Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przymusowe postoje
Autor Wiadomość
turbobanan@o2.p 

Wiek: 35
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lip 12, 2012 11:48   Przymusowe postoje

Witajcie Koledzy i Koleżanki,

wczoraj wracając z pracy stała się dziwna rzecz. Jadę na prostej drodze a tu nagle motong traci moce.
Jak odkręcałem gaz to jakbym naciskał hamulec, potem znowu trochę przyspieszał i znowu jak odkręciłem gaz to zwalniał, w końcu zgasł i koniec jazdy.
Taka sytuacja zdarzyła mi się drugi raz, za pierwszym razem motonga udało sie odpalić z popychu.
Tym razem jednak, z racji, że nikogo nie było w pobliżu, zepchnąłem maszynę na pobocze poczekałem 10 min
wsiadłem, odpaliłem i pojechałem.

Czy miał ktoś z Was podobny problem? Czy to oznaki słynnej śmierci pompy paliwa?

Pozdrawiam,
Maciej
_________________
NT650V Deauville, 2002
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Czw Lip 12, 2012 14:42   

turbobanan@o2.p napisał/a:
Czy to oznaki słynnej śmierci pompy paliwa?

Wysoce prawdopodobne ! Sprawdź również drożność układu zasilania paliwa tj.: czy przypadkiem filtr nie jest zapchany.
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Lip 13, 2012 08:33   

Też tak miałem w mojej Deauvillce. Okazało się że styki pompy paliwa są przypalone. Ja oczyściłem styki, przeszlifowałem drobnym pilniczkiem (może być do paznokci) i pompa chodzi jak nowa. Wiem że można zestawem naprawczym ale jeśli styki są jeszcze grube to po co. Po "naprawie" którą można zrobić w 5 min przelatałem już jakieś 5 tyś km i nic się nie dzieje.
 
 
Tayen 

Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 1
Skąd: Kraśnik
  Wysłany: Sob Lip 14, 2012 14:26   

To pompa paliwa . Przeczyść styki papierem ściernym, tak jak kolega radzi powyżej i będziesz miał spokój chyba że są już sporo nadpalone> Zestaw naprawczy około 70 zł .
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Lip 14, 2012 22:25   

Zamiast inwestować w zestaw naprawczy kup lepiej akcesoryjną pompę paliwa :twisted:
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
rafau 

Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Bemowo
Wysłany: Wto Lip 17, 2012 21:39   

andrut78,

Możesz coś więcej napisać o tej akcesoryjnej pompie paliwa ? gdzie kupić ? koszt ?
W weekend doświadczyłem dokładnie tego samego co Maciek i stawiam raczej na pompę paliwa. Na razie w larssonie namierzyłem zestaw naprawczy za niecałe 70zł.
Planuję niedługo wyskoczyć trochę dalej i chciałbym się zabezpieczyć na tą okoliczność :)
_________________
Pozdrawiam
Rafau
NT650V Deauville
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 20:56   

Potrzebujesz pompy paliwa QAP - do nabycia na alledrogo za jakieś 70,- PLN
Zaworek zwrotny paliwa - cena ok 15,- PLN
Regulator napięcia +5V - cena jakieś 4,- PLN
Co najmniej 2 trójniki paliwowe 8mm - cena max 4,- PLN /szt
Przydały by się ze 3 kolanka paliwowe 90 stopni - cena max 4,- PLN /szt
Trochę węża (np. 2 m) - cena ok 4,- PLN/mb
Około 15 szt opasek zaciskowych 8-16 mm - cena ok 10,- PLN za komplet

Potem musisz to wszystko tak poskładać:


Jak wszystko dobrze po podłączasz to efekt będzie taki:
http://www.youtube.com/wa...o&feature=g-upl
http://www.youtube.com/wa...g&feature=g-upl
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Gregory 
Premium User

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 491
Skąd: Opole - Gross Stein
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 21:32   

Zrobiłem sobie takie coś z ciekawości - POLECAM. Przy Devi jest na tyle miejsca, że poradziłem sobie bez kolanek
 
 
gordon110 
Premium User
gordon


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 382
Skąd: Rokietnica
Wysłany: Wto Lip 24, 2012 11:47   

prawdopodobnie u mnie dzieje się coś podobnego dlatego w pierwszej kolejności wymieniam filtr, który dziś kupiłem

Dodam że ten filtr co andrut zamontował ( filmik z linku ) - to koszt 4zł - firma Filtron model PS 842 wejście i wyjście z końcówkami na 6 i 8 mm.

