Wiek: 52 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: Chojnice
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 08:41 V max Deauville 650.
Witajcie ,
jestem użytkownikiem Hondy Deauville 650 z 2001 roku.
Motocykl chodzi bardzo dobrze.
Jest jednak mały problem.
Jego v max to zaledwie 160 km/h.
Po nr vin widać, że to wersja odblokowana 41 KW.
Moto przyspiesza bardzo dobrze, zapala super, na słuch wszystko OK.
Mam szybę turystyczną, ale chyba ona nie jest powodem słabej prędkości maksymalnej.
Czy taka v max to normalne przy tym modelu Hondzi ?
Chcę też dostać się do filtra powietrza.
Czy jest on pod zbiornikiem paliwa ?
Czy, aby zdjąć zbiornik trzeba odkręcić boczne plastikowe osłony czaszy ?
Sporo pytań jak na początek, ale widziałem już różne konstrukcje i nie chcę działać na zasadzie prób i błędów.
Z góry dziękuję za pomoc.
V max powinna być wyższa - proponuję regulacje.
Filter powietrza jest pod zbiornikiem.
Zbiornik zdejmujesz bez odkręcania owiewek, tylko lekko rozchylić boczne owiewki przy wyjmowaniu zbiornika. Proste tylko nie zapomnij odłączyć wężyków od dołu zbiornika. Najwygodniej jak nie ma w nim paliwa.
Wiek: 52 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: Chojnice
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 12:44
OK.
Czy wężyki są tylko przy kraniku ?
Nie bedę na razie regulował gaźników.
Sprawdzę filtr powietrza, filtr paliwa i świece.
Jak to nie pomoże to pójdę dalej.
A i jeszcze coś.
Przy prędkości maksymalnej czuje zapach benzyny.
Czy to normalna sprawa ?
Jak będziesz miał ściągniety zbiornik to nie zostawiaj reszty na później. Zrób regulacje i synchro gaziorków powymieniaj filtry i powinno być git. A zapach benzyny?? Możę wynika ze złej regulacji gaźników, zbyt bogata mieszanka ??
_________________ Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych
Wiek: 52 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: Chojnice
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 17:06
Może rzeczywiście zrobić wszystko za jednym bałaganem.
Musze tylko u nas we wsi poszukać fachowca, który zna się na regulacji gaźników.
Sam niestety ostatnimi razy regulowałem gaźnik w 126 p
Bob Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 596 Skąd: Op
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 22:46
Jeżeli wykluczysz wszystkie wyżej podane opcje i zabierzesz się jednak za gaźniki, to sprawdź przy okazji poziom paliwa w komorze pływakowej - instrukcja do pomocy: http://hondantv.pl/forum/...t=poziom+paliwa
Mam identyczą sytuację Deauvika z 2000r ( szyba turystyczna ) i przebiegiem licznikowym ~60kkm - stan wizualny pasuje do przebiegu, tak przynajmniej sobie tłumaczę
Wersja również odblokowana, tak przynajmniej wskazują króćce przy gaźnikach i wielkości dysz w gaźniku.
Technicznie nie ma nic do zarzucenia.
Silnik pracuje jak u Bobasa równo i bez zarzutów, przyspiesza płynnie na każdym z biegów, do maksymalnej prędkości obrotowej ( bez żadnych dziur w mocy ). Jednak na 5 wkręca się tylko do ~7000-7500 rpm, przy której osiąga (wg. GPS-u ) 164 km/h - do 150 rozpędza się płynnie, potem to już przyrost prędkości staje się wolniejszy.
Gaźnik był kontrolowany i ustawiany 2 razy wg. serwisówki ( iglice i dzysze zgodne z danymi producenta ),Membrany bez uszkodzeń, filtr powietrza nowy ( testowane 2 rodzaje od różnych producentów ), zawory w normie. Zużycie w przedziale 5-5,5 l/100km.
Sprzęgło na 100% nie ślizga się.
Nie sprawdzałem jedynie ciśnienia sprężania i drożności układu wydechowego.
Jedynym odstępstwem od normy są świece, które przez pomyłkę zakupiłem z inną wartością cieplną (DPR9EA-9) ale po kolorze na elektrodach nie widać aby było coś nie tak.
Co prawda nie podrużuję z maksymalnymi prędkościami ale męczy mnie problem co może być nie tak.
Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1336 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Maj 09, 2012 10:03
pajed1, Twoja sytuacja jest zupełnie normalna.
Pokręć moto do czerwonego na 4 biegu i dopiero 5 wbij.
Osiągniesz w ten sposób VMAX GPS czyli ok 180 km\h
Nie wiem czego oczekujesz od moto co ma 56 PS.
Dzięki Sladek za sugestie - trochę mnie to pocieszyło, że jednak wszystko technicznie może być OK.
Nie zdążyłem jeszcze dobrze poznać charakterystyki tego motocykla
Myślałem, że przyrost do prędkości maksymalnej jest w miarę liniowy, atu wychodzi na to, że aby rozpędzić sie do Vmax trzeba kilku km
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 132 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Maj 09, 2012 11:55
pajed1 napisał/a:
Witam,
Mam identyczą sytuację Deauvika z 2000r ( szyba turystyczna ) i przebiegiem licznikowym ~60kkm (...) Jednak na 5 wkręca się tylko do ~7000-7500 rpm, przy której osiąga (wg. GPS-u ) 164 km/h - do 150 rozpędza się płynnie, potem to już przyrost prędkości staje się wolniejszy.
Wiek: 52 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: Chojnice
Wysłany: Sro Maj 09, 2012 14:57
O!!!!!!!!!!
I o takie odpowiedzi mi chodzi !!!! Super
To u mnie zmienię filtr powietrza i nic nie tykam.
Moje moto ma 17000 przebiegu i na to wygląda ( jakby wyjechał z salonu ).
Odpala na dotyka, chodzi równiutko.
Nie ma sensu chyba regulować gaźników, bo można tylko to pogorszyć.
Kilka sezonów temu miałem Varadero na gażnikach.
Dobry mechanik powiedział, że jak chodzi bdb to nic nie ruszać, bo później trzeba to robić regularnie.
Zaoszczędzę kilka złotych na czerwcową wyprawę, bo nie śmierdzę groszem ostatnimi czasy.
PS ZMIENIŁEM FILTR POWIETRZA I PALIWOWY.
OBA BYŁY ZABRUDZONE.
MASZYNA CHODZI JAK ZEGAREK
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum