wskazówke na 9 obrotomierza ... mam prawie 40 na koncie i dla kogo żyć ... 90-100 latam i nie prowokuje kostuchy :)

sgtcop13 napisał/a:
Straszak a czy ty aby przewrażliwiony nie jesteś

Dla mnie to szukanie dziury w całym


.... i chyba tego posłucham ... złoże plastiki i będe jeździł ... wiadomo ... chciałoby się doprowadzić wszystko do perfekcji, szczegolnie ze moto to takie troche oczko w glowie.
Dziękuje za rady koledzy. Tak czy inaczej chciałbym kiedyś zobaczyć jak się to robi porządnie i dostac jakas lekcje na przyszłość - także zapytanie ciągle aktualne :)
_________________
Nie ważne jaki masz motocykl .. ważne z kim i gdzie nim byłeś.
 
 
gimof 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 105
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 19:46   

izywec napisał/a:
Dziękuje za rady koledzy. Tak czy inaczej chciałbym kiedyś zobaczyć jak się to robi porządnie i dostac jakas lekcje na przyszłość - także zapytanie ciągle aktualne
_________________

To zapraszam do mnie w jakiś weekend. Pogrzebiemy skład mieszanki i sprawdzimy sprężanie. Tyle że masz dość daleko :)
_________________
badam tss!!!
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 21:10   

straszak napisał/a:
szczegolnie ze moto to takie troche oczko w glowie.



ja niedawno odebrałem moto od mechanika. Każda zmiana dźwięku chodzenia silnika, zmiana obrotów itd to już zaczynam myśleć, że coś jest nie tak, chociaż w większości to są moje wyobrażenia :D Także trochę Cię rozumiem :) Muszę tylko sprawdzić stan świeć i ich kolor bo mam wrażenie, że jest trochę za uboga mieszanka. Także się nie przejmuj tylko czerp radochę z jazdy :)
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 23:12   

straszak
Po pierwsze czytaj dokładnie!!!!
Napisałem : maksymalne obroty "bez obciążenia" więc nie pisz mi o jakimś niebezpieczeństwie z kostuchą bo to dotyczy stojącego motocykla przy takich próbach.
Po drugie w swoim "mechanicznym" życiu widziałem nieco pourywanych denek tłoków czy korbowodów wystawiających "kolano" przez dziurę w bloku silnika w przypadkach gdy dupy dał regulator obrotów silnika przy braku obciążenia silnika a wykładu o siłach masowych działających na denko tłoka i korbowód przy braku przeciwstawiającej się w tym momencie siły parcia gazów przy GMP nie zrobię bo nie do tego jest portal. Jak jesteś tego ciekaw to weź i postudiuj mechanikę i dynamikę układu korbowego silnika.
Po trzecie nigdy w takim urządzeniu jak silnik spalinowy nie znajdziesz perfekcji bo silnik jest konstruowany, wykonany i wyregulowany jako kompromis wszelakich zależności a gaźnik nigdy nie da wartości biegu jałowego silnika z dokładnością +/- 1 obrót/minutę.
Nie daj się "zwariować" i śmigaj spokojnie bo silnik jest OK.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
straszak 

Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Łęczyca
Wysłany: Pon Mar 30, 2015 18:03   

Dziękuje wszystkim za informacje i podzielenie się ze mną doświadczeniem ... moto złożone i zatankowane.

Temat uważam za zamkniety.
_________________
Nie ważne jaki masz motocykl .. ważne z kim i gdzie nim byłeś.
 
 
Mac 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 236
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 23:01   

straszak napisał/a:
Dziękuje wszystkim za informacje i podzielenie się ze mną doświadczeniem ... moto złożone i zatankowane.

Temat uważam za zamkniety.

To dobrze bo wg mnie obroty są bardzo dobre a Ty przewrazliwiony ;)
 
 
zybi 
zybi

Wiek: 64
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 38
Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 08:33   regulacja obrotow

witam -ja uważam tak jak kolega izywec-masz brak zajecia i szukasz dziury w całym,a jak wkrecisz go na maksymalne obroty bez obciążenia jeszcze pare razy,to napewno zobaczysz jak wyglada korbowod z boku.POZDRAWIAM
_________________
zybi
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 19:09   

Temat wyjaśniony to po co najeżdżacie na człowieka. Jest perfekcjonistą i nic w tym złego, a że nie wiedział, że wskazówka nie będzie idealnie w miejscu to trudno, już o tym będzie wiedział :P
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
straszak 

Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Łęczyca
Wysłany: Pią Maj 01, 2015 17:17   

Dzięki Alan za właściwe słowa ... chyba nie jest w tym nic złego, że chcę mieć maszynę zadbaną na najwyższym poziomie? Pewniej się czuje w trasie a i kiedyś kupujący doceni ... Ja nikogo za dbanie o motocykl nie obwiniam, a głupich pytań nie ma. Nie wiem to pytam .. w końcu po to forum.
Co do korbowodu z boku ... przyjąłem do wiadomości i zapamiętałem ... nie musicie mi 30 razy powtarzać w kółko tego samego.
_________________
Nie ważne jaki masz motocykl .. ważne z kim i gdzie nim byłeś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12