Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Motor z LPG
Autor Wiadomość
RAFALSKI 
VT500E & NTV650


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Sie 25, 2012 12:42   

Widzę, że ten temat zawitał również tutaj. Jestem użytkownikiem chińskiego skutera 4T 80ccm z instalacją LPG zamontowaną samodzielnie: http://lpg-forum.pl/post264183.html#p264183 Jeśli są pytania dotyczące instalacji w motocyklach, chętnie pomogę.
 
 
papciu 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 77
Skąd: Luboń
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 09:46   

RAFALSKI napisał/a:
Jeśli są pytania dotyczące instalacji w motocyklach, chętnie pomogę.


No to ja się zapytam.

RAFALSKI napisał/a:
skutera 4T 80ccm z instalacją LPG zamontowaną samodzielnie


Po co? :shock:
Jaki koszt instalacj i kiedy się zwróci?
_________________
NT 650V DEAUVILLE 2002
 
 
RAFALSKI 
VT500E & NTV650


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 11:57   

Kolego papciu, myślę, że znasz ceny paliw i wiesz po co montuje się zasilanie LPG. W moim przypadku dochodzi jeszcze hobby oraz fakt, że od wczesnej wiosny do późnej jesieni poruszam się prawie wyłącznie skuterem. Dyskusja na temat zasadności montażu jest bez sensu - każdy ma swoje zdanie na ten temat. Rachunek jest prosty - na każde 100 km oszczędza się prawie połowę kosztów paliwa. Koszty instalacji przy moich przebiegach zwrócą się mniej więcej po jednym sezonie. Co do montażu, jestem daleki od podawania konkretnych liczb. Poszedłem na całość i prawie wszystkie potrzebne części kupiłem nowe. Przy wykorzystaniu używanych montaż byłby trochę tańszy.
 
 
papciu 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 77
Skąd: Luboń
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 17:09   

Ja też jestem fanem LPG ale w autach przy spalaniu powyżej 10l/100km, ponieważ lubię duże silniki to zawsze gazowałem moje auta. Natomiast zawsze to było podyktowane oszczędnością a bez urazy w przypadku skutera takiego sensu ekonomicznego nie widzę bo na 100 km nie jesteś wstanie oszczędzić więcej niż 6-8 zł.

Ale plus dla ciebie za pomysłowość i zapał.
_________________
NT 650V DEAUVILLE 2002
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 17:15   

Ale czemu nie ma to sensu skoro nawet jeśli to będzie 8zł/100 to jest to jednak oszczędność. Większy sens ma utrata tych 8zł?
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
wagi 

Wiek: 33
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 21:07   

Zawsze jest sens , pytanie tylko w jakiej perspektywie
Ale tak jak pisałem jestem całkiem ZA
Bo wtedy można mieć skuterek co robi setkę za dyche PLN
 
 
papciu 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 77
Skąd: Luboń
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 22:51   

Cytat:
Ale czemu nie ma to sensu skoro nawet jeśli to będzie 8zł/100 to jest to jednak oszczędność. Większy sens ma utrata tych 8zł?


Bo instalacji gazowych nie rozdają za darmo i najpierw trzeba wyłożyć pewnie ponad 1000 zł więc oszczędzać będziesz dopiero po przejechaniu ponad 12.000 km, a pewnie faktycznie dużo więcej. Pomijam koszty droższych przeglądów, wymian filtra i regulacji.

Moja ekonomia mówi że inwestowanie w LPG w maszynę która pali 3-4l/100km jest nieopłacalne bo jak każda inwestycja najpierw musi się zwrócić a potem przynosi oszczędności, a w tym przypadku okres zwrotu jest bardzo długi.

Ale jak już pisałem właścicielowi gratuluję pomysłowości
_________________
NT 650V DEAUVILLE 2002
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 23:15   

No ale przecież właściciel napisał, że po roku mu się to zwróci, więc Twój argument nie ma pokrycia ;)
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
RAFALSKI 
VT500E & NTV650


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 12:20   

papciu napisał/a:
Ale plus dla ciebie za pomysłowość i zapał.

A dziękuję:)

papciu napisał/a:
w przypadku skutera takiego sensu ekonomicznego nie widzę bo na 100 km nie jesteś wstanie oszczędzić więcej niż 6-8 zł.

Jak to? Według Ciebie nie opłaca się oszczędzić na każdej setce tych kilku złotych? Procentowa oszczędność w kosztach paliwa jest taka sama jak w przypadku dużych silników samochodowych, inny jest tylko poziom wydatków - ilość spalanego paliwa na 100 km, a jeśli tych setek jest dużo to sporo forsy zostaje nam w portfelu. Zgadzam się, że jeśli ktoś robi przez cały sezon kilkaset kilometrów to instalacja LPG mija się z celem.

papciu napisał/a:
Bo instalacji gazowych nie rozdają za darmo i najpierw trzeba wyłożyć pewnie ponad 1000 zł więc oszczędzać będziesz dopiero po przejechaniu ponad 12.000 km, a pewnie faktycznie dużo więcej. Pomijam koszty droższych przeglądów, wymian filtra i regulacji.

Zakładając do skutera samodzielnie przy wykorzystaniu niektórych używanych części, można się zmieścić w około 500 PLN za całą instalację. Łatwo wyliczyć kiedy nastąpi zwrot kosztów.

wagi napisał/a:
Bo wtedy można mieć skuterek co robi setkę za dyche PLN

I właśnie o to chodzi. Jest to chyba najtańszy miejski środek lokomocji, nie licząc roweru.
 
 
papciu 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 77
Skąd: Luboń
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 12:26   

Alan napisał/a:
że po roku mu się to zwróci


Zwróci mu się jak przejedzie odpowiednią ilość kilometrów a nie miesięcy, a żeby to się opłacało potrzeba parunastu tysięcy kilometrów a nie znam nikogo kto by tyle robił na skuterze w rok.

Pewnie są tacy co robią mega przebiegi i im by się to opłacało, ale dla większości z nas rachunek ekonomiczny jest nieopłacalny.

Policz sobie na swoim przebiegu kiedy uzbierał byś 1000 zł gdybyś za każde 100 km odkładał 8 zł.

W mim przypadku to by było pewnie z 3 lata, a penie wcześniej zamienię motor na inny niż zacznę na nim zarabiać.
_________________
NT 650V DEAUVILLE 2002
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 14:51   

papciu napisał/a:
Zwróci mu się jak przejedzie odpowiednią ilość kilometrów a nie miesięcy

Wiem przecież, że jak skuter będzie stał w garażu przez ten rok to mu się nic nie zwróci :P Ale opieram się na tym co kolega pisze i na pewno sobie to policzył i wie lepiej niż Ty i ja po jakim czasie mu się zwróci ;)
RAFALSKI napisał/a:
Koszty instalacji przy moich przebiegach zwrócą się mniej więcej po jednym sezonie.
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
papciu 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 77
Skąd: Luboń
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 17:13   

Alan napisał/a:
sobie to policzył i wie lepiej niż Ty i ja


ale ja nie twierdzę że nie

papciu napisał/a:
Pewnie są tacy co robią mega przebiegi i im by się to opłacało


Nie krytykuję również kolegi

papciu napisał/a:
Ale plus dla ciebie za pomysłowość i zapał


papciu napisał/a:
Ale jak już pisałem właścicielowi gratuluję pomysłowości


Twierdzę po prostu, że w zdecydowanej większości jednośladów taki zabieg jest nieopłacalny. Kosiarkę do trawy też można wyposażyć w LPG tylko po co? żeby za 20 lat oszczędzać?

Liczę że kolega RAFALSKI za rok napisze że mu się wszystkie nakłady już zwróciły.

Jak dla mnie koniec tematu, napisałem co chciałem i nie ma sensu bić piany.
_________________
NT 650V DEAUVILLE 2002
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 18:52   

Koledzy, chyba wszyscy po trosze macie rację.
Nasze NTV-ki palą w okolicach 5 litrów. Fajnie by było, gdyby paliły 2,5? Jasne że fajnie.
LPG daje możliwość obniżenia kosztów mniej więcej o połowę. W sezonie robię ponad 10tys km na motocyklu, rachunek wychodzi prosty.
Z drugiej strony, skuterek pali w okolicy 2,5 litra. Trzeba go teraz obciążyć instalacją, z dychawicznego już silnika zabrać jeszcze część mocy (instalacja oparta na mieszalniku a więc kryza w dolocie), dociążyć butlą z gazem, wężami, rurkami, parownikiem, zaworami. Robi się z tego niezły rydwan. Taki wysilony silnik skuterka (teraz strzelam) spali pewnie o te 0,5 litra gazu więcej w ogólnym rozrachunku. Skuterkiem, jeżdżąc nawet sporo do pracy, codziennie po bułki itd, raczej ciężko będzie naklepać te 10tkm. Nawet jeśli, to będzie on wtedy w najlepszym wypadku w okolicy półmetku czasu życia silnika, zakładając oczywiście, że zagazujemy fabrycznie nowy egzemplarz. Zapewne jeżdżąc kolejne lata, będziemy oszczędzać na paliwie... Ile oszczędzimy?...
Niewiele. Nie nazbieramy nawet na drugi skuterek.
Więcej w tym czasie wydamy na wypijane raz na tydzień piwo. Palacze wydadzą dziesięć razy tyle na fajki...
Szkoda sobie dupy zawracać.
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
RAFALSKI 
VT500E & NTV650


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 11:15   

Ja również uważam, że każdy ma po części rację.
Borys napisał/a:
Z drugiej strony, skuterek pali w okolicy 2,5 litra. Trzeba go teraz obciążyć instalacją, z dychawicznego już silnika zabrać jeszcze część mocy (instalacja oparta na mieszalniku a więc kryza w dolocie), dociążyć butlą z gazem, wężami, rurkami, parownikiem, zaworami. Robi się z tego niezły rydwan. Taki wysilony silnik skuterka (teraz strzelam) spali pewnie o te 0,5 litra gazu więcej w ogólnym rozrachunku.

Zgadzam się z tymi słowami, silniczek nie ma lekko. Jednak lubię eksperymenty i dłubanie. Czas pokaże czy pomysł był trafiony. Jeśli nie, instalację zawsze można zdemontować lub po zmianach przełożyć do większego sprzętu. Nikt nikogo nie namawia, moim zdaniem jest tak jak napisałem kilka postów wcześniej:

RAFALSKI napisał/a:
Dyskusja na temat zasadności montażu jest bez sensu - każdy ma swoje zdanie na ten temat.
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 11:22   

A mi pomysł się podoba, choćby dla tego, że komuś się chciało dla samej satysfakcji i dla zaspokojenia ciekawości, co z tego wyjdzie. Wcale nie musi chodzić o to ile zaoszczędzimy :)

Gratuluję własnej konstrukcji :) Szczerze podziwiam zapał i robienie swojego, kiedy inni pukają się w głowę!
_________________
Pucuś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12