Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
włącznik wentylatora
Autor Wiadomość
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 15:54   

smorawski_m napisał/a:
Jeśli oddaje mocz na postoju to też sprawdziłbym korek wlewu płynu. Jak jest nieszczelny to nie ma ciśnienia w układzie i zgodnie z fizyką płyn wrze w niższej temperaturze. Czasami wystarczy podgiąć trochę "skrzydełka" w korku.


Korka w NTV jeszcze nie odkręcałem ale o ile się na tym wyznaję to skrzydełka /do podginania / mają wpływ na szczelność samego korka a za nadciśnienie odpowiada mały zaworek ze sprężynką umieszczony w osi korka = podginanie "łapek" nie ma na niego wpływu czyli i na nadciśnienie w układzie..
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 16:37   

No ale jeśli przez "skrzydełka" układ jest nieszczelny to wspomniany zaworek nigdy nie zadziała...
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 16:50   

smorawski_m napisał/a:
No ale jeśli przez "skrzydełka" układ jest nieszczelny to wspomniany zaworek nigdy nie zadziała...


Masz 100% racji - nigdy nie zadziała! :smile:
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
wojtnowy 

Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: pna
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 17:53   

dziękuję panowie, w wolnej chwili na pewno ogarnę temat przegrzewającej się ntv'ki na postoju. Póki co sesja, studia, nauka i wszystko inne ważniejsze.
 
 
buu-84 

Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 311
Skąd: warmia
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 17:59   

Ja dla pewności wymienił był jeszcze płyn chłodniczy, bo tak naprawdę to nie wiadomo czym teraz zalany jest układ.
 
 
RedGuy 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 335
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 23:55   

buu-84 napisał/a:
Ja dla pewności wymienił był jeszcze płyn chłodniczy, bo tak naprawdę to nie wiadomo czym teraz zalany jest układ.

Byle jaki miernik do płynu chłodniczego około 10zł i już wiesz czym zalany i w jakiej temperaturze zamarznie.
_________________
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu
 
 
zybi 
zybi

Wiek: 64
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 38
Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Sty 25, 2015 13:06   wlacznik wentylatora

wiem ,ze to odlegly temat ,ale jestem od niedawna --tylko zastanawia mnie wskaznik temperatury,mnie sie wydaje ,ze to wskaznik diodowy temperatury oleju?co na jedno w sumie wychodzi/ jezeli sie myle to koledzy mnie poprawia pozdro
_________________
zybi
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Nie Sty 25, 2015 15:05   

zybi napisał/a:
tylko zastanawia mnie wskaznik temperatury,mnie sie wydaje ,ze to wskaznik diodowy temperatury oleju


Jeśli mówisz o czerwonej diodzie na dole prędkościomierza w Devilce 650 to jest to kontrolka przekroczonej temp płynu chłodzącego. U mnie się zapalała jak przepalił się bezpiecznik wentylatora.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
zybi 
zybi

Wiek: 64
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 38
Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Sty 25, 2015 18:12   wentylator

Ja dopiero co nabylem ntv-ke wiec czytam co popadnie i wlasnie ktos mowil o tej diodzie --dobrze wiedziec tylko tak sie zastanawiam bo widzisz to wszystko ma zwiazek z temperatura ---jezeli jest niesprawny wentelator to wiadomo rosnie temperatura plynu ,ale oleju takze -----ale sie rozpisalem ale jak piszesz ze plyn to pewnie tak jest///// pozdrawiam
_________________
zybi
 
 
arthek 


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 88
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 16:46   

Ja też miałem problem z gotowaniem i wywalaniem płynu w NTV 650 tylko na postoju lub przy jeździe w korkach.
Wymieniony termostat , nowy płyn , czyszczony korek wlewowy ( zaworek) , sprawdzany włącznik wentylatora, wentylator, bezpieczniki.
Przy jeździe szosowej , kiedy wskazówka temp.płynu nie wychodziła poza biały kwadrat nie działo się absolutnie nic , wsio było ok.Problem pojawiał się w upalnie dni , przy jeździe po mieście na niskich biegach , w korkach , na paradach motocyklowych.
Wentylator wtedy się załączał prawidłowo (połowa skali) a mimo to płyn wywalało zbiornikiem wyrównawczym. Po dłuuugich bojach , problemem okazał się nieszczelny układ chłodzenia , ale za nim do tego doszedłem to straciłem kupę czasu i nerwów. Drobną nieszczelność , odkrytą zupełnie przypadkowo ( bardzo małą - pod plastikową osłoną chłodnicy) miałem na chłodnicy, ale była tak mała , ze płyn nim zdążył nakapać na ziemie to odparowywał i nie było tego w ogóle widać. Po pospawaniu chłodnicy myślałem że już jest OK ale gumowe węże były nadal "miękkie " nawet wtedy kiedy moto było mocno nagrzane ( wentylator się włączał) i słychać było jeszcze niewielkie bulgotanie cieczy , choć było już lepiej niż na początku.
Zauważyłem wtedy kolejne miejsce nieszczelności. Do aluminiowej obudowy termostatu przykręcany jest plastikowy krociec ten od korka wlewowego.Od tego kroćca płyn przewodem gumowym wchodzi do chłodnicy po prawej stronie.I na połączeniu tego plastikowego kroćca z aluminiową obudową termostatu jest oring ( okazało się - u mnie twardy i spękany) , który u mnie powodował właśnie nieszczelność.Zauwazyłem od spodu biały nalot od odparowanego płynu .Wystarczyło poruszać gumowym wężem od chłodnicy ( ten co wchodzi od góry chłodnicy - prawa strona) i widać było jak płyn kapie z tego połączenia.
Podczas pracy, po nagrzaniu silnika płyn kapał sobie delikatnie na pokrywę głowicy i od razu odparowywał.
Wymieniłem jeszcze dodatkowo - profilaktycznie ( był już twardy) oring na rurce która wchodzi do pompy wody .
Po tym wszystkim odpaliłem silnik na postoju i chodził sobie tak przez blisko godzinę.
W tym czasie wentylator załączył się kilka razy .Ani razu nie wywaliło mi płynu przez zbiornik wyrównawczy.Stan płynu w zbiorniku stabilny.Żadnego bulgotania.
I co najważniejsze !!!!
Węże gumowe wyraźnie twardawe w czasie pracy gorącego silnika co świadczy o SZCZELNOŚCI UKŁADU ! a to jest podstawowym warunkiem poprawnej pracy układu chłodzenia.Wcześniej węże niezależnie od temp.silnika były zawsze jednakowo miękkie.
Ponadto w czasie pracy gorącego silnika poziom płynu w zbiorniczku jakieś 0,5 cm ponad UPPER a po ostygnięciu równo z UPPER - czyli OK.
_________________

