Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Komfort podróżowania NT650 Deauville
Autor Wiadomość
hondauser 

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto Sie 27, 2013 22:18   Komfort podróżowania NT650 Deauville

Myślę o zakupie motocykla do turystyki.Aktualnie do turystyki używam NTV Revere więc chętnie kupiłbym Nt 650 Deauville .Mam więc kilka pytań do kolegów posiadających Deauville.

1 Czy pozycja kierowcy jest wygodna, bardziej wyprostowana niż w Revere? Czy istnieje problem zjeżdżania w kierunku baku?
W Revere pozycja kierowcy jest pochylona do przodu podnóżki są nieco wycofane do tyłu i powoduje to przeniesienie ciężaru na dłonie a przy hamowaniu zjeżdża się w kierunku baku (zmniejszyłem problem przerabiając siedzenie i stosując antypoślizgowe poszycie)
2 Czy pojemność kufrów jest zadowalająca? Co się w nich zmieści? Jaki macie kufer centralny lub dodatkowy bagażnik?
3 Czy plastiki hałasują podczas jazdy drżą lub wibrują?
4 Co poprawiliście w swojej Deauville by przyjemniej pokonywać duże odległości?
5 Czy jest coś w tym modelu na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

Z góry bardzo dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.
_________________
MAM V2 CO PIęKNIE GRA!
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sie 28, 2013 13:37   

Pytasz o bardzo subiektywne odczucia, ja to widzę tak ( 190 cm i 103 kg - co ma duże znaczenie)
1. Wg mnie, pozycja jest taka sama lub bardzo podobna - zjeżdżania nie odnotowałem ani na NT ani NTV - zawsze latam w spodniach motocyklowych które mają antypoślizg na du... .
2. Dla mnie było mało - zwłaszcza brak możliwości doczepienia czegoś na kufry - niby są głębokie pokrywy ale to i tak nie to samo. Pakowność raczej słaba. Bardzo fajne są torby - ułatwiają mocno życie.
3. Nie
4. Nic
5. To samo co NTV + stan plastików ( czy oryginały i nie klejone).

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Sro Sie 28, 2013 15:17   

Sladek, ale kolega ma revere, czyli kiera ameliniowa, połówkowa. Podejrzewam, że w NT może być trochę inna pozycja za sterami, ze względu na wyższą kierownicę.
Pozdrawiam

P.S.
W kwestii kierownicy do NTV, to przetestowałem kilka i mi najbardziej odpowiada ster od ETZ :) Poważnie!
_________________
SQ7NSQ
 
 
hondauser 

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Sie 28, 2013 17:41   

Sladek wygląda na to że 190cm wzrostu i pewnie odpowiednio długie ręce pomagają zająć dobrą pozycję. Co do pakowności to istotny jest rocznik motocykla w 1999 roku kufry podobno zostały powiększone... jak bardzo nie wiem.Jeżeli posiadasz rocznik 1999 w górę to jestem trochę zmartwiony.Cieszę się że plastiki nie grają.
Sitars słusznie zauważył w mojej NTV mam kierownicę aluminiową dwuczęściową.

Dziękuję i proszę innych o wypowiedź.
_________________
MAM V2 CO PIęKNIE GRA!
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Czw Sie 29, 2013 08:00   

Abyś miał z czego wybierać to opisze Ci swoje odczucia po 3 sezonach na Devilce:

1 Pozycja dla mnie była bardzo wygodna i jakoś drastycznych zjazdów na zbiornik nie zanotowałem, nawet przy ostrzejszym hamowaniu. Miałem okazje przejechać się kiedys Kreskową NTV-ka i to co rzuciło mi się od razu to fakt że w NTV-ce podnóżki są odrobinę wyżej i bardziej z tyłu, czyli większy kąt zgięcia nóg
2 Wszystko zależy jaką masz zdolność pakowania i co potrzebujesz przewieść. Na wypady jednoosobowe bez problemu pakowałem się z namiotem i śpiworem. Raz nawet zapakowałem cały zestaw głośników komputerowych 5+1 no i oczywiście trochę gratów na weekend (ale już bez namiotu i spiwora). To co mi przeszkadzało to fakt że do bocznego kufra nie mieścił mi się zwykły codzienny plecak, ale że zanabyłem kufer centralny to problem samoistnie się rozwiązał :-) . Torby przynajmniej do kufrów bocznych to rewelacyjne udogodnienie.
3 Zależy po jakiej nawierzchni się jedzie i z jaka starannością moto zostało ubrane w te plastiki. U mnie przy jeździe po dziurawej drodze (nie ważne asfalt czy polna) plastiki było odrobinę słychać. Część wyeliminowałem uzupełniając brakujące tuleje gumowe.
4 Na dalsze trasy moim zdaniem przydatne są: Wysoka szyba, deflektory na łapy i dogi, no i podgrzewane manetki. Reszty nie trzeba poprawiać :-)
5 Sladek ujął to najlepiej jak można :-)
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Czw Sie 29, 2013 13:24   

