Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
nie kręci powyżej 4tyś obrotów podczas jazdy
Autor Wiadomość
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Wto Sie 07, 2012 17:02   

Zoon żebym miał bliżej do Wrocka to bym wpadł z waku chociaż na diagnozę :wink:
 
 
zoon 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Skąd: Nysa
Wysłany: Wto Sie 07, 2012 17:13   

zarejestrowałem się na Wrocław bo NTV'ka pochodzi stąd wraz ze mną :razz: . Często tam bywam zresztą. Po przeprowadzce wraz z moto siedzimy teraz w Nysie.
więc masz jeszcze dalej o jakieś 80km.
Ale jakby kto chciał to zapraszam nad jeziorko Głębinowskie (nyskie jak kto woli) jest gdzie się rozbić i można fanie spędzić czas, a przy okazji pojeździć. Do Czech też jest niedaleko - dobry rum tam mają.
 
 
Bob 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 596
Skąd: Op
Wysłany: Wto Sie 07, 2012 17:58   

zoon napisał/a:
Po przeprowadzce wraz z moto siedzimy teraz w Nysie

heh... trzeba było tak od razu... Czyli kolejna osoba w grupie Opolskiej :mrgreen:
Może się coś wspólnymi siłami wymyśli podczas jakiegoś spotkania.
 
 
zoon 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Skąd: Nysa
Wysłany: Wto Sie 07, 2012 18:16   

chętnie ale będę niczym piąte koło u wozu, jak kula u nogi, chyba że samochód wezmę.
Póki co "się uporać z kuniem muszę, bo kuleje mu się cuś".
Idę powalczyć!
Do jutra
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Wto Sie 07, 2012 21:14   

Zoon, sprawdź tę elektrykę punkt po punkcie. Sam widzisz, że na jałowym jest OK. Prawdopodobnie jakieś drgania mogą powodować problemy. Przy konkretnych obrotach. Może przy wywalonym filtrze coś ruszyłeś i jakiś czas było OK.

Dawaj do Opola, ustawimy się kiedyś na jakieś grzebanie. Razem może coś wymyślimy.

NTV się nie psuje. To musi być jakaś pierdoła. Gdyby było coś poważnego, już dawno byś to namierzył.
_________________
Pucuś
 
 
zoon 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Skąd: Nysa
Wysłany: Wto Sie 07, 2012 21:34   

chętnie, tu będzie jedynie problem z czasem z mojej strony
ale napisz na priva jak i kiedy by Ci pasowało może się jakoś dotoczę
no i najważniejsze u siebie mam narzędzia a z sobą to musiałbym brać przyczepkę żeby to dociągnać.

w sumie co dwie głowy to nie jedna
moja NTV'ka jest nieco wiekowa bo pochodzi z poprzedniej epoki 89' ale jak do tąd nigdy mnie nie zawiodła.
Teraz pewnie odpłaca mi się za to że jej nigdy nie "pieściłem", no prawie nigdy :mrgreen:

miałbyś jakieś części do włożenia na próbę, jakby co ?
 
 
tomasz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Sie 08, 2012 10:35   

Sprawdż BARDZO DOKŁANIE przewody gumowe, może są pęknięcia, złamanie, nie wiem jak mają NTV ale devi ma ich chyba 4. Wystarczy że któryś jest niepodłączony, zagięty i moto zdycha.
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sro Sie 08, 2012 14:31   

Tak sobie myślę , tyle razy rozbierałeś te gaźniki i nigdy nie kończyło się nawet na sprawdzeniu na wakuometrach ? Jeżeli nie rozdzielałeś gaźników to jeszcze , ale jeśli tak to nie wyobrażam sobie ustawiania i grzebania w gaźnikach bez waku .
Tylko dziwi mnie jedna rzecz , że oba cylindry mają białe świece .
Gaźnik masz w paluszku myślę , że warto by było sprawić sobie waku. Na dwa cylindry mnie kosztowało ok 100zł Dwa zegary i dwa dławiki . Można by taniej na wężykach z olejem jak niektórzy koledzy na forum ustawiają . Na zegarach jednak pięknie widać co się dzieje na poszczególnych fazach obrotów - polecam :wink:
Dodam , że na tym jeszcze idzie zarobić :mrgreen:
Coś podobnego posiadam (dławiki mam metalowe)
http://moto.allegro.pl/wa...2542889176.html
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sie 08, 2012 21:29   

Ja bym zrobił tak:

1 - sprawdzenie i regulacja poziomu paliwa w gaźniku
2- test "spraju" na lewe powietrze
3 - kompresja
4 - inne gaźniki - podmianka

