Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Reverka słabo schodzi z obrotów
Autor Wiadomość
laszlo 

Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 05:03   Reverka słabo schodzi z obrotów

Witam,

Moja Revere 92r, słabo schodzi z obrotów.
Do około 3500 obrotów po odpuszczeniu gazu obroty wolno spadają, ale powyżej 4000 po odpuszczeniu gazu moto leci jak na cruise control. Generalnie nie ma u mnie efektu hamowania silnikiem, którego się obawiałem wsiadając na V2.

Dodam jeszcze, że już kilka razy kręciłem śrubą wolnych obrotów- bo są za wysokie, albo gaśnie. Po korektach trzyma 1200-1500. Honda lekko strzela w tłumik (ma nieszczelność przy jego mocowaniu).

Mechanik czyścił gaźniki jak ją kupiłem - około 300 km temu w październiku zeszłego roku.
Przez zimę sporadycznie ją przepalałem. Rozkręcilem i przesmarowałem jarzmo i linki gazu.

Może ma ktoś pomysł co zrobić/sprawdzić ?

Pozdrawiam
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 342
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 07:00   

Jeżeli jesteś pewnien, że linki są okej, to odkręć ciężarek kierownicy jak masz. Może to on "trzyma" rollgaz, jeżeli jest za mocno przykręcony.
Może też być, ze któraś linka się poluzowała/ spadła z tego pierdolnika przy gaźniku - pod bakiem z lewej strony moto( nie wiem jak to sie nazywa). Zobacz też, czy kierownica ci nie przyrdzewiała i rollgaz się ciężko po niej kręci.
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
Fidel 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 424
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 07:59   

Co do linek to jeszcze zobacz czy nie są za mocno naciągnięte. Na manetce musisz mieć luz.
_________________
Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 12:22   

laszlo napisał/a:
Dodam jeszcze, że już kilka razy kręciłem śrubą wolnych obrotów- bo są za wysokie, albo gaśnie.


Proponuje zacząć od sprawdzenie czy moto nie łapie lewego powietrza.
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 14:05   

Dokładnie, najpierw sprawdź czy rollgaz dobrze odbija i czy linki gazu się nie są zbyt naciągnięte w żadnym położeniu kierownicy. Sprawdź też jak sladek radzi połączenie gaźników z airboxem i z silnikiem tzn czy wszystko dobrze siedzi, obejmy na krućcach są skręcone, a nie luźne no i stan samych krućców. Wolne obroty na rozgrzanym silniku powineneś mieć na poziomie 1100 rpm. Daj znać jak to dalej wygląda.
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 342
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 15:30   

W celu sprawdzenia szczelności połączęń możesz też zrobić próbę z dezodorantem.
Na zapalonym silniku popryskaj jakim palnym środkiem w okolice króćców - jeżeli są nieszczelności obroty "podskoczą/ zafalują" lub coś wybuchnie.
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 16:21   

Sprawdź linki ssania czy się nie zacinają. albo nie wyskoczyły z pancerza.
 
 
goliard 

Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 38
Skąd: Łomża
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 17:22   

zawory
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 19:13   

Tak jak koledzy wyżej napisali, raczej na pewno to lewe powietrze.
Zwłaszcza jeśli mechanik Ci czyścił gaźniki. Źle założył airbox i stąd cały ambaras.
Przechodziłem ten temat, nawet tu gdzieś opisywałem.
Przy zakładaniu airboxu bardzo łatwo "podwinąć" krawędź króćca, który zakłada się na gaźnik.
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
laszlo 

Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto Maj 07, 2013 14:47   Po pierwszych testach

Witam,

Dzięki za wsparcie
Linka gazu ma luz i chodzi całkiem ochoczo.
Na ile jestem biegły oceniam, że rollgaz pracuje dobrze.
Linka ssania też chodzi bez zarzutów.

