Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wskaźnik obrotomierza wariuje, brak ładowania akumulatora.
Autor Wiadomość
myszobrody 
Bartolomeo

Wiek: 27
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 20:18   Wskaźnik obrotomierza wariuje, brak ładowania akumulatora.

Witam, dzisiaj rozpocząłem sezon, miała być przyjemna wyprawa, skończyło się obawą o powrót do domu. W trakcie jazdy obrotomierz nagle skakał jak szalony aż w końcu przestał wykazywać obrotów, silnik stracił moc i zgasł. Okazało się ze akumulator padł. Koledzy pomogli uruchomić go na pych, jednak nie mogłem zapalić świateł bo tracił moc. Dopiero później coś zaskoczyło i zaczęło ładować akumulator. Moim zdaniem to może być coś z alternatorem np spadanie paska. Albo zwarcie bo stało się to gdy padał deszcz. Co o tym myślicie? Pozdrawiam
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1335
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 13:57   

W moto nie ma paska.
Alternator jest napędzany albo kołami zębatymi albo łańcuchem rozrządu.
Nie piszesz jaki motocykl więc ciężko Ci pomóc.

Ja bym stawiał na brak masy silnika.
 
 
Johny 
Premium User
fałdwa!

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 194
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:07   

też tak miałem, wymieniłem aku bo padł w takim samym trybie jak tobie,na yuasa i od 3000 km spokój, ponoć tylko cela poszła w aku bo moto i ma odpowiednie ładowanie i nie ma jakiś dziwnych napięć.
A miałeś strzała z napięcia? Że ci kontrolki zajarzyły się?bo ponoć wtedy regulator napięcia pada.
Sprawdź ładowanie miernikiem, i aku. Sprawdź przekaźnik rozrusznika, po lewej za pompą paliwa w NTV jest.
Są serwisy które podłączają urządzenie do instalacji i analizują ją i sprawdzają "dziury w instalacji" ponoć boscha ale to jest koszt.

ja jeszcze wszystkie styki poczyściłem od alternatora zwłaszcza bo tam było źle. Teraz jest narazie wszystko w porządku.
 
 
Grzechu 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 400
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 08:38   

sladek napisał/a:
W moto nie ma paska.
BMW ma pasek :P
_________________
Romet Pony 50 M2 '81 --> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 --> Honda XBR 500/670 '87 --> Honda NTV 650 '96 --> Yamaha TRX 850 '98 + Honda FMX 650 '08

Bikepics
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 341
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 17:28   

Ja miałem taką sytuację. Jechałem po autostradzie - dosyć szybko przez ok 50 km.
Przy zjeździe moto zaczęło przygasać, a obrotomierz żył własnym zyciem.
Okazało się, że styki do aku były słabo dokręcone. Po dokręceniu, do końca sezonu nic się nie działo. Co prawda na koniec sezonu aku padł. Sądzę, że ze starości, bo najwyższa była pora na niego.

Rozwiązaniem takich problemów dla NTV, omawianych na forumie to najczęściej: nowe aku lub przekaźnik o którym pisze Johny.
Ładowanie sprawdź też.
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
myszobrody 
Bartolomeo

Wiek: 27
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 13:03   

Mój motor to Deauville 650. Faktycznie nie ma paska :-) Wymienię akumulator bo jest raczej stary i sprawdzę styki. Nie wiem tylko do których przewodów przyłożyć woltomierz aby ocenić ładowanie. Dzięki za odpowiedzi, dam znać co z tego wyjdzie.
 
 
mrok31337 


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1240
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 13:05   

Najlepiej przyłożyć do klem akumulatora jak jest podłączony. Nie wiem jak z ładowaniem na jałowych obrotach, ale jak podkręcisz do 4k to nie powinno być więcej niż 14,4V i mniej niż 13V
 
 
myszobrody 
Bartolomeo

Wiek: 27
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Maj 01, 2013 17:45   

Witam. Kupiłem nowy akumulator i na kilka dni jazdy rozwiązało to problem. Problem się jednak powtórzył. Zrobiłem próbę z woltomierzem i przed odpaleniem po kilku minutach ładowania pokazywał 11.5v a po odpaleniu bez świateł 11.3 podniesienie obrotów nic nie zmienia w napieciu. Czy to oznacza ze alternator padł? Da się jeszcze coś na własną rękę sprawdzić czy jechać do serwisu?
 
 
lizaczek78 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Maj 01, 2013 23:06   

Na moje oko padło ładowanie. W układach 12V napięcie na zapalonym silniki nie powinno być niżej niż 13 - 14 V. Alternator lub regulator napięcia ale bardziej alternator niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni.
 
 
SzrotRider 
Pan European ST1300

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 487
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw Maj 02, 2013 08:56   

myszobrody napisał/a:
Witam. Kupiłem nowy akumulator i na kilka dni jazdy rozwiązało to problem. Problem się jednak powtórzył. Zrobiłem próbę z woltomierzem i przed odpaleniem po kilku minutach ładowania pokazywał 11.5v a po odpaleniu bez świateł 11.3 podniesienie obrotów nic nie zmienia w napieciu. Czy to oznacza ze alternator padł? Da się jeszcze coś na własną rękę sprawdzić czy jechać do serwisu?

To jeszcze nie oznacza awarii alternatora. Pozwól że zacytuję:
luke1111 napisał/a:
Rozwiązaniem takich problemów dla NTV, omawianych na forumie to najczęściej: nowe aku lub przekaźnik o którym pisze Johny.

Stycznika przekaźnika rozrusznika raczej nie sprawdzisz domowymi sposobami. Jest to elektromagnes, który jak poczuje wilgoć to go szlag trafia i ładowania brak. Z drugiej strony jest to najtańszy element instalacji ładowania i od niego wypadałoby zacząć poszukiwanie braku prądu. Wyjmij z niego bezpiecznik główny i zobacz jak wygląda. Jeżeli jest nadtopiony, przypalony, zaśniedziały to jest duże prawdopodobieństwo, że stycznik jest do wymiany.
 
 
myszobrody 
Bartolomeo

Wiek: 27
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Maj 02, 2013 11:03   

Bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika wygląda ok. Przy samym przekaźniku styki trochę zaśniedziałe. Gdy akumulator się wczoraj rozładował było słychać pstrykanie z przekaźnika. Mogę na tej podstawie wnioskować że przekaźnik jest sprawny?
Zmierzyłem napięcie na żółtych kabelkach biegnących od alternatora do regulatora napięcia i tam przy uruchomionym silniku i po dodaniu gazu napięcie rośnie do ok 14v. Natomiast na kablu wychodzącym z regulatora jest napięcie 11.5v i nie rośnie po przygazówce. Dodam że ten regulator chyba był już wymieniany przez poprzedniego właściciela bo nie wygląda jak ten oryginalny i jest zaznaczony jakąś farbą więc pewnie jest to używany zamiennik i do tego nie przykręcony tylko luźno zwisający.
Chwilowa przekładka regulatora i przekaźnika odpowiedziałaby na pytanie co jest zepsute.
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 10:19 ]
Wymieniłem regulator i wszystko smiga także zaraz ruszam w trasę. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam
 
 
riki 
Rat. Med. riki


Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 94
Skąd: Środa Wielkopolska
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 17:00   

Witam u mnie w devi podobnie zachowuje się obrotomierz wskazówka nagle spada ton około 200-400 obrotów i szarpie całym moto a do tego poprzygazówe na zapalonych światłach zaobserwowałem ich przygasanie na wolnych ładowanie jest ok a na wyższych obrotach napięcie spada, czy ktoś spotkał się z czymś takim?
_________________
Rat Med - riki
 
 
mrok31337 


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1240
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 18:11   

Regulator napięcia padł?
 
 
bary75 


Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 19
Skąd: Lębork
Wysłany: Czw Sie 17, 2017 21:07   

Witam.
Koledzy, u mnie pojawił się problem ze znikającymi obrotami (na obrotomierzu) + problem z odpaleniem motocykla.
Ale od początku.
Kilka dni temu wyjeżdżając z domu zauważyłem, że wskazówka obrotomierza spada do zera po czym rośnie i tak w kółko. Zatrzymałem się zgasiłem silnik i już nie mogłem odpalić. Motocykl musiałem zapchać do garażu. W garażu zdjąłem siedzenie i dostałem się do przekaźnika rozrusznika. Gdy załączałem START (odpalenie motocykla) przekaźnik nie za każdym razem reagował. Zwarłem kable (na tym przekaźniku) na krótko i motocykl odpalił. Pomyślałem, że padł przekaźnik rozrusznika (oznaczenie MR5). Kupiłem nowy przekaźnik (cena 105 zł), zamontowałem go dzisiaj, przejechałem około 2km. Podczas jazdy sytuacja ze wskazówką obrotomierza znowu się powtórzyła - falowała od zera do około 2-3 tys obr/min. Po kilku metrach motocykl zgasł. Nie dało się go odpalić. Zapchałem go do garażu, dostałem się do przekaźnika. Wciskam START - słychać przekaźnik jak "brzęczy", ale moto nie odpala. Spróbowałem na krótko, tak jak za pierwszym razem, ale nic - cisza.
Akumulator naładowany. Bezpieczniki sprawdzone.
Macie jakiś pomysł co z tym fantem?
Moja Honda jest z 2000r.

Pozdrawiam
 
 
rkosa 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 33
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pią Sie 18, 2017 07:41   

bary75 napisał/a:
Witam.
Koledzy, u mnie pojawił się problem ze znikającymi obrotami (na obrotomierzu) + problem z odpaleniem motocykla.
...

Tak jak pisał wcześniej mrok31337 - regulator napięcia. U mnie była identyczna sytuacja (wariujące obroty, brak rozruchu, pykający przekaźnik). Przy okazji sprawdź akumulator, bo na pewno będzie spuchnięty i do wymiany. Jeżeli wygląda normalnie, to sprawdź jego napięcie podczas rozruchu.
Żeby było ciekawiej - moja tak samo wygląda jak twoja (rocznik, kolor, szyba, kufer centralny), więc może one tak mają hehehe :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13