Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ciecze płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
hlmale 
Magister


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Łódź
  Wysłany: Pią Gru 28, 2012 16:02   Ciecze płyn chłodniczy

Drodzy forumowicze, niedawno kupiłem swoją Hondkę i z 10 razy dałem czadu, wszystko było ok. Od ok miesiąca już jej nie dosiadałem i po tym czasie stania w garażu - zaczął kapać płyn chłodniczy. Nakapała dosłownie łyżeczka.

Po dłuższych poszukiwaniach skad... zauważyłem, że ciecze z króćca metalowego łączącego dwa cylindry. Znalazłem już w instrukcji z rozrysowanymi częściami, że jest to jakiś łącznik między dwoma cylindrami.

Czy ktoś z was kiedyś to rozmontował i mógłby mi podpowiedzieć co tam mogło sie uszkodzić, czy jakiś oring czy co??

I może jeszcze pytanie, jak zdjąć ten element - wygląda jakby to była aluminiowa rurka dł. 4cm, z jednej i drugiej strony ograniczona jakimiś zawleczkami...

Dzięki za pomoc...
_________________
Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pią Gru 28, 2012 23:55   

Rozbierasz wszystko od góry czyli bak, airbox, gaźniki, wyjmujesz te dwie zawleczki ciągnąć w górę. Następnie przesuwasz element który ograniczały zawleczki, najpierw w prawo i zdejmujesz oring, potem w lewo i to samo.

Idziesz do sklepu z oringami zostawiasz tam 2,50zł i robisz przy moto wszystko to samo tylko odwrotnie.

Powodzenia :D
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 00:15   

Uczyń jako Tomasz rzecze a więcej płynu chłodniczego pod moto nie uraczysz :)

Od siebie tylko dodam, że Honda ma tam jakieś nietypowe oringi ale po przejściu na standardowy wymiar nic nie ciecze - oczywiście dzięki Tomkowi :)
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 09:01   

tomeczek151 napisał/a:
Rozbierasz wszystko od góry czyli bak, airbox, gaźniki


Śmiem stwierdzić , że nie trzeba tego wszystkiego rozbierać :wink:
Też to przerabiałem , wystarczy spuścić płyn chłodniczy i wtedy wyciągnąć zawleczki na łączniku (tej rurce) i przesunąć w jedną ze stron tak by szło wyciągnąć oring i następnie w drugą stronę przesuwamy by dobrać się do drugiego oringu . Po kupnie nowych oringów warto je nasmarować smarem , żeby ta rurka się swobodniej nasunęła . Jak to się mówi w suchą dziurkę się gorzej wkłada :razz:

Oring po zewnętrznej ma średnicę 22mm a grubość to zależy ja kupiłem 2,5 oraz 3mm i teraz nie pamiętam które były leprze . Najlepiej wziąć stary na wzór
Ostatnio zmieniony przez ARTURO Sob Gru 29, 2012 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:49   

Moje oringi były stare i sprasowane i trudno było wymiar określić, ale z tego co pamiętam to chyba 2.7mm udało się ustalić, więc też kupiłem 2,5 i 3 mm i też nie pamiętam teraz jakie tam weszły :)
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
hlmale 
Magister


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 16:21   

Dzięki serdeczne panowie. Chyba nie byłem pewny czy da się ruszyć tą "rurkę" czy raczej tulejkę i wtedy wymienić te oringi.

Znalazłem stronkę http://www.bike-parts-hon...00-NTV+650.html - na której wszystko jest ładnie rozrysowane.

10 CLIP, RING, 18MM
11 O-RING, 18X2.6 (ARAI)
_________________
Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 17:58   

Mówiłem, że tam jakieś magiczne oringi wchodzą. Jak ma tam być 2.6 to pewnie 2.5 będzie OK - nasza Polska, twarda guma da radę ;)
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Sty 05, 2013 10:15   

Też to wymieniałem u siebie. Nie trzeba wszystkiego rozbierać. Nie zapomnij tylko płynu upuścić, bo to dopiero będzie heca.
_________________
Pucuś
 
 
hlmale 
Magister


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 16:10   

Otuż w tygodniu zabrałem się do roboty...

Obejrzałem dokładnie wyczyszczone wcześniej wytarte elementy i okazało się, że to jednak nie część 5 z rysunku 1, tylko przy oringu nr 15 między króćcem a blokiem silnika kapie.


Rys 1

Niestety żeby spuścić płyn, trzeba odkręcić pokrywkę 9 (rys 2), która znajduje się po środku między główką ramy, przodem ramy i pod zbiornikiem.

1. Odkręcam 2 śruby mocujące zbiornik, pierwsza koło główki ramy nr 43 rys 3, drugą pod siedziskiem na samym końcu zbiornika nr 42 rys 3.

2. Zakręcam kurek / kranik paliwa 12 rys 3 w pozycję OFF godz 3


Rys 2

3. Podnoszę zbiornik i odkręcam zakrętkę od płynu chłodzącego 9 na rys 2.




Rys 3

Teraz mogę spuścić płyn chłodzący.



4. Na dole pompy wody [rys 4] jest śruba spustowa nr 14, odkręcam ją, trzeba ustawic podłużny zbiornik bo płyn sika na ok 30-40cm...




Rys 4

5. Odkręcam kruciec nr 3 ze zdjęcia nr 1, opaskę zaciskową nr 4, wydłubuję oring nr 15.



Rys 1

Woda z systemu chłodzenia jest tak usyfiona, że wygląda jak błoto koloru brązowego i śmierdzi że hoho

Pomyślałem, że przepłucze instalację...
https://skydrive.live.com/redir?resid=5A7AD29F20C64D7B!160&authkey=!ANyx7Jj7ruP92Cg

6. nalałem wody z płynem do naczyń, czekałem az spłynie potem tylko wodą i tak ze 3 razy.
7. Założyłem nowy oring, zakręciłem śrubkę spustową, nalałem płynu
8. Odkręciłem kranik paliwa, włączyłem silnik, poczekałem ok 10-15 min, aż temp. osiągneła 80-85°C i płyn przeleci przez cały układ...

9. Dolałem troszkę płynu - kupiłem PETRYGO - no i wydawało się ok.

Patrzę w okolicę króćca nr 3 ze zdjęcia 1, a w miejscu które określiłbym jako środek przekroju węża, pojawiają się kropelki płynu [Obrazek poniżej].

https://skydrive.live.com/redir?resid=5A7AD29F20C64D7B!159&authkey=!ACm59xyW9RrgNWI

Chyba będę jeszcze musiał wymienić wąż.

Pozdrawiam

Niedługo kolejne relacje...
_________________
Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Sty 16, 2013 18:45   

Płyn chłodniczy to faktycznie miałeś nieciekawy :(

Mnie też czeka najprawdopodobniej wymiana tego oringu - w przyszłości, jeżeli pamiętasz to czy możesz podać wymiary tego oringu -bo nigdzie tego nie mogę znaleźć :)

PS. Wąż też se wymienię na taki od traktora - z Agromy, czyli z Grenee, i nic go już nie ruszy :twisted:
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Sro Sty 16, 2013 19:42   

W sezonie mialem taką samą sytuację w cb 500- płyn wyłaził przez gumowy wąż. Chciałem go mocniej ścisnąć opaską ale się rozleciał. W ASO nówka kosztowała 75 zł więc kombinowałem z agromą, castoramą i sklepami motoryzacyjnymi ale nigdzie nie dopasowałem odpowiedniego przekroju. Jedynie w sklepie z częściami dla ciężarówek znalazłem dobrą średnicę ale sprzedawany tylko na metry po 100zł/m i do tego w kolorze niebieskim. Ostatecznie kupiłem w ASO. Pod koniec sezonu to samo zauważyłem w moim NTVle tylko tym razem pojechałem od razu do ASO. Koszt węża 103zł.
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Czw Sty 17, 2013 19:37   

Potwierdzam to co pisze haidi, też kombinowałem kiedyś z różnymi wężami i jednak oryginał tylko zdał egzamin.
_________________
SQ7NSQ
 
 
hlmale 
Magister


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 23, 2013 08:36   

Czemu tylko oryginał, pojechałem w Łodzi do "WĄŻserwis'u" na Górniczej 42, panowie mają każdy rozmiar ø, przewody ze Stomilu Bydgoszcz, odporny chemicznie, temperaturowo, ze wzmacniającą osnową na wyższe ciśnienie [dosłownie używane przez gazowników w LPG].

Dociąłem metodą prób i błędów, ładnie wcisnąłem w króćce, tak żeby nie odstawał, ani nie załamywał się naturalnie i już... i Jest nowy za 6,50, czyli za 13zł/mb a nie za 100 ;)

Druga sprawa, że zobaczymy jak długo podziała. To co było to próchno, chyba jeszcze wymienię reszte węży na wszelki... koszt banalny, jak jakiś nie chce zleźć po usunięciu zacisku, to po prostu rozcinam nożem. Na króćcach i w rurkach widać duże ilośći osadu, przypominającego siarkę, króćce trzeba czyścić papierkiem ściernym.

Pozdrawiam MOTOCYKLISTóW NTV ;)
_________________
Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Sro Sty 23, 2013 10:31   

Widzisz, jakbym znalazł taki wąż serwis to pewnie bym z niego skorzystał. Daj znać jak sie to sprawuje.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Lut 01, 2013 09:29   

Wczoraj pojechałem do swojej ulubionej Agromy ;) i wszedłem w posiadanie drogą kupna pół metra węża fi 20 za 6,50 PLN. Na oko wygląda jak ten stary wąż. Jak będzie cieplej to zamontuję.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13