Zaczynał bym od 1 i szedł do 4 :)
 
 
tomasz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Sie 09, 2012 08:00   

poczytaj sobie tekst napisany przez ZOON - Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna » GARAŻ » Problemy techniczne » Moja devi się dławi
 
 
zoon 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Skąd: Nysa
Wysłany: Pią Sie 10, 2012 08:06   

Arturo - pewnie że sprawdzałem WAKUOMETRAMI tyle że sam ich teraz nie mam,
gaźniki były sprawdzane jakiś rok temu jak wszystko chodziło jeszcze sprawnie. Gaźników nie rozłączałem, więc myślimy podobnie.
Ciśnieniomierze podciśnieniowe służą głównie do synchronizacji gaźników a synchro nie ma wiele do braku paliwa na wysokich obrotach.
Owszem ma znaczenie ale w płynności działania na wolnych obrotach (czyli do 4tyś) i najbardziej dałoby znać o sobie gdy manetka spoczywa sobie - objawiałoby się to nierówną pracą a to dlatego że jeden cylinder zasysałby więcej niż drugi.
Poza tym podczas przyśpieszania - niekoniecznie podczas jazdy również chodziłby nierówno.
Uważam to (synchro) za kosmetykę zwłaszcza jak chodzi poprawnie a ja borykam się chyba z większym problemem.
Racja - za pomocą wakuometrów jesteśmy w stanie zobaczyć czy nie łapie gdzieś lewego, ale ciężko - łatwiej sprayem popsikać.

Sprawa ze sprayem byłaby uproszczona gdyby chodził nie równo podczas postoju.
Ale jak tu psiknąć podczas jazdy przy 5tyś gdy dusi się cały czas, na liczniku jest 50km/h i do tego szarpie ?

Jak stoi to kręci max, i na wolnych obrotach chodzi jak marzenie.

Wtyczek - elektryki nie podejrzewam bo dzieje się to zbyt regularnie, podejrzewam jeszcze komp ale to w zasadzie steruje zapłonem więc nie sądzę skoro kręci do 9tyś równo.

jestem za gaziorami tym razem wezmę:
druciki igły sznurki pałeczki do uszu skalpel nożyczki i nici i inne chirurgiczne zabawki żeby się dopchać do problemu.

Paliwo sprawdzone w gaźniku - JEST
jak to zrobiłem ? a no tak :
1. wywaliłem znów gaźniki na stół paliwo było w komorze,
2. wywaliłem zaworek z pływakami
3. poskręcałem bez zaworków i podpiąłem pod pompę wraz z bakiem do moto
4. odpaliłem moto
5. wężem przelewowym lało się paliwo jak dzikie

WNIOSEK PALIWO W KOMORZE PALIWOWEJ JEST

6. zaworki włożyłem z powrotem więc są już na miejscu

podczas gdy zaworki z pływakami są na miejscu paliwo również jest.
Sprawdzone:
1. odpalony silnik i podkręcony na wyższe.
2. pochodził 30sek na wolnych
3. zakręcony kranik baku
4. zgaszony silnik
5. podłączony wężyk do spustu paliwa i spuściłem całe paliwo z komór
6. nie mierzyłem miarką ale paliwa było sporo

To samo jeszcze raz z wysokimi obrotami
1. odpalony silnik i podkręcony do 8-9tyś (trzymany chwilę 5-10sek)
2. zakręciłem kranik żeby nie naciekało do gaźników ale jeśli pompa wciąż jest to nie powinno naciekać samo.
3. powtórzona czynność z wężykiem - PALIWO JEST w zbliżonej ilości - może różniło się nieznacznie poziomem w szklanej butelce po soku (5-7cm średnicy) o 1-2mm ale nie wiem czy to nie był mój błąd pomiaru.

Wniosek: paliwo jest i wykluczam komorę pływakową.
"Najlepsze" to to że jak ruszam wiedząc już że paliwo jet na 100% i nagle odkręcę manetkę do MAX wówczas dusi jakby od początku 4tyś.

Może sprężyny od membran - nie mam drugiego gaziora żeby sprawdzić ich długość.

[ Dodano: Pią Sie 10, 2012 09:41 ]
dodam tylko że kolega "Ente" napisał coś podobnego w tym temacie.
Zatem faktycznie gdzieś lewe powietrze musi łapać.
jak się dogrzebie problemu to będę w 7 niebie.

