Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co było przed NTV? I co będzie po?
Autor Wiadomość
GhoustDragon 


Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 09:22   

lukee dla mnie motocykl prawie idealny to:

http://www.swiatmotocykli..._Motocykli.html

Prawie... bo na łańcuch... ale w końcu życie to sztuka kompromisu...
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskn?te tla?ítko ↑
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 09:45   

lukee napisał/a:
Na winklach mocy mi nie brakuje, ale żeby na krajówce tira wyprzedzić, to aktualna devilka jest za słaba i trwa to czasami za długo.

Moto Guzzi Norge nie znajduję nic na rynku. Na alledrogo tylko jedna rozbita sztuka...


Nigdy nie było ich zbyt dużo lecz zazwyczaj 2, 3 sztuki widniały. Pewnie taki czas lecz pojawią się na pewno. Na teraz raczej pytanie, czy taki sprzęt Tobie pasuje.
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
BartekOpole 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 829
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 13:12   

Motocykl który byłby w Twojej orbicie poszukiwań to FJR`ka. Jednak to typowy turysta a więc jest kardan, kufry są szerokie (choć odczepiane) no i ma grubo powyżej 90 KM. Ceny z uwagi na długi okres produkcji są rozmaite.
Ws. postu Iżywca - kiedyś 16 KM wystarczało. Kiedyś mój ojciec zjechał kraj na MZ TS. Kiedyś nie było ruchu, ciężarówek, itd...Inne czasy inne sprzęty inna turystyka. Dziś turystyka na trasach Europy (autostrady/odległości) (jeszcze we dwie osoby + bagaż) poniżej litra nie jest komfortowa. A to ze można np. MZką zjeździć dużo, pewnie tak tylko po co? CBRką też można wjechać do lasu i pojeździć tylko jak tego sens?
_________________
jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 17:08   

lukee napisał/a:
Na winklach mocy mi nie brakuje, ale żeby na krajówce tira wyprzedzić, to aktualna devilka jest za słaba i trwa to czasami za długo.

Na 4-tym biegu zachowuje się całkiem poprawnie przy wyprzedzaniu a zbyt duże przyśpieszenia na krajówkach są niestety bardzo niebezpieczne bo po wyprzedzeniu z reguły trzeba hamować przed następnym pojazdem.
Kończę tą beznadziejną dyskusję bo dzieli nas prawie pół stulecia życia i na dodatek jeszcze bardzo sprawnie posługuję się kinematyką i dynamiką /ogólnie mechaniką/ i potrafię te problemy rozwiązywać na papierze aby wiedzieć to co wiem.
Twoim problemem jest chyba wstręt do "mieszania" biegami w czasie jazdy.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
lukee 
lukee


Wiek: 35
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 19:51   

Z tymi 90 końmi to może lekko przesadziłem, no ale nie w tym problem. Dużych maszyn jak FJR czy Pan Europa, czy K1200 chyba nie chcę.

Idealna pojemność to by było jakie 800-900 ccm.

Varadero jest ok, ale w dobrym stanie i przy moich założeniach to nic nie znajdę, bo ceny są 20k+.
Devilka przyzwyczaiła mnie do ochrony przed wiatrem i deszczem, a w małych pojemnościach to konkurencji nie ma żadnej.

Z CBFek to można jeszcze rozważać 600, ale nie widzę sensowych ofert, a 1000 są dwie które wyglądają fajnie.
Z kupnem mi się nie pali, myślę że za jakiś czas poświęcę jeden weekend i objadę zobaczyć kilka motocykli na żywo, może mi się odmieni ;)
 
 
markali 
markali


Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 163
Skąd: Opole/Prószków
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 20:44   

A nie myślałeś o TDM900? Też zmieniałem devi 650. 700 to tylko 10 koni więcej jexśli jeździsz szybko i załadowany na maxa. Jeśli nie to lepszego motocykla od devi 700 nie znajdziesz. Temat był poruszany nie raz. Tdm-a ma 30 koni więcej, 6 biegów i koło przednie 18 cali. Ale ma też łańcuch i wysoki środek ciężkości. Jeżdżę też autostradami i innymi różnymi drogami i jak dla mnie super uniwersalne moto.
Fajne z wałkami są griso i breva 1200 :mrgreen: To obiekty moich westchnień!
Odnośnie mieszania biegami to nie tylko wstręt. Większy silnik jest bardziej elastyczny to fakt, ale dla mnie jest ważne że będzie trwalszy, bardziej cichy i ekonomiczny mając 6 bieg (a w długich trasach to ważne) i zapewni margines błędu przy wyprzedzaniu na większych prędkościach tj konkretnie przyśpieszy.
_________________
DL650XAL7
 
 
piotrjacek77 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 266
Skąd: Łuków
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 21:04   

Dorzucę i ja ze trzy grosze od siebie odnośnie Deauvilki. Jak co niektórzy wiedzą po Łojach poleciałem nad morze obładowany jak wielbłąd i z "plecaczkiem" i kufrem i z torbą na kufrze i z tankbagiem i kufry boczne na maxa obładowane i Devi dała radę. No i nie mogę złego słowa powiedzieć, Devi gna jak szalona i przyśpieszenie zacne jeśli się jej da odpowiednie obroty (4 - 6tys) a spalanie w granicach 5l/100km a jechałem dość dynamicznie. Nie miałem żadnych problemów z wyprzedzaniem tirów. Jechałem kawałek drogi za pewną BMW R1200 solo i nie odstawaliśmy zbytnio. Ale może niektórzy potrzebują więcej koni, wyższych prędkości i większych wrażeń....
 
 
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 21:43   

Lukee - będąc wierny marce na H w kategorii mocnych turystów obejrzyj sobie XX. Ma co prawda łańcuch ale ponoć złoty DID i ew olejarka pozwalają o tym zapomnieć. Solidne moto do turystyki widokowej w zakresie 80kmh jak i hiperbike pełną gębą. Spalanie na wtrysku bardzo przyzwoite. Kolega twierdzi że po mieście jeździ się nim bardzo dobrze, wg mnie tak dobrze jak lekkim nejkedem to raczej nie i pewnie wymaga to wprawy, ale daje się. Z tymże ostatnie wypusty to chyba 2008 rok. Ciąglę po głowie chodzi mi jego goła wersja i faktem jest że to wciąż bardzo dobry i chwalony motocykl.

izywec napisał/a:
Twoim problemem jest chyba wstręt do "mieszania" biegami w czasie jazdy.


już to kiedyś pisałem - zapraszam na przelot autostradą Poznań - Warszawa i weryfikację teorii z mieszaniem biegami w praktyce. Choć uważam, że wystarczy zatłoczona krajówka i jakiś ułan z zestawem.
 
 
lukee 
lukee


Wiek: 35
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 22:00   

XX to zupełnie nie moje klimaty. Wyprostowana pozycja na devi to to co lubię. Latam zawsze sam i nie planuję tego zmieniać ;) , pakuję się kompaktowo więc małe pokrywy w devi i centralny na kask jak gdzieś wybywam mi starcza.

Czy 10 koni to dużo czy mało nie mogę się zdecydować. Może to właśnie tyle ile mi brakuje.

Jeszcze zastanawiam się czy szukać i brać to co jest teraz, czy poczekać na koniec sezonu.
 
 
piotrjacek77 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 266
Skąd: Łuków
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 22:05   

lukee, 10 koni to sporo więcej, i wtrysk i Abs , wskaźnik paliwa i temperatury.... są same plusy.
_________________
Była NT650V Deauville 99, teraz NT700VA Deauville 07
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 23:10   

lukee napisał/a:
Czy 10 koni to dużo czy mało nie mogę się zdecydować. Może to właśnie tyle ile mi brakuje.

Z autopsji: patrząc z góry -mało, patrząc z dołu -dużo. Różnica jest wyraźnie odczuwalna między "650-ką" i "700-ką".

lukee napisał/a:
Wyprostowana pozycja na devi to to co lubię. Latam zawsze sam i nie planuję tego zmieniać ;) , pakuję się kompaktowo więc małe pokrywy w devi i centralny na kask jak gdzieś wybywam mi starcza.

Przeczytałem powyższe 3x i stwierdzam, żeś sam sobie odpowiedź dał czego oczekujesz i co Tobie trzeba; zamieniaj ten zabytek na "siedemsetkę" >2008 i będziesz człowiekiem szczęśliwym (przynajmniej 2-3 lata). :smile:
A i [b]piotrjacek77[b] kilka ważnych przewag dodał.
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Nie Lip 19, 2015 23:50   

lukee napisał/a:
XX to zupełnie nie moje klimaty. Wyprostowana pozycja na devi to to co lubię.


porównując xx do reverki drastycznej różnicy dla mnie nie było (nogi nawet wygodniej, a kiera jak podniesiona to w ogóle ok), ale dopiero teraz spojrzałem na ergo i deauville sporo różni się pozycją od ntvki o czym nie wiedziałem :shock:

w takim razie, tak jak chłopaki piszą, decyzja może być tylko jedna :cool:
 
 
KrzysiekG 


Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon Lip 20, 2015 07:37   

Zerknij też na tigera 800, co prawda na łańcuchu, seryjna szyba dość niska i kufry raczej będzie trzeba dokupić ale poza tym motorek miodzio.
_________________
Był PCX; jest CB500X
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon Lip 20, 2015 10:40   

Cóż, jedni się cieszą inni się mazgają. Ja należę do... obydwu klanów. Ryczę, aż mnie łzy po plecach ciekną, z powodu decyzji o rozwodzie z Wiśniówką/Wiśnią. Cieszę się jednak, że zostaje ta laseczka w ekipie forumowej. Już w sobotę Kobrzak poprowadzi ją na nową drogę życia... Ło matko, cóżem narobił! Cholerka, nie wiedziałem żem taki uczuciowy; ciekawe co na to ślubna? No i słów zbrakło...
Dalej Piotrek, zabieraj toto chłopie, bo siem wezmem i rozmyślem. No. :wink:
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Lip 20, 2015 11:11   

Gdybym mógł to bym przyjechał i dziś ale niestety nie da rady :( ten czas do piątku dłuży mi się niemiłosiernie i wytrzymać nie mogę. Zwłaszcza, że już trochę wyposzczony od motocykla jestem a pogoda piękna.. :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12