Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Awaria elektryki.
Autor Wiadomość
Johny 
Premium User
fałdwa!

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 09:27   

Hej, no przesmarowałem wszystkie styki jakie znalazłem. Wszystkie połączenia. Poleciałem takim kontaktem do styków a potem wazeliną techniczną.

Finalnie to "wydaje mi się" na 95% była kostka od alternatora. Jedziesz sobie spokojnie i ok.4tys. obrotów odcina. odepnij tę kostkę (po prawej stronie (jedna z dwóch) zdaje się mniejszą z odchodzącymi żółtymi kabelkami do alternatora, jak będzie kręcić już do najweyższych obrotów normalnie tzn. że coś z alternatorem albo tylko z kostką, przeczyścić, dać wazelinę i mam nadzieję że będzie ok.

Są magicy co podłączają motocykl do takiej maszyny i od razu widzą błędy elektryki, ale to urządzenie boscha zdaje się jest i w gdańsku ponoć koleś bierze sporo za to, ja odpuściłem bo już działa motór.

Teraz mi światła pozycyjne nie działają, oj Panie się dzieje, stare maszyny.

Daj znać co i jak.
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1201
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 11:16   

No to podpinając się do wątku, bo objawy nie do końca takie same, ale związane z elektryką.

Wczoraj w nocy motocykl zgasł mi i już nie odpalił, zrobił to bez ostrzeżenia. Wszystko pogasło, po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka oleju i neutral, ale jakiekolwiek naciśnięcie hamulca lub zapalenie świateł postojowych powodowało zgaśnięcie wszystkiego - akumulator doszczętnie rozładowany. Po podłączeniu kablami do auta, moto pracował normalnie, ale zaraz po odłączeniu kabla zaczęło go dusić, światła zgasły.

Zrobiłem pomiary maszyny i wychodzi mi na to, że uszkodzony jest regulator. Alternator daje 25VAC pomiędzy wszystkimi trzema biegunami (czy to jest poprawna wartość przy braku obciążenia?) i to dostaje regulator, ale z regulatora nie wychodzi żadne napięcie. Podczas pomiaru wyjście regulatora było odpięte od reszty układu elektrycznego, więc był nieobciążony.

Utwierdźcie mnie w przekonaniu lub zanegujcie (bo niby elektryka nie jest dla mnie tajemnicą, ale elektryka motocyklowa/samochodowa czasami tak): Czy nieobciążony regulator ma dawać napięcie na wyjście? Jeżeli tam w środku jest zwykły mostek ze stabilizatorem to musiałby nieobciążony działać, przynajmniej pokazywać jakieś napięcie na woltomierzu.

Lewa w górę.
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
SzrotRider 
Pan European ST1300

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 491
Skąd: Olsztyn/Nadarzyn
Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 14:56   

Walnięty regulator częściej podaje za wysokie napięcie na akumulator doprowadzając do jego (akumulatora) uszkodzenia. Chociaż bywają sytuacje odwrotne, kiedy nic nie podaje, ale zdecydowanie rzadziej. Może masz zwarcie na akumulatorze.

Napisałeś: "Podczas pomiaru wyjście regulatora było odpięte od reszty układu elektrycznego, więc był nieobciążony." Jak był odpięty od układu to napięcia na nim nie mogło być. Chyba że czegoś nie zrozumiałem.

Podłącz akumulator, odpal maszynę i sprawdź napięcie ładowania na klemach, pod obciążeniem (światła, stop, kierunkowskaz) i bez. Jak jest prawidłowe, tzn. ok. 13,5-14,5V DC to regulator jest sprawny i wina tkwi w akumulatorze. Jak jest napięcie ładowania powyżej 15V to regulator walnięty i wygotowuje aku.
Jak jest ok. 13V to albo klemy zaśniedziałe, przekaźnik rozrusznika walnięty, akumulator zwarty, regulator do d..y - w tej kolejności - od najtańszego wzwyż.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13