NTV wahliwy sidecar - rodzinna taksówka
 
 
zybi 
zybi

Wiek: 64
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 38
Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 20:11   wentylator

Witaj- ////powinny byc elastyczne cisnienie reguluje korek z zaworkami a temperaturą termostat/,za twarde weze to cisnienie w ukladzie chlodzenia ///uszczelka pod glowica/to tak na przyszlosc , jest dobrze ,gdyz to był brak plynu spowodawany nieszczelnoscia i nalezy tylko sie cieszyc ///od szczelnosci uklady zawsze sie zaczyna ,gdy wystepuje grzanie sie silnika///pozdro
Jeszce nie bylo zle a juz jest dobrze hej///////////////
_________________
zybi
 
 
GhoustDragon 


Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 20:33   Re: wentylator

zybi napisał/a:
Witaj- ////powinny byc elastyczne cisnienie reguluje korek z zaworkami a temperaturą termostat/,za twarde weze to cisnienie w ukladzie chlodzenia ///uszczelka pod glowica/to tak na przyszlosc , jest dobrze ,gdyz to był brak plynu spowodawany nieszczelnoscia i nalezy tylko sie cieszyc ///od szczelnosci uklady zawsze sie zaczyna ,gdy wystepuje grzanie sie silnika///pozdro
Jeszce nie bylo zle a juz jest dobrze hej///////////////

Normalnie nie rozumiem co do mnie piszesz... i jeszcze te ukośniki...
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskn?te tla?ítko ↑
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 22:42   

Moi Panowie!
Nie twórzcie jakichś nowych hipotez!
Jeśli chłodnica jest w całości wypełniona płynem chłodzącym a wentylator chłodnicy ma normalnie pracujące sterowanie to nie ma znaczenia czy jedziecie czy przesuwacie się po 10 m do przodu w korku. Silnik będzie wystarczająco chłodzony. O to zadbał konstruktor i sprawdzono to w jazdach doświadczalnych przed wyprodukowaniem danego modelu.
1. Ubywa płynu a później brak właściwego chłodzenia to nieszczelności układu bo chłodnica tylko częściowo jest wypełniona płynem /brak właściwej powierzchni wymiany ciepła/.
2. Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek kompensacyjny /przybywanie płynu w nim/ to przedmuch spalin przez uszczelnienie pary: cylinder - głowica w efekcie spaliny w części chłodnicy a zatem chłodzenie niedostateczne bo nie pracuje chłodnica właściwą powierzchnią.
3. W czasie normalnej jazdy wentylator chłodnicy właściwie nie pracuje - możecie zrobić sobie kontrolkę podłączając oprawkę z żarówką pod styki zasilające wentylatora /podłączenie równoległe/ to się przekonacie.

To tyle i zarazem wszystko!!!!!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
GhoustDragon 


Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 23:08   

izywec napisał/a:
Moi Panowie!
Nie twórzcie jakichś nowych hipotez!
Jeśli chłodnica jest w całości wypełniona płynem chłodzącym a wentylator chłodnicy ma normalnie pracujące sterowanie to nie ma znaczenia czy jedziecie czy przesuwacie się po 10 m do przodu w korku. Silnik będzie wystarczająco chłodzony. O to zadbał konstruktor i sprawdzono to w jazdach doświadczalnych przed wyprodukowaniem danego modelu.
1. Ubywa płynu a później brak właściwego chłodzenia to nieszczelności układu bo chłodnica tylko częściowo jest wypełniona płynem /brak właściwej powierzchni wymiany ciepła/.
2. Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek kompensacyjny /przybywanie płynu w nim/ to przedmuch spalin przez uszczelnienie pary: cylinder - głowica w efekcie spaliny w części chłodnicy a zatem chłodzenie niedostateczne bo nie pracuje chłodnica właściwą powierzchnią.
3. W czasie normalnej jazdy wentylator chłodnicy właściwie nie pracuje - możecie zrobić sobie kontrolkę podłączając oprawkę z żarówką pod styki zasilające wentylatora /podłączenie równoległe/ to się przekonacie.

To tyle i zarazem wszystko!!!!!

Mądrego to i poczytać z przyjemnością warto.
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskn?te tla?ítko ↑
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Lut 02, 2015 03:19   

izywec, zapisane i zapamiętane. Dzięki! :grin:
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13