Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
luz na tylnym kole Devi '98
Autor Wiadomość
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 08:47   luz na tylnym kole Devi '98

Witam.

Widziałem, że gdzieś się przewinął już temat luzu ale Hondy ntv. Jeżeli źle to przepraszam. Chcialem zapytać jaki powinien być luz na tylnym kole? Jeżeli również ok 1/2cm to co w przypadku jeśli jest znacznie większy? Co to oznacza, co z tym robić itd?
Przy zakupie moto dostałem rachunek na wymianę wszystkich płynów, łącznie z olejem do kardana więc nawet tam nie zaglądałem. Dzisiaj to zrobię i zmierzę dokładnie ten luz. Ale na pewno jest większy...
Doradźcie coś proszę.

Pozdrawiam
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 10:29   

Jeżeli piszesz o deauville, to tam są jeszcze gumy zabieraka. warto je sprawdzić.
_________________
Pucuś
 
 
grzegrzol 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 396
Skąd: LONDON
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 11:24   

Jak pisze Killu to najprawdopodobniej gumy, ale jak będziesz zdejmował koło to sprawdź jeszcze wielowypust zabieraka może oba elementy są zużyte. Moja devi miała najechane prawie 200 tys km i wielowypust już był mocno zmęczony.
_________________
http://www.facebook.com/p...163632713705113
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 11:45   

Nie bardzo się na tym znam. Chodzi o gumy i zabierak wewnątrz wału tak? trzeba go rozebrać a nie tylko ściągnąć koło? Orientujecie się może jaki jest koszt tych części? Można to samemu zrobić czy lepiej dać to mechanikowi?
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 12:07   

mayor92,
Mowimy o luzie wzdlużnym czy poprzecznym?
 
 
grzegrzol 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 396
Skąd: LONDON
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 17:12   

Jeżeli koło lata na boki to pomienić trzeba łożyska, jeżeli mówimy o luzie przód - tył przy obracaniu się koła to do sprawdzenia zabierak. Zabierak wyjmiesz po zdjęciu koła ( głównej przekładni nie trzeba ruszać). Wciśnięty jest on w gumy w piaście koła a jego wielowypust wchodzi w przekładnie główną.
_________________
http://www.facebook.com/p...163632713705113
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 20:32   

Chodzi o luz przy obracaniu koła przód tył. Wynosi ok 5cm...
I jeżeli postawie moto na centralce i zapnę jedynkę, to słychać stukanie z wału. Tylko takie dość głośne. Jak na mój gust, dochodzące z okolicy bliżej silnika niż koła. Stuki można wyczuć ręką na wale... Co to może być? :(
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 21:41   

mayor92,
Pewien luz musi być na kole ponieważ składają się na niego wszelkie luzy między zębne, wieloklinów, itp.
W moim moto również gdy intensywnie ruszam kołem przód-tył słychać stuki - bo wały tak mają.
Nie mam jak zmierzyć w swoim moto bo zmieniam oponę ale luz też jest i to w cm a nie milimetrach -ale jaki - mogę sprawdzić w przyszłym tygodniu.
Chyba że ktoś ma możliwość wcześniej?
 
 
Polarek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 187
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 22:01   

Ja mam okolo 2 cm luzu, moze nieco wiecej - i tak ma byc. Widzialem takie, ