Wysłany: Sro Lis 11, 2020 21:08 Problem z uruchomieniem Deauville 650
Witam, proszę o pomoc w powyższym. Do zeszłego tygodnia po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa kilka razy cyknęłą, nabiła ciśnienie i moto odpalało. Dziś nastąpiła zła zmiana, pompa cyka, a po chwili zaczyna terkotać jak szalona, a moto odpala się tylko na ssaniu (nawet jak jest ciepły).
Na małych obrotach gaśnie po minucie, czy to pompę szlak trafił, czy może jest inna przyczyna?
Gdyby mieć pełny zbiornik paliwa, to robiąc obejście pompy, motocykl powinien pracować poprawnie.
Jak kupiłem swoją Devi, to wlutowałem diodę między dwa przewody w pompie, co skutecznie zapobiegło iskrzeniu.
Jeśli jednak styki się już wypaliły to trzeba będzie je wymienić. Zestaw naprawczy to chyba niecałe 100 zł.
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Ok, dzięki za pomoc, styki są faktycznie nieźle czarne, więc kupię zestaw naprawczy i może ruszy. Mam takie pytanko, czy ktoś może mi przybliżyć sposób działania tej pompy, bo w samochodach to wiem, ale tu nic rozebrać się nie da? Po co ten stycznik?
Pomógł: 16 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 412 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Lis 28, 2020 00:11
Ten stycznik puszcza prąc na elektromagnes. pompa wpięta jest do zasilania przez przekaźnik, który daje impulsy tylko na pracującym silniku (i przy kręceniu rozrusznikiem). Pompa jest membranowa i działa na zasadzie podciśnienia z gaźnika. Do membrany centralnie umocowany jest "bolec", który wchodzi w uzwojenie i tworzy cewkę. Koniec bolca przymocowany jest do kowadełka w tych wypalających się stykach. Dodatkowo na bolcu zamocowana jest sprężyna powrotna, która cofa membranę. Gdy ciśnienie w gaźniku spada (a właściwie spada poziom paliwa w gaźniku i przewodach), w pompie tworzy się wolna przestrzeń i sprężyna zamyka jej komorę. W miarę cofania membrany cofa się też metalowy bolec. Bolec ciągnie za sobą kowadełko styków i zamyka obwód elektryczny w dolnym położeniu. Bolec przechodząc przez cewkę powoduje, że działa ona jak elektromagnes i w tym momencie bolec cofa/podnosi się w stronę przeciwną niż działa sprężyna i jednocześnie pociągając membranę zasysa paliwo ze zbiornika. Dzieje się to do momentu, aż w gaźniku i przewodach paliwowych powstanie odpowiednie ciśnienie nie pozwalające membranie cofnąć się do końca pod wpływem sprężyny powrotnej i zamknąć obwodu w cewce. Wtedy pompa przestaje tłoczyć paliwo aż do momentu, gdy poziom paliwa spadnie - i tak w kółko.
Jak już rozbierzesz pompę warto dodać przekaźnik nawet uniwersalny samochodowy, aby puścić prąd przez ten dołożony przekaźnik i by styki w pompie jedynie sterowały tym zewnętrznym przekaźnikiem. Co prawda takie zewnętrzne przekaźniki mechaniczne nie sa przystosowane do pracy ciągłej, ale wymienić raz na rok-kilka lat przekaźnik za 4 zł wtykany w podstawkę to nie problem. Warto tez dorobić przycisk zwierny lub przekaźnik czasowy pozwalający "podpompować" paliwo bez kręcenia rozrusznikiem. Dzięki temu po długim postoju moto odpala od strzała i nie rozładowujesz akumulatora rozrusznikiem.
Ps. co do pracy pompy tylko przy "kręcącym" się kluczyku mam na myśli przedliftową Devi. tam po przekręceniu kluczyka na zapłon pompa sama nie zadziała bez kręcenia rozrusznikiem, CHYBA że układ jest przerobiony i został pominiety przekaźnik pompy. W nowszych może jest inaczej. W zamyśle ma to zapobiegac np. pożarowi w skutek pompowania po wypadku, gdy gorący silnik zgasł i przeleje się benzyna oraz by paliwo np. nie przelało się, gdy zaworki zwrotne w gaźniku zawiodą.
Dzięki, faktycznie stycznik był wypalony zakupiłem nową i działa, ale musiałem przedłużyć do nie kabel zasilający i po tej operacji zaczęła robić zwarcie i wywalać bezpiecznik od zpłonu, oprócz spraw oczywistych typu zdarta izolacja itp. mam pytanie, czy biegunowość kabli zasilających ma znaczenie? Może zamieniłem niechcący i stąd to zwarcie, dodam że przed wydłużeniem kabla działała w porządku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum