Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pływanie tylnego koła nt700
Autor Wiadomość
j23 
j23


Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 51
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 18:51   Pływanie tylnego koła nt700

Witam wszystkich.
Od tygodnia jestem posiadaczem dewilki i o ile motor fajny i fajnie się mi jechało o tyle, niestety już mam pytanie techniczne do doświadczonego grona :)
Otóż do prędkości 120km/h idzie ładnie, a powyżej zaczyna się dziwnie zachowywać tył - jakby pływał (na łuku lub zmianie pasa). Im szybciej tym dziwniejsze odczucia. Nigdy nie jeździłem z napędem na wał, więc może się nie znam i tak powinno być.
Zastanawiam się czy one tak mają, czy to jakieś uszkodzenie?
Zauważyłem, że po skręceniu pokrętła pod siodłem, co jak mniemam powoduje utwardzenie tyłu, daje nieznaczną poprawę. Może jestem na tyle lekki, że nie dociążam tyłu? Mam 1,8m i ok. 80kg.
Regulowałem szybę (dół, góra) - brak wpływu.
Dodam, że jeżdżę bez kufra centralnego, ale z poszerzonymi bocznymi oraz z owiewką na ręce i nogi.
Mam zamiar spróbować ze standardowymi kuframi, ale zanim to zrobię może macie jakiś pomysł? Czy może od razu jechać do mechanika?
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 19:10   

A jak z wiatrem w kołach?? Sprawdzałeś ciśnienie??
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
j23 
j23


Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 51
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 19:26   

Ciśnienie sprawdzone - jest ok.
 
 
GhoustDragon 


Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 19:50   

Wyważenie, uszkodzenie felgi bądź samej opony, luzy na łożyskach koła lub wahacza, niewłaściwy rozmiar gumy, niedokręcone koło... To tyle co mi do głowy teraz przychodzi...
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskn?te tla?ítko ↑
 
 
cresida 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: mazowieckie, Halinów
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 21:23   

Generalnie to tak się zachowuje, a z centralnym kufrem będzie jeszcze gorzej. Możesz jeszcze sprawdzić czy na tylnej oponie niema już wypłaszczenia, luzu na tylnym wahaczu- ale musisz użyć dużej siły żeby to sprawdzić, luzy przedniego koła.
_________________
Nie ma dwóch takich samych osób. Jednak ci z nas, którzy jeżdżą na motocyklach, mają jedną cechę wspólną: świadomie akceptują ryzyko.
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 22:32   

Oprócz łożysk wahacza ważne są jeszcze łożyska amortyzatora. Też mogą dawać podobny efekt.
 
 
j23 
j23


Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 51
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Wto Mar 10, 2015 09:29   

Widzę (zresztą tak myślałem), że powodów może być mnóstwo.
A miał to ktoś z Was?
 
 
Parabiker 
Premium User

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 686
Skąd: Raszyn
Wysłany: Wto Mar 10, 2015 09:36   

Z tego co pamiętam, to Puzon miał podobną przypadłość. Napisz do niego, może coś Ci podpowie lub przynajmniej porównacie doświadczenia :)
_________________
NTV 650 '95, FJR 1300A '08, WFM M06 '64, SHL M11 '66.
 
 
cresida 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: mazowieckie, Halinów
Wysłany: Wto Mar 10, 2015 10:09   

Miałem podobnie, i napisałem co zrobiłem , jeszcze w tylnym kole dystans był odwrotnie wsadzony co spowodowało jego starcie i luz. Ktoś wcześniej źle złożył. Na motorista.pl masz schematy jak powinny być ustawione. Wieczorem prześlę ci ten element jak wygląda. Pomógł mi też ktoś z forumowiczów który miał podobnie. Ale możesz miec wwszystko ok tylko ten moto tak ma.
_________________
Nie ma dwóch takich samych osób. Jednak ci z nas, którzy jeżdżą na motocyklach, mają jedną cechę wspólną: świadomie akceptują ryzyko.
 
 
Puzon 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 422
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sro Mar 11, 2015 23:21   

Zanim zaczniesz coś kupować, to najpierw podokręcaj tylny amor, u mnie był lekki luz co powodowało uciekanie tylnego koła właśnie przy manewrach skręcania, podczas wchodzenia w łuki , odczucie miałem, tak jakby mi się uślizgiwało tylne koło lub przeskakiwało. No i dokładnie tak jak napisałeś, po utwardzeniu tylnego zawieszenia sytuacja się poprawiała odrobinę.
Postaw moto na centralce i pobujaj nim naciskając na kanapę na wysokości pasażera, powinno pojawić się stukanie (pukanie) gdzieś z okolić tylnego amortyzatora.
Jeżeli o czymś zapomniałem albo pokręciłem to mnie popraw Paweł lub uzupełnij informacje :mrgreen:
_________________
Nie ma nas, na żadnym rogu ulic w mieście.....
 
 
j23 
j23


Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 51
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Wto Mar 31, 2015 16:37   

Dzięki Puzon za podpowiedź. Sprawdzałem, ale u mnie nic nie pukało. W rezultacie wstawiłem moto do serwisu, gdzie dokładnie wszystko sprawdzili i nic nie stwierdzili, poza koniecznością wymiany kompletu klocków (ale to normalna eksploatacja).
Zauważyłem natomiast, że na zachowanie motoru ma bardzo duży wpływ przednia osłona. Jak ją opuściłem to jest zdecydowanie lepiej.
No nic - muszę się przyzwyczaić i nauczyć nowego motoru.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12