A jakbyś miał takie porównanie napisać: NTvsXL?
Chodzi mi głównie o długie trasy, winklowanie i "kopyto".
Pozdrawiam
_________________
SQ7NSQ
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Czw Sie 29, 2013 13:41   

Cytat:

A jakbyś miał takie porównanie napisać: NTvsXL


To zrobię jak nakręcę jeszcze jakieś 3-4kkm. Narazie nakręciłem 1,5kkm i podoba mi się :-)
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
hondauser 

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Sie 29, 2013 20:15   

Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Kudlaty ja też mam wrażenie że podnóżki w NTV są bardziej przesunięte do tyłu to powoduje w moim przypadku (180cm wzrostu) przeniesienie sporej części ciężaru na dłonie.Nie jest to problemem kiedy pokonuję odległości rzędu 100-200 km jednak przy przejazdach w granicach 700-800 km dziennie dłonie cierpną i bolą tyłek oczywiście też.Jeżeli w Deauville podnóżki są bardziej do przodu niż w Revere a kierownica była by nieco bliżej kierowcy to jest to dla mnie dobra informacja.
Czy ktoś jeszcze może potwierdzić inne niż Revere ułożenie podnóżków czy kierownicy?
_________________
MAM V2 CO PIęKNIE GRA!
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Czw Sie 29, 2013 20:39   

http://cycle-ergo.com/
_________________
SQ7NSQ
 
 
hondauser 

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Sie 29, 2013 22:57   

Sitars Chapeau bas.
Ta strona pomoże niejednemu.
Moje wątpliwości co do pozycji za kierownicą zostały rozwiane.
_________________
MAM V2 CO PIęKNIE GRA!
 
 
Jacenty 
Jacenty

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Suwałki
Wysłany: Pią Sie 30, 2013 15:01   

Zacznijmy od tego, że devilka po 2002 ma większe kufry, więc zmieści się więcej, jeszcze lepsza pod tym względem jest devilka po modyfikacji w 2006 roku, rzecz jasna zawsze można kupić głębsze pokrywy - do wszystkich modeli. Poza tym, moim zdaniem szyba niezbyt się nadaje na długie trasy, szczególnie na przeloty z prędkościami powyżej 120 km/h (realne nie licznikowe). Jeżeli będziesz podróżował nocą to pamiętaj o poprawionych światłach od 2002 roku. No i na dłuższe dystanse ABS mógłby się przydać... Co do kufra centralnego to oprócz pojemności (dwa integrale), zwróć uwagę na jego sztywność. Popularne dodatki to osłony na ręce i stopy.
_________________
Pozdrawiam
Jacek
 
 
owsik 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob Sie 31, 2013 08:03   

CO do pakowności to bez problemu spakowałem się na ponad tydzień pod namiot z dziewczyną, zabierając ze sobą dwa śpiwory przyczepione, materac dmuchany, namiot na kufrze, oboje po 2 pary butów na zmianę. Przelecieliśmy tak 1500 km i wtedy uświadomiłem sobie jak idealnie pasuje mi Deauville (jak na razie zrobiłem nim dopiero 3,5k km, ale jestem tego co raz bardziej pewny). Z tym że kufry boczne mam powiększone. Także wszystko zależy od tego jakie stawiasz sobie wymagania co do pakowania się.
 