Robiłem próbę z dezodorantem i rzeczywiście obroty mi wzrosły= tak więc prawdopodobnie to lewe powietrze.
Zanim rozbiorę jednak pół moto mam pytanie - czy psikając sprayem w okolice króćców nie wzbogaciłem przypadkiem powietrza zasysanego przez filtr do gaźników.
Inaczej, czy na szczelnym dolocie nie ma takiego samego efektu(wzrostu obrotów)?

Wybaczcie moją dociekliwość, ale chcę się upewnić zanim popadnę w matnie śrub, zardzewiałych gwintów itd.

Pozdrawiam
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 342
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Maj 08, 2013 11:40   

Jeśli układ dolotowy jest szczelny, to żaden czynnik zewnętrzny nie powinien zakłócić pracy silnika.
Sprawa nie jest trudna.

Moto na centralkę, ściągasz siedzenie, odkręcasz bak - (klucz 8 przy główce ramy i chyba 10 w okolicach akumulatora - zakręcasz kranik, rozłączasz przewód paliwowy i łapiesz pozostałe w nim paliwo na szmatę na przykład.

Ściagasz zbiornik i odkładasz w bezpieczne miejsce.
Masz już airbox na wierzchu. Ja odkręciłbym pokrywkę airboxa - przy okazji sprawdzisz stan filtera.

Króćce przykręcone są takimi opaskami na śrubokręt krzyżakowy - odkręcasz i zdejmujesz.

Uważaj żeby nic nie wpadło do gaźnika - który jest teraz na wierzchu.
Sprawdzasz jak ma się filtr, w jakim stanie są same króćce - czy popękane nie są czy co, poprawiasz mocowanie ich do airboxa, potem całość nakładasz na gaźniki - tu trzeba troche pomanewrować.

Skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności i masz zrobione :)
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
laszlo 

Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Sro Maj 08, 2013 12:52   Wszystko jasne

Witam,

Takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem.
Luke1111 dzięki za szybki poradnik.

Dam znać jaki efekt przyniosą moje manewry.

Pozdrawiam
 
 
Gimnastk 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 12, 2013 10:06   

Laszlo, i jak efekty? Sam jestem ciekawy bo mam podobną przypadlość. Znikome hamowanie silnikiem przy odpuszczeniu rollgazu. Gdy jest ciepły, dopiero jak minie kilka sekund od wciśnięcia sprzęgla lub wrzuceniu luzu obroty spadają do poziomu ok 1200. Linki mam przesmarowane, rollgaz chodzi płynnie, sam precyzyjnie składałem airbox i sprawdziłem wielokroć czy wszystko jest skręcone i szczelne. Daj znać.
 
 
laszlo 

Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią Cze 07, 2013 15:43   Efektów brak....

Witam,

Jak dotąd już dwa razy rozbierałem moją NTV.

Za pierwszym razem znalazłem niepodłączony powrót z gażnika do puszki filtra i radośnie uznałem, że to pewnie "to". Tak "naprawionym" sprzętem sieknąłem wycieczkę do Czech i wróciłem (~600km). Niestety jak się szybko okazało naprawa nic nie przyniosła;(

Kolejne podejście tym razem konkretniej:
Wyczepiłem gaźniki zdjąłem i przejrzałem króćce. Wyglądają dobrze. Są elastyczne, nie mają widocznych pęknięć na zewnątrz. Od środka noszą ślady "odblokowywania" i każdy z nich ma poprzeczną rysę coś jak po nożu. Nie widać jednak żeby te pęknięcia miały kontynuację na zewnątrz.
Śrubki od wpinania wakuometrów są mocno przykręcone.

Linki smarowałem tak aż spodem ciekło.... Chodzą lekko.

Zwątpilem już w swoje możliwości.

Tak więc o ile ten weekend nie przyniesie rozwiązań oddam go chyba w końcu do jakiegoś mechaniora bo szkoda sie męczyć jak pogoda coraz lepsza.

Pozdrawiam
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sob Cze 08, 2013 15:32   

A jak wyglądają świece?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13