Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Po synchronizacji gaźników moto wariuje
Autor Wiadomość
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
  Wysłany: Pią Lut 21, 2014 10:01   Po synchronizacji gaźników moto wariuje

Witam serdecznie.

Mam taki problem, jakiś czas temu zabrałem się za serwis przed sezonowy. Zajrzałem do zaworów( wszystko było ok), sprawdziłem membrany( są całe, nie przykleiły się), ustawiłem mieszankę paliwową na 2 i 1/4, oraz zrobiłem synchronizację gaźników, wymieniłem olej, świece(NGK DPRE8A-9). Wydawało mi się że wszystko jest ok. Natomiast kilka dni później polatałem jakieś 100km i zauważyłem, że moto na wolnych obrotach faluje(na liczniku skacze wskazówka o jakieś 200 obrotów oraz słychać, że nie równo pracuje). Wymieniłem króćce ssące, wyczyściłem przepustnice, sprawdziłem czy linka się nie przycina i nic się nie zmieniło... Faluje jak jest założony air box z filtrem jak i bez. Macie jakieś pomysły gdzie szukać? Ja już nie wiem czego szukać i co sprawdzać...
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 10:26   

Trzeba będzie synchro poprawić. Nie zawsze dobrym rozwiązaniem jest kierowanie się wartościami z książki. Jeżeli nie masz zegarów, to zrób u-rurkę i tłumiki.
_________________
Pucuś
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 10:28   

Synchro poprawiane po wymianie króćców, na wakuometrach. Chyba, że waku są popsute..

A co do mieszanki to ustawiłem na 2 i 1/4 a później jeszcze lekko skorygowałem bo świece były zbyt białe.
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 10:49   

A sprawdzałeś gniazda i linkę ssania? Czasami to tam jest problem.
_________________
Pucuś
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 12:09   

Linka sprawdzona. A co do gniazd to sprawdze kompresje. ile powinno byc mniej wiecej?
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 12:37   

Chodziło mi o gniazda, gdzie siedzą końcówki linki.

Co do samej kompresji, to nie wiem, jaki masz motocykl... Myślę, że najlepiej sprawdzić serwisówkę. Moja po wymianie pierścieni (o ile mnie pamięć nie zawodzi) pokazywała coś pod 13 bar.
_________________
Pucuś
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 13:15   

Aaa, to patrzylem, sa czyste. Zadnego osadu, linka sie nie blokuje.

Mam Deauville 650 z '98.
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
romcio 
romcio

Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 56
Skąd: Śląskie
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 15:54   

wykręcaj śruby mieszanki do póki obroty silnika będą wzrastały. Może to być nawet 3,5 -4,5 obrotu.
pozdrawiam
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 18:49   

A otwory pod wakuometry zaślepione? Weź jakiś dezodorant, odpal moto i obleć całe gaźniki dookoła. Jak od psikania w jednym miejscu wzrastają obroty, tzn. że tam łapie lewe powietrze. Sprawdź też ssanie. Miałem tak w jednym moto, że dźwignia ssania działała przód- tył :wink:
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 20:05   

Romcio- ale wykrecac i co dalej? Jak przestana rosnac to przestac, ustawic wolne obroty i zrobic synchro czy co?

Radzieckii- W jakim sensie przod-tyl dzialalo ssanie? :>
I gdzie jeszcze moze lapac lewe powietrze jak nie przez krocce?
Otwory zaslepione.
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
romcio 
romcio

Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 56
Skąd: Śląskie
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 20:33   

W starszych maszynach silniki są troszkę bardziej zużyte niż nowe. Te 2,5 obrotu to ma maszyna nowa. W afrikatwin odkręcają te śrubki nawet do 4,5 obrotu wtedy silnik dostaje odpowiednią mieszkankę na wolnych obrotach i równo pracuje. Zrób tak:
Wykręć śrubki na 2,5 obrotu w każdym gaźniku. Ustaw obroty na jakieś 1200 Następnie na jednym gaźniku wykręć śrubkę o 0,5 obrotu więcej i zobacz czy obroty wzrosły. jeżeli tak to znowu wykręć o 0,5 obrotu i tak długo aż przestaną rosnąć/zaczną spadać. (zawsze chwilke odczekaj) Jeżeli dojdziesz do momentu, że obroty przestaną rosnąć albo już zaczną delikatnie spadać wkręć śrubkę o 1/4 obrotu. I ten gar masz ustawiony.
Zrób to samo na drugim garze. Jeżeli masz jednakową kompresje na cylindrach to różnica obrotów nie powinna się różnić o jakies 1/4 obrotu max 0,5 obrotu.
Następnie zrób synchro gaźników i będzie równo chodził.
To co opisałem odpowiada dość dokładnie ustawieniu do świecy colourtune.
pozdrawiam.
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 21:37   

Dzięki "romcio".
Jutro sprawdze i dam znać.

Tutaj filmik z wczorajszej synchronizacji po zamontowaniu nowych króćców.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Na obrotomierzu widać, że silnik przez chwile pracuje normalnie a po chwili tak jakby "łapał oddech" i orboty podskakują...
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
romcio 
romcio

Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 56
Skąd: Śląskie
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 21:52   

Nie ma tragedii z tym falowaniem. Może jeszcze być wina luzu na ośce przepustnicy delikatne może zasysać lewe powietrze przez właśnie tą ośkę. Ale wzbogać najpierw mieszkankę tak jak napisałem powyżej myślę, że będzie poprawa i silnik zacznie troszkę bardziej miękko pracować, mniej stukowo będzie spalał. Dobrze ustawiona mieszkanka zapewnia silnikowi miękka pracę.
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 22:06   

Jak się rozgrzeje jazdą to bardziej faluje.

Jeśli chodzi o ośkę, to da się z tym coś zrobić?
Spróbuje pokręcić tymi śrubami od regulacji mieszanki i dam znać.

A mam pytanie, w zeszłym sezonie było tak, że lewy gaźnik reagował na każdą zmianę mieszanki a prawy praktycznie wcale. Jak robiłem przy moto, to przedmuchałem kompresorem i nie wiem czy coś się zmieniło. Więc gdyby dalej nie reagował to co zrobić? Trzeba rozbierać gaźniki czy o co może chodzić?
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 23:47   

To łapie lewe powietrze, zrób test jak radzi Radziecki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12