 
hondauser 

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sie 31, 2013 10:56   

Po analizie Waszych wypowiedzi na temat Deauville decyduje się na zmianę motocykla.Szukałem daleko (bo myślałem również o ST 1100 lub Varadero) a znalazłem blisko. Revere to solidny, bezawaryjny,oszczędny motocykl prosty w obsłudze i przyjemny w prowadzeniu.Dlatego dodanie do niego kilku elementów przydatnych w turystyce oraz poprawa pozycji za kierownicą uczyniło z niego idealny dla mnie ( pewnie nie tylko) motocykl.Dodatki o których wspomniał kolega Jacenty poprawiają komfort podróżowania bo suche buty i dłonie wyraźnie się do tego przyczyniają.Głębsze pokrywy kufrów będą idealne na dłuższe wyjazdy potem można łatwo powrócić do zgrabnej sylwetki motocykla zakładając płytkie.Jak napisał kolega Owsik można nawet w dwie osoby podróżować ze sporą ilością bagażu i czerpać z tego przyjemność.

Sladek , Sitars , Kudlaty , Jacenty , Owsik bardzo dziękuję za pomoc w podjęciu decyzji.

Oczywiście spostrzeżenia innych użytkowników będą mile widziane.
_________________
MAM V2 CO PIęKNIE GRA!
 
 
SławekK 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 825
Skąd: Sławków
Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 08:08   

No to dorzucę coś od siebie :wink: wróciłem w sobotę z 3tyg tripu i powiem tak: Deauville jako motocykl turystyczny jest wspaniała! Nie zawiodła ani razu, pozycja wygodna i nie ślizgałem się na siodle, nawet w ulewny deszcz i w kombinezonie przeciwdeszczowym. Podróżowałem z Pasażerką (tak w nawiasie bardzo wytrzymałą i niemarudzącą! Co w czasie wyprawy jest nieocenionym plusem!) Spakowaliśmy się na 3 tyg bez problemu, mieliśmy namiot, materac, pompkę (elektryczną!) śpiwór, koc, polary i mnóstwo ciuchów i po dwie pary butów i klapki. Spaliśmy w namiocie większość czasu i pakowanie na moto całego ekwipunku zajmowało nam ok 30 min łącznie ze złożeniem namiotu. Sposób pakowania rzeczy na moto na zdjęciach w linku. Torby do moto łącznie z torbą do kufra centralnego to coś pięknego! Pakujesz wszystko w namiocie lub na kwaterze i pomimo deszczu bezproblemowo wsadzasz do moto nie piernicząc się z reklamówkami! Ja dodatkowo myślałem jak zwiększyć pakowność Deauvilki i wymyśliłem mocowanie sakw na oryginalnych kufrach. Sakwy sprawdziły się super, a dostęp do rzeczy pierwszej potrzeby bardzo szybki. Do tego tank-bag i torba na bagażnik kufra centralnego. Taki zestaw przejechał z nami ponad 6tys km i polecam każdemu. Motocykl jeśli jest nie zajechany, przeglądy były robione regularnie będzie Cię cieszył. Prędkości na autostradzie bez problemu 140 i może tylko czasami chciałem więcej, w górach zapakowany daje radę bez problemu, a jak potrzebujesz wjechać w teren to musisz się troszkę spiąć bo to nie jest enduro i na poboczach trzeba uważać. Centralkę mam Givi E52 plus oryginalny bagażnik na niego. To tak na szybko, ale z własnego doświadczenia polecam Deauvilke z czystym sumieniem jako moto turystyczne, bardzo mało awaryjne z bardzo małym apetytem na paliwo, średnia spalania to ok 5l z małym haczykiem. Dla poprawy przy pokonywaniu dłuższych odległości zastanowiłbym się nad podwyższeniem kierownicy i tylko tyle. Szyba wysoka wskazana, ale ja mam zestaw 3/4 dużej plus deflektor i jestem zadowolony. Światła faktycznie nie są rewelacyjne, ale moto w nocy jak dla mnie średnia przyjemność.

https://plus.google.com/u/0/photos/112933060157760438802/albums/5918911552497280545/5918911616505633554?pid=5918911616505633554&oid=112933060157760438802
 
 
hondauser 

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto Wrz 03, 2013 20:18   

SławekK dziękuję .Twój post upewnił mnie że dobrze wybrałem.Wezmę również pod uwagę zakup Givi e52 jeżeli kupię motocykl bez centralnego kufra.Gratuluję pomysłu z relingami dzięki nim miejsca na zaczepy nie zabraknie.
_________________
MAM V2 CO PIęKNIE GRA!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12