Druga spraw możecie podać jakieś namiary na tą pompę Qap. Ktoś kiedyś pisałem że z Tico była w porządku.
_________________
Pozdrawiam
Gordon

Honda NT 650V Deauville 2001r.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Wto Lip 24, 2012 21:33   

Proszę bardzo, oto namiary na pompę: http://allegro.pl/pompa-p...2484502689.html
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
rafau 

Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Bemowo
Wysłany: Wto Lip 24, 2012 22:32   

andrut78,

Dzięki za opis, choć przyznam, że miałem nadzieję, że rzucisz linkiem albo nazwą zamiennika :)
Na razie chyba zaopatrzę się jednak w zestaw naprawczy. Póki co, przejechałem ~650km od tamtej weekendowej niespodzianki i sytuacja się nie powtórzyła.
_________________
Pozdrawiam
Rafau
NT650V Deauville
 
 
gordon110 
Premium User
gordon


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 382
Skąd: Rokietnica
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 20:51   

andrut78 napisał/a:
Proszę bardzo, oto namiary na pompę: http://allegro.pl/pompa-p...2484502689.html


Dzięki za linka.

Dodam że w mojej Devi mam wężyki o średnicy 10mm także filtr marki Filtron SP 824 ( który ma końcówki 8 oraz 6mm ) nie pasuje.

Czy w NTV czy też "Revelce" i Devi są inne średnice.
Napiszcie jak jest u was.

Patrząc na stan wężyków mam instalację oryginalną także w Devi z roki 2001 mamy weżyki 10mm oraz wyjścia z oryginalnej pompy również 10mm.

Czy zmiana średnicy z 10mm na 8mm ( w przypadku tej pompy, którą andrut wrzucił ) ma znaczenie pod względem przepustowości paliwa?

Zakładam że ta sama pompa może pracować w NTV jak również w Devi czy "Revelce"?
_________________
Pozdrawiam
Gordon

Honda NT 650V Deauville 2001r.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 21:04   

Pompa nawet zdławiona (czytaj zasilana napięciem 5V) i to na wężach 8mm generuje taki wydatek (bo tak się to nazywa) paliwa, że w układzie zainstalowałem powrót (coś na kształt instalacji samochodowej) - nadmiar wraca poprzez zawór zwrotny z powrotem do pompy. Dodam tylko, że aby zawór się otworzył konieczne jest wytworzeni ciśnienia. Inaczej pompa spokojnie daje radę :D

PS. W przypadku zastosowania powrotu instalacja zaworu zwrotnego powoduje, że gaźniki zasilane są paliwem pod ciśnieniem przez co motocykl jest bardziej dynamiczny i bardziej ochoczo reaguje na dodawanie gazu :twisted:
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Gregory 
Premium User

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 491
Skąd: Opole - Gross Stein
Wysłany: Pią Lip 27, 2012 11:31   

Gordon.
Zrobiłem "Andrutowy" układ u mnie w Devi. Jest tyle miejsca, że spokojnie wyrobisz bez plastikowych kolanek. Robiłem wszystko na średnicy 8mm i wąż z Agromy do oleju i paliwa. Wąż spokojnie wchodzi na króciec kranika. Wyjście na gaźniki zostawiłem oryginalnie 10mm - szary przewód, tylko obciąłem samą rozkalibrowaną końcówkę. Spokojnie wchodzi w króciec od plastikowego trójnika. Po miesiącu nic nie cieknie.

Pamiętaj o 2 sprawach:

1. Wąż z Agromy zalej w środku benzyną i przepłucz dokładnie - zobaczysz jaka ciemna benzyna wyleci ze środka.

2. Daj odpowiedni radiator do stabilizatora napięcia.

Całość działa doskonale, jest zawsze odpowiednia ilość paliwa w komorach gaźnika, nie ma zwiększenia zużycia paliwa i jest spokój ze stykami oryginalnej pompy.

Cholera: króciec, czy kruciec ? Jestem dysortografem - wybierz sobie poprawną wersję :)

PozdRR
Killu
Ostatnio zmieniony przez Killu Sob Lip 28, 2012 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pimpex 

Wiek: 30
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Cmolas/Kolbuszowa
Wysłany: Sob Mar 03, 2018 17:51   

andrut78 napisał/a:
Potrzebujesz pompy paliwa QAP - do nabycia na alledrogo za jakieś 70,- PLN
Zaworek zwrotny paliwa - cena ok 15,- PLN
Regulator napięcia +5V - cena jakieś 4,- PLN
Co najmniej 2 trójniki paliwowe 8mm - cena max 4,- PLN /szt
Przydały by się ze 3 kolanka paliwowe 90 stopni - cena max 4,- PLN /szt
Trochę węża (np. 2 m) - cena ok 4,- PLN/mb
Około 15 szt opasek zaciskowych 8-16 mm - cena ok 10,- PLN za komplet

Potem musisz to wszystko tak poskładać:
Obrazek

Jak wszystko dobrze po podłączasz to efekt będzie taki:
http://www.youtube.com/wa...o&feature=g-upl
http://www.youtube.com/wa...g&feature=g-upl



Jest szansa na jakąś fotke jak to pospinać itp
_________________
Romet ogar 205 ----> Simson S51 ----> MZ ETZ 150 -----> Aprilia Scarabeo 50 2T -----> Honda NT650 V Deauville
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13