Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Proszę o pomoc..
Autor Wiadomość
adam20012 


Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Lisowica
  Wysłany: Sob Maj 26, 2012 15:00   Proszę o pomoc..

Witam wszystkich. Mam kłopot z moja Nt a mianowicie. wszystko ładnie odpala chodzi na wolnych obrotach. Jeśli jadę tak na wolnych obtorach to jest ok ale jeśli chcę jechać szybciej 4 i już daje więcej obrotów to przy ok 80-100 km/godz to silnik tak jakby się dusi i chcęc dać więcej gazu poprostu nie reaguje i jedzie na takich samych obrotach cięgle.nie ma siły poprostu;/ a jak chcę stanąć i chamuje to spada do takich obrotów że gaśnie;/ a znów po później jak przejadę parę metrów na wolnych obrotach powoli to wraca do normy tak jak na początku. Jeśli coś nie jasne napisałem to proszę napisać... Proszę o pomoc:) Pozdrawiam.
 
 
MomoRC33 

Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob Maj 26, 2012 20:10   

Kiedy było ostatnie czyszczenie i synchronizacja gaźników? Czy problem pojawił się z dnia na dzień, czy też narastał stopniowo?
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sob Maj 26, 2012 20:20   

Pompa . Omiń ją i testuj bez niej jazdę . Sprawdź też drożność kranika , filtra , jak nie pomoże to dalej gaźniki synchro i regulacja.
 
 
adam20012 


Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Lisowica
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 09:07   

Synchronizacji nie było.. natomiast był wymieniany wał i od tego czasu nie chodzi tak jak poprzednio.a poza tym to jest model jakiś inny ale silnik chyba taki sam no i jest w nim modół z NTV 650 , a ja mam NT 650 HAWK. Może jest jakaś różnica.;/nie wiem;/
Pompę odłączyłem wcześniej i to samo było. Może ta synchronizacja pomoże.. Dzięki.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 12:10   

Synchronizacja odnosi się tylko do niskich i średnich obrotów, i takich cudów jak piszesz nie zrobi.

Ja bym się przyjrzał następującym rzeczom:
- ustawienie rozrządu, czy nie jest walnięty któryś łańcuch o jeden ząb.
- ustawienie zaworów
- szczelność króćców ssących
- linki ssania czy się nie zacinają
- regulacja gaźników
 
 
wagi 

Wiek: 33
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 12:30   

Nie wiem czy w ntv ( a wiec w moto z pompą paliwowa) takie coś występuje ale może zanim on się rozpędzi i chce jechać szybciej to ma problem z pobieraniem paliwa bo bak sie zasysa-problem z odpowietrzeniem
 
 
adam20012 


Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Lisowica
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 12:57   

Aha więc z synchronizacją dam spokój narazie.. a co do łańcuszka rozrządu to po zdjęciu dekla głowicy da sie to sprawdzić?
 
 
MomoRC33 

Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 15:49   

Powinno się dać sprawdzić po zdjęciu pokryw zaworowych. Pamiętam że jakieś znaki na kołach łańcuchowych rozrządu były, ale jak mają być ustawione te koła względem wału to dokładnej instrukcji udzielić nie potrafię. Przeszukać manuala do NTVki trzeba. Teraz w obliczu faktu wymiany wału ten układ rozrządu faktycznie podejrzany się wydaje i trzeba to sprawdzić.
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 17:55   

Zdejmij pokrywy zaworów , odkręć na pokrywie alternatora (lewa) dwie zaślepki , w tą na środku włóż klucz rurkowy 17 i ustaw wał tak by w okienku wyżej pojawiła się cecha i teraz FT dotyczy przedniego cylindra a RT dotyczy tylnego . Cecha musi się pokryć idealnie z z cechą na pokrywie alternatora , następnie kiedy wał będzie w tym miejscu sprawdź cechy na wałku rozrządu a konkretnie na kole zębatym są dwie kreski i one muszą wyznaczać poziom krawędzi głowicy .Jeśli będzie źle trzeba przestawić ale to już inna bajka i opiszę to kiedy odpowiesz co i jak :wink:
Jeśli to będzie dobrze sprawdź luzy zaworów
ssące: 0,13-0,17
wydechowe: 0,18-0,22
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 18:20   

Sprawdź układ paliwowy, a zacznij od kranika i wymiany filtra paliwa. sprawdź też filtr powietrza.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
adam20012 


Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Lisowica
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 19:27   

Arturo. Właśnie wróciłem z garażu. Kurde i wszystko jest ok cecha na kole zębatym jest ok względem głowicy tak jak mówiłeś. a luzy na zaworach też są ok. sprawdzałem 0.15-ssące.wydechowe też tak będą. już myślałem że jak będzie źle ustawiony ten zapłon to wystarczy przestawić i będzie ok, ale niestety;/ filtr powietrza kupiłem nowy.
chyba że coś będzie z gaźnikami;/ ale też rozbierałem je i były czyściutkie..

[ Dodano: Nie Maj 27, 2012 20:28 ]
moglibyście coś więcej napisać o regulacji gaźników. to te dwie śrubki po bokach czy coś jeszcze?

[ Dodano: Nie Maj 27, 2012 20:32 ]
a te cechy na kole zębatym względem głowicy to była różnica ok 1-3 mm , a jeśli się przestawi o cały ząbek to przeskoczy ok 1cm. więc jest chyba ok..
 
 
pappuu 


Wiek: 44
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 298
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 19:40   

A sprawdzałeś stan membran w gaźnikach?
Ja uzyskałem informacje od mechanika, że jak są wlnięte membrany to nie chce wkręcać się na obroty.
_________________
 
 
adam20012 


Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Lisowica
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 20:01   

membrany sprawdzałem są ok dziury nie ma.. ale też jak sie je podniesie rękę tzn przepustnicę podniosę palcem to tak opada dość szybko..
 
 
MomoRC33 

Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 20:58   

Jeśli przepustnice opadają płynnie i jednakowo w obydwu gaźnikach to wydaje się że jest OK. Gorzej gdyby poruszały się z oporami i opadały nierówno albo bardzo powoli. Ciągle myślę co przy wymianie wału mogło się "przyplątać".... Jeśli mechanicznie w silniku wszystko jest dobrze poskładane to problem chyba jednak gaźnikowy.
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pon Maj 28, 2012 06:42   

Kiedyś miałem podobną sytuację w Hondzie Civic , wszystko powymienialiśmy a na końcu zrobiłem po prostu małą dziurkę w korku wlewowym zbiornika i problem zniknął . Weź po prostu lekko uchyl wlew i się przejedź . No bo pompę omijałeś , filterek jest drożny , kranik też. Kiedy słabnie , ci gaśnie , to wskazuje na brak paliwa w gaźnikach. Jak byś w tym momencie kiedy zgasła sprawdził czy masz paliwo w komorach pływaka , tam są takie śrubki spustowe do opróżniania komór np na zimę. Ta wyżej jest od dyszy biegu jałowego , nie ma wpływu na twoje objawy . Jak by co ma być wykręcona książkowo 1i 3/4 obrotu . Chociaż u mnie prawie 3 :wink: No ale sprawdź , może ktoś byka popełnił .
Ciekawy jestem końca tej zagadki , wszystko niby jest OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13