[ Dodano: Pią Sie 10, 2012 10:02 ]
właśnie przeglądałem ile kosztują te wakuometry, których link podesłał ARTURO.
Tragedia to tak jakby ktoś chciał mi sprzedać nożyczki za 1000zł.
przecież zwykły ciśnieniomierz z większą klasą dokładności kosztuje 5,50 no max 10zł

oto co można zrobić żeby było taniej i posiadać nieco lepsze urządzenie.
1. kupić manometr np do 2,5atm
2. wyciągnąć szybkę
3. wyciągnąć wskazówkę - (ciągnąc)
4. ustawić ja na połowie zakresu (zacisnąć - wciskając)
5. potem wyskalować podpinając np do innego o ile trzeba skalować.

robiąc 2 takie trzeba dokładnie ustawić wskazówki w tych samych położeniach (i najlepiej podpiąć pod ten sam wąż podciśnieniowy żeby zobaczyć czy równo się wychylają) w ten sposób można zrobić też podziałkę.


wakuometrami motocyklowymi musimy jedynie doprowadzić do takich samych wartości wszystkich cylindrów zatem 2 takie urządzenia + zaworki zwrotne i z głowy. zaworki w akwarystyce można znaleźć. bez specjalnej skali.
do tego urządzenie staje się bardziej uniwersalne bo można mierzyć również ciśnienie paliwa w moto z wtryskiem.

[ Dodano: Nie Sie 12, 2012 15:16 ]
Witam ponownie wszystkich, którzy śledzili temat.

Problem rozwiązany. Zgodnie z jednym z waszych odpowiedzi „NTV się nie psuje” :mrgreen: .

Jak tylko przyszedł nowo zamówiony filtr po założeniu nie odnotowałem żadnej zmiany w pracy silnika. Czyli problem wciąż był.
Dodam, że różnica była gdy filtra w ogóle nie było. Wtedy wkręcał się na obroty bez żadnych problemów.
Zdecydowałem się jednak na rozebranie wszystkiego jeszcze raz, zanim wyrzucę na złom tego grata.

więc moja praca była złożona z kilku etapów:
1. Czyszczenie gaźników
1a – przeczyszczone dysze wolnych obr. oraz główne - nie odnotowałem brudów (poprzednio wymienione więc są nowe)
1b – rozmontowany każdy element, który można było wykręcić (bez rozdzielania gaźników),
1c – kontrola długości sprężyn od membran – jedna była o 2-3mm dłuższa jak leżały w spoczynku ściskając dłuższą po chwili obie już były jednakowe.
1d – przedmuchany każdy kanalik za pomocą kompresora 8atm
1e – wymiana uszczelek pod komorą zaworową – na nowe
1f – blaszki od pływaków wygięte zostały tak by zamykały dopływ paliwa w możliwie najwyższym punkcie (tak by paliwa było najwięcej w komorze)
1g – kontrola wszystkich gumowych elementów łączących gaźniki z silnikiem oraz filtrem – bez uszkodzeń – montaż gaźników.

2. Wymiana filtra
2a – po założeniu gaźników czas na obudowę filtra.
2b – najpierw kontrola małego filtra od rurek membrany (pod obudową od spodu – trzeba rozkręcić 2 śrubki w odbudowie filtra) jak kupiłem moto nic tam nie było więc włożyłem małą przepuszczalną gąbkę, która już teraz się zestarzała – warto wymienić na nową przy każdym rozkręceniu obudowy.
2c – wklejenie na silikon obudowy filtra w króćce gaźnikowe
Cel: że by nie było zasysania lewego powietrza (w moim rozumowaniu lewe powietrze to jest tuż po gaźnikach a nie przed ale jak widać nazywacie to różnie). Chodzi o to żeby ciśnienie zasysanego powietrza pomiędzy filtrem a gaźnikami było ustanowione przez filtr. Jeśli gdzieś zasysać będzie pomiędzy filtrem a gaźnikiem wówczas podciśnienie w gaźnikach będzie mniejsze i membrany się nie będą otwierać tak jak trzeba.
Membrany otwierają się znacznie szybciej jeśli filtr ma mniejszą przepuszczalność. Stąd większe spalanie przy zapchanym filtrze. Filtr musi mieć odpowiednią przepuszczalność powietrza z tego co widać i to raczej z tendencją „NIE WIęKSZĄ NIŻ” bo jeśli będzie większa wówczas będzie kłopot z membranami. Jeśli będzie za mała również ten sam kłopot. Nie ma możliwości ocenienia czy przypadkiem filtr nie jest przyczyną. Dlaczego ? a to dlatego że filtr nowy może mieć inną wilgotność niż kolejny „nowy” filtr i już przepuszczalność jest inna.
3. Naprawa Pompy paliwa
3a – pompy w NTV’kach to pompy membranowe. Do membrany się nie dokopałem ale membrana działała prawidłowo. Elektromagnes też był OK. Kłopot leżał w stykach łącznika ( nie wiem jak go fachowo nazwać ale odłączał on elektromagnes po napełnieniu pompy).
3b – dużo uwagi poświęciłem żeby wykalibrować ten elektryczny stycznik prawidłowo – ponieważ po wyciągnięciu i przeczyszczeniu srebrnych styków (iskrzenie pracującej pompy wypaliło około 1-1,3 mm grubości jednego styku – dało się zaobserwować ponieważ stykające się elementy nie stykały się osiowo i było widać na brzegu ile było oryginalnie). Brakujący stycznik powodował że pompa załączała się w innym miejscu (przy niepełnym napełnieniu) mimo wszystko pracowała. Jednak mam wrażenie że po naprawie i przeczyszczeniu zaczęła pracować płynniej.
3c – po zmontowaniu pompy przedmuchałem wszystkie przewody paliwowe oraz filtr paliwa żadnych brudów nie było.


OGROMNYM ŚWIńSTWEM od strony producenta jest to że nie można w żaden sposób kontrolować (nie ma żadnej regulacji) momentu otwierania przepustnicy suwakowej (membrany – lub/i długości sprężyn). Czyli dyszy głównej dzięki temu można byłoby zamontować jakikolwiek filtr nawet od „ciągnika” i działało by tak samo.
Przy składaniu gaźnika należy zwrócić uwagę czy membrany są dobrze założone – ja to zrobiłem tak, że po poskręcaniu zatkałem ręką część dolotową a ssącą przyłożyłem do ust (oczywiście gaźnik po wyczyszczeniu bez benzyny).
Przy zamkniętej części dolotowej od filtra ssąc koniec od strony silnika w bardzo płynny sposób membrana podchodzi do góry – bez dużego wysiłku i słyszalnych przecieków (trzeba zakręcić lub zatkać palcem dziurę od ssania).

Ponieważ wszystkie te czynności były wykonane praktycznie na raz po wielu próbach wcześniejszych, to jednak tym razem udało się naprawić usterkę. Różnica jest taka że teraz jest inny „nowy filtr” dodam że najtańszy na rynku jaki udało mi się znaleźć (45zł) działa teraz dobrze. Nie jestem pewien co było przyczyną dokładnie, ponieważ te trzy rzeczy jakie zrobiłem w jednakowy sposób mogą wpływać na takie zachowanie motocykla.
Więc ocenę usterki pozostawiam Wam odnośnie tego czy problem leży w gaźniku, pompie paliwa czy filtrze. Bo na pewno nie w elektryce jak widać. Ale to też zakładałem.
No na błędach się człowiek uczy.
Teraz już śmiga dobrze.
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 342
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Sie 19, 2012 09:57   

O!
Wróciłem po urlopie i chciałem zaproponować swoje gaziory na podmiankę, czy co tam.
Ale skoro problem rozwiązany, to tylko się cieszyć i ustawiać na spota we Wro z Bajkerem i Motokuro- Borysem :)

ps. sadze, ze to pompa była. pod wiekszym obciazeniem - w czasie jazdy nie dawała rady.
znakiem tego wszelkie usterki od pompy sprawdzać należy
LWG
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pon Sie 20, 2012 06:05   

luke1111 napisał/a:
sadze, ze to pompa była. pod wiekszym obciazeniem - w czasie jazdy nie dawała rady.
znakiem tego wszelkie usterki od pompy sprawdzać należy

Też tak sądzę i dodam ; warto kupić zestaw naprawczy (nowe styki) do tego mikro przekaźnik i zapomnisz o pompie i usterkach na zawsze . :grin:
 
 
zoon 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Skąd: Nysa
Wysłany: Pon Sie 20, 2012 09:09   

hm, może macie rację ale z pompą czy bez objawy takie same były.
niesprawna pompa blokuje paliwo ale bez pompy efekt był taki sam
ja sądzę, że to filtr oraz uszczelnienie komory filtra pomogło.
Gaźnik był czysty więc .... naprawdę nie życzę nikomu siedzenia po nocach żeby 15 razy rozkręcać gaziory - więc skrupulatnie sprawdzić te kilka rzeczy które i tak są na wierzchu i powinno pomóc.
zresztą takie przeglądy warto zrobić raz na jakiś czas.
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Wto Sie 21, 2012 13:31   

zoon,
osobiście stawiam na nieprawidlową pracę przepustnic (membran).
Jaka byla przyczyna to już będzie trudno ustalić ale widzę że przed zalożeniem gaźnika zrobiłeś test dzialania przepustnic metodą usta-membrana, co osobiście też czynię po każdej ingenercji w ten mechanizm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12