Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
włącznik wentylatora
Autor Wiadomość
Małża 

Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 24
Skąd: Katowice
  Wysłany: Czw Cze 13, 2013 17:03   włącznik wentylatora

Witam jestem świeżym posiadaczem devilki i mam mały problem przy dłuższej jeździe zaczyna mi się woda gotować w zbiorniku i się ulewa :/ idąc "krok po kroku " doszedłem ze może to być przyczyna tzw temperaturowego włącznika wentylatora chłodnicy (czujnik temperatury wkręcony po środku lewej strony na chłodnicy) wykręciłem go i temp na nim załączania jest 100 stopni (na moje oko trochę za dużo) ale ja się nie znam.
Mam pytanie czy może to być coś innego czy faktycznie ten włącznik? i czy te 100 stopni Celsjusza to faktycznie nie za dużo !!! Ewentualnie jakiś link do tanich części bądź zamienników bo 122zł trochę drogo na allegro ;p

czekam na pomysły i z góry dzięki !
_________________
malza
 
 
pires 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 139
Skąd: Zalasewo
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 06:03   

W układach chłodzenia nie powinno być wody tylko płyn chłodzący.
A to dlatego, że woda wrze w 100 stopniach, a płyn w ponad 130 stopniach.

Jeśli więc masz wodę w układzie chłodzenia, to zacznij od jej wymiany.

Co do parametrów czujnika temperatury to trzeba by szukać w serwisówce. A tej nie mam.
_________________
 
 
Małża 

Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 06:37   

dzięki ! mam płyn więc spoko to jednak musi być ten włącznik
_________________
malza
 
 
Fidel 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 424
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 06:52   

A to ulewa Ci jak jedziesz w trasie? Jeśli tak to wentylator na chłodnicy nie ma tu nic do rzeczy. Mi nigdy w trasie nie włączył się wentylator nawet jak na dworze było 30 st. C i bo przecież pęd powietrza owiewa chłodnicę skuteczniej niż wentylator. Wentylator przydaje się w korku, podczas wolnych przejazdów.

Do sprawdzenia:
1. Korek w chłodnicy, czy przylega szczelnie. Ewentualnie dogiąć skrzydełka w korku - było na forum.
2. Czy termostat się otwiera i puszcza gorący płyn do chłodnicy.
3. Czy chłodnica jest drożna (może są jakieś syfy), przepłukać cały układ, zalać płynem chłodniczym, odpowietrzyć.
_________________
Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
riki 
Rat. Med. riki


Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 94
Skąd: Środa Wielkopolska
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 07:03   

Jes jeszcze kwestia czy w ogóle włącz się tobie wentylator czy od razu wywala chłodziwo?
Jeżeli wentyl nie chodzi sprawdź bezpiecznik o ile pamiętam 10A czerwony mniej więcej na środku skrzyneczki, lub chociaż sprawdź na krótko zdejmując przewód z czujnika i dotykając go na włączonym zapłonie do masy. Będziesz miał pewność, że wszystko jest tak jak trzeba :)
_________________
Rat Med - riki
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 09:04   

Jeśli korek wlewu płynu chłodzącego masz nie szczelny to wentylator nie zdąży się załączyć tylko wytrwali płyn przelewem. Sprawdź najpierw bezpiecznik z wentylatora, potem sam wentylator na krótko, a na końcu zdejmij bak i zobacz korek. Daj znać.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 16:10   

Koledzy spokojnie, nie rzucajcie zaraz miliona teorii bo się chłop pogubi.

Małża, powiedz w jakich warunkach ten płyn ci cieknie. Czy na trasie czy może po mieście z dużą ilością korków.

Jeżeli trasa, to termostat, jeżeli miasto to to co koledzy piszą. Zresztą opisz dokładnie co się dziej bo teraz to wróżenie z fusów jest.
 
 
Małża 

Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 09:16   

dzięki wszystkim za wsparcie. a teraz więcej szczegółów :
korek szczelny, wentylator sprawny, termostat się otwiera pompka działa
przykład: jadę z prędkością ok 120 km/h na dystansie 100km (czestochowa-katowice) podjeżdżam pod dom a za mna mokra nitka na ulicy, wyłączam silnik i słysze bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym,
a wentylator się nie włącza. biore kabelek i podłączam na krutko (tak jak Riki radzi) wentylator działa chłodnica wytraca temperature i jest ok tylko płynu ubyło :/. tak to wygląda pokrótce.
wiadomo ze podczas jazdy jest ok ale właśnie korki, miasto postoje w tedy jest problem.
Osobiście nadal bym sie upierał przy tym włączniku tylko nie chce ryzykować bo taka pierdoła strasznie droga jest :/
_________________
malza
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 10:13   

Małża, a bezpiecznik sprawdzałeś?? Właśnie u mnie było dokładnie to samo i dopóki jechałem, a nie stałem w korku w upale było ok, ale jak już stanąłem w korku to zapalała mi się kontrolka o zbyt wysokiej temperaturze. Wymiana bezpiecznika załatwiła sprawę i wentylator zaczął się włączać we właściwej chwili.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
Kamil20d 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 160
Skąd: Szczucin
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 13:37   

Kolego jeśli sprawdziłeś wszystko co Ci koledzy wcześniej radzili i problem nadal nie ustąpił to z tego co tu napisane wnioskuję że masz całkiem padnięty włącznik wentylatora skoro po zdjęciu kabelka i podpięciu go na krótka wszystko hula jak trzeba. Jeśli byłby dobry i faktycznie załączał się przy 100 stopniach to płyn w układnie chłodzenia ma sporo wyższą temp. zaczynając wrzeć . A co pokazuje Ci wskaźnik temp. idzie całkiem do góry czy może skaczę raz niżej raz wyżej?
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 13:50   

Kamil20d napisał/a:
A co pokazuje Ci wskaźnik temp.


W Devilu 650 (a chyba takie moto ma Małża) nie ma wskaźnika temperatury. Jest tylko kontrolka która się zaświeca przy przekroczeniu określonej temperatury, nie znalazłem tylko nigdzie jaka to wartość :-/
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 13:54   

Z tego co Małża pisza to mu się na trasie tak grzeje że pluje płynem. Przynajmniej ja to tak zrozumiałem. Skąd wnioskujesz że termostat dobry?

Z tego co piszesz to wygląda na walnięta uszczelkę pod głowicą. Albo zacięty termostat na zamkniętym obiegu. Bo żeby na trasie zagotować to niezła sztuka
 
 
Małża 

Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 17:48   

w trasie mi sie nie grzeje raczej przy postojach wymienie jutro włącznik i zobaczymy co dalej
_________________
malza
 
 
Kamil20d 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 160
Skąd: Szczucin
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 17:48   

Małża, pisał że termostat dobry. Jeszcze tak myślę czy mocno zapowietrzony układ nie będzie miał podobnych objawów.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 20:50   

Zapowietrzony układ będzie gotował się na postoju i momentalnie temperatura będzie spadała podczas jazdy.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13