Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co po NTV ?
Autor Wiadomość
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 00:01   

Jak tak sobie myślę o tym wątku, to wraca do mnie refleksja. Jest na prawdę ogrom świetnych motocykli, ale jak już trzeba się na konkretny zdecydować, to nie ma żadnego :P

B12 też super opcja :) Z resztą chyba gdzieś wyżej nawet o nim pisałem. Z resztą 90% motocykli legitymujących się mocą w okolicach 100 kucy, momentem w okolicach 80Nm i masą 200kg będzie świetnym generatorem frajdy. Wybór jest ogromny a za rok, jak już będziesz kupował moto i tak wszystko Ci się pozmienia :)
_________________
Pucuś
 
 
Grzechu 
Grzechu


Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 447
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 00:43   

Killu napisał/a:
Grzechu, każdego z nas jara coś innego a NTV faktycznie mistrzem przeciążeń nie jest. Jeżdżąc tylko NTVem, albo sporadycznie innym motocyklem faktycznie jest spoko i w mieście prawie nic czterokołowego nie ma startu. Jednak jeżdżąc motocyklem o te 50 koni mocniejszym i wsiadając znowu na NTV osobiście mam wrażenie, jakby coś się zepsuło. I nie przesadzę, jeżeli powiem, że po przesiadce z fajera na Pucusia przez wiele kilometrów uważam, że 50 koni ma tyle jadu, co miejski autobus. Oczywiście z czasem to mija i wszystko wraca do normy.
Nie wiem, może ja jakiś inny jestem, ale NTV w zupełności mi wystarczała. I na miasto i czasami gdy miałem ochotę trochę powinklować. Tutaj pewnie pojawi się pytanie dlaczego ją w takim razie sprzedałem. ano dlatego, że naszła mnie chęć na coś bardziej sportowego. Ale parcia na sprzedanie NTV nie miałem. Doszedłem do wniosku, że jak się sprzeda to się sprzeda, jak nie to będę nią jeździć dalej. Zresztą przed ostatnim jej sezonem u mnie zrobiłem jej gruby serwis co było zresztą opisane na forum. Z powodu braku parcia na sprzedaż cena była cały czas twardo na jedym poziomie.

Jak podjąłem decyzję o próbie sprzedaży NTV, po półtorej miesiącu przerwy pojechałem zrobić zdjęcia do ogłoszenia. Wsiadłem i sam się zastanawiałem po co mi ta zmiana, skoro moc, przyspieszenie, komfort w zupełności mi wystarcza. Po przesiadce na TRX'a to nie przyśpieszenie zrobiło na mnie wrażenie tylko hamulce :razz: Wcześniej myślałem, że NTV'a ma cudowne hamulce (na tę masę i jedną tarczę z przodu to w sumie były cudowne) :razz:

Tak czy inaczej, nie żałuję (tylko) dwóch sezonów spędzonych na NTV bo oprócz dziurawej chłodnicy woziła mój tyłek bez żadnych problemów przez 25 000km. Nie żałuję też przesiadki na TRX'a bo spełniły się moje dziecięce marzenia. Po NTV miała być VFR 750/800, ale że trafił się TRX (i to w oryginale!) nie zastanawiałem się długo.

Po TRX'ie miałbym w sumie problem na co się przesiąść... Kusi SV 1000S bo od zawsze mnie się podobały, a z drugiej strony kusi mnie Speed Triple :razz: Oprócz jednego z tych dwóch motocykli chciałbym jeszcze mieć w garażu SM i cafe racera... :roll:
_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

Bikepics
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 11:41   

No właśnie... Ja już kiedyś naskrobałem post, ale za długo pisałem i się skasował, zanim się wysłał :P Napiszę jednak meritum.

W wielu rozmowach z różnymi osobami z forum dochodziliśmy do jednego wniosku. NTV, to niesamowicie uniwersalny i tani wynalazek. Tani w zakupie, tani w eksploatacji. Do tego można nim wjechać prawie wszędzie i z prawie każdego miejsca wyjechać. Można się zapakować i zwiedzić na NTVce pół świata albo sprawnie korzystać z niej jako eliminatora ulicznych korków i nigdy nie opuszczać miasta. Można używać jej do jazdy na codzień zupełnie eliminując samochód, albo pucować przez pięć dni, żeby w słoneczną niedzielę zaprezentować jej piękno całemu światu. Kupę frajdy sprawia turlanie się z prędkościami towarzyszącymi jeździe autobusem ale prawda jest taka, że niejednego sporta można wpędzić w kompleksy. I dlatego właśnie nasze NTVy zajmują miejsca w naszych garażach tak długo.

Czasami jest jednak tak, że właściciel zaczyna iść trochę bardziej w którymś kierunku. Trochę więcej offu, trochę cięższa turystyka, trochę więcej sportu i niestety motocykl przestaje nadążać za chęciami właściciela. I stąd przesiadki, na ST, XL, VFR, RR i tak dalej.

Na własnym przykładzie wiem ile mnie i motocykl kosztowała nauka winklowania na NTV. W pewnym momencie dochodzi się już do tego, że dalsze przesuwanie granic jest zwyczajnie niebezpieczne. Oczywiście dysponując odpowiednią wiedzą, techniką, doświadczeniem można z motocykla wyciągnąć dużo, dużo więcej. Niestety dalszy rozwój jest znacznie łatwiejszy i mniej bolesny, jeżeli do pokonywania zakrętów użyjemy motocykla adekwatnego do tego celu.

No i stało się, kupiłem RR. Trochę pracy, trochę pieniędzy, trochę serca i zaangażowania a efekt jest taki, że mniejszym kosztem dokonuje się tego, co na NTV staje się powoli personalnym limitem. Myślę, że na takim poznaniu czas 1:55 jest spokojnie do osiągnięcia na NTV. Może nawet da się zejść nieco poniżej, natomiast wymaga to na prawdę kosmicznej gimnastyki i wielu, wielu godzin treningów, kombinacji z oponami bo dedykowanych rozmiarów do sportu brak. I wszystko jest do zrobienia, tylko po co, skoro w takiej RR wystarczy mieś sprawne zawieszenie i to właściwie wszystko. I ten sam czas zrobimy nie w 15 treningów a w 3.
_________________
Pucuś
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 25, 2014 14:04   

Amen! Ale dlaczego nikt nie wspomniał o dużym Hornecie? Jest jeszcze jedna zabawka, która zagwarantuje banana na gębie za każdym razem- MT 09 :twisted: Jedyna wada, to że nie ma ich jeszcze na rynku wtórnym :razz:
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Paź 25, 2014 15:41   

Hornety mają niestety lichą ramę do wygłupów. Potrafią wiele, ale rama grzbietowa nie jest tak wytrzymała, jak by się tego chciało. MT09 to musi być świetna opcja. Ostatnio na Poznaniu była jedna w grupie C i na wyjściach gość miał na prawdę więcej mocy niż ja. Doszły mnie jednak słuchy o tandetnym wykonaniu i różnych problemach estetycznych z tym związanych.
_________________
Pucuś
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 25, 2014 16:54   

Cena jest mocno atrakcyjna, więc niewykluczone, że kosztem jakości. Co do Horneta, to polecam go do stuntu, tylko normalnego użytkowania. Między grzbietówką Horneta, a polecanej tu XJ 900 jest mega przepaść.
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Paź 27, 2014 08:58   

Dużego nie znam, ale małego mogę polecić.
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
riki 
Rat. Med. riki


Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 94
Skąd: Środa Wielkopolska
Wysłany: Pon Paź 27, 2014 10:33   

Witam ja po devi chciałem Tryumpha Tigera 900 ale za wysoki przesiadłem się więc na Suzuki DL 650 V, - kilkoro z was już ją widziało, silnik też v, pojemność ta sama a moc wyższa dzięki wtryskom, v strom jak dla mnie to mistrzostwo pokonywania winkli, dużo lżejszy od Deauville, siedzenie tylko 2 cm wyżej ale za to węższe lepiej czuć moto, no i bez problemu wjeżdża w teren a poza tym jeździ się na niej jak na rowerze.
Polecam niezdecydowanym, szukajcie moto na, którym czujecie się dobrze, nie ulegajcie modzie np. BMW GS 1200 :razz:
_________________
Rat Med - riki
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Paź 27, 2014 14:25   

Dokładnie. Wybór moto, to szalenie osobista sprawa a opisane wymagania są trochę jak z poniższego obrazka:

_________________
Pucuś
 
 
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Pon Lis 03, 2014 22:25   

dzięki za ciekawe opinie, myślę że sukcesywnie w przyszłym sezonie i z ciekawością pooglądam trochę maszyn których nie znam - to pewnie szybko zweryfikuje których w ogóle dalej nie brać pod uwagę np ze względu na ergonomię. Preferencje raczej są niezmienne w typie sprzętu. Dzieki za info o dużym hornecie, bo w sumie nie myślałem o nim wcześniej. Na razie dalej cieszę się ntvałką i myślę, że jeszcze trochę będę. Fakt Killu że lista zyczeń jest pobożna, ale wierzę że coś w tych kryteriach jednak da się znaleźć (80 koni w NTV :lol: ).
 
 
MosiuDeauville 
MosiuDeauville


Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Remchingen DE
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 10:07   

Witam jak moge się wypowiedzieć Handlowałem Motocyklami sprowadzałem z Niemiec Przez 5 lat Miałem okazje dużo róznymi pojedzić Jest dużo Fajnych maszyn ale kazdy ma swój gust każdy ma swoje potrzeby Jeden z których najbardziej mnie kreci i najlepiej mi sie jedziło to Była Africa twin troszkę jedziłem raz nawet wracałem z Niemiec do Kraju 980 km w Deszczu połowa drogi przez Czechy Góry itp Jest to dla mnie motor który sie prowadzi rewelacyjnie wygoda :lol: Nr 1 Spalanie bardzo znośne Dla wysokich Ludzi polecam Afrykę napewno będziecie zadowoleni Jedziłem również Na CB 750 Seven Fifty to znów inna bajka jest to piekny klasyk jak ktoś coś takiego lubi z kilka Banditów miałem również Wygląd bardzo ładny ale właściwości jezdne pozostawiają dużo do życzenia Suzuki TL 1000 Straszny Motor jedzi sie na strasznie Kawasaki miałem kilka żadna mnie nie zafascynowała Kawasaki Duże Nie
Bmw miałem dwie RS 1100 I Gs 1150 fajne motto ale jakoś Japonia mi bardziej podchodzi
Polecic moge .-
Africa twin 750
Cb 750 Seven Fifty
Tdm 900
Transalpa
XTZ 750 SUPER TENERE
XT 600
DOMIANTOR 650
_________________
Tylko Honda
Cb 500
Dominator 650
Ntv 650 93
Transalp 600
Ntv 650 95
Deauville 700
 
 
BartekOpole 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 829
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 15:33   

To widzę że masz tendencję raczej zniżkowa niż zwyżkową (mam na myśli pojemności motocykli). jak tak lubisz enduraki to może zamiast Devi trzeba było kupić Tenere 1200 albo GS`a
_________________
jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
 
 
MosiuDeauville 
MosiuDeauville


Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Remchingen DE
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 20:50   

Devilka mi wpadła całkiem przypadkiem :wink: Lubie bardzo V-ki a obecnie mieszkam w Niemczech i po autostradach Devilla w tym owiefkach sprawuje sie dość dobrze :wink:
_________________
Tylko Honda
Cb 500
Dominator 650
Ntv 650 93
Transalp 600
Ntv 650 95
Deauville 700
 
 
BartekOpole 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 829
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 22:14   

Na Niemieckich autobanach w Devi brakowało mi mocy. Zazdrościłem RT'kowcom, dla nich predkosc spacerowa to dużo więcej niż Devi daje radę. Ale to moja opinia.
_________________
jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
 
 
markali 
markali


Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 163
Skąd: Opole/Prószków
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 23:49   

BartekOpole napisał/a:
Ale to moja opinia.

Moja jest taka sama. Brak mocy i 6-stego biegu przeszkadzał mi strasznie. Tym bardziej jadąc w dwie osoby. Można było jechać szybko ale szkoda mi było katować devi.
Przy 100/h w devi miałem 4250 obr. a w tdm 900 - 3500 obr. Znajomy w GS ma tych obr. jeszcze mniej i kiedy devi się zaczynała męczyć on się dopiero rozpędzał - no ale to inna klasa i pojemność. Cena niestety też.
Ps. gdybym miał wybrać jakieś moto z w/w - takie którym musiałbym jeździć do końca życia byłaby to z pewnością CB 750 seven fifty. Choruję na coś takiego jako drugie moto.
_________________
DL650XAL7
Ostatnio zmieniony przez markali Sob Gru 20, 2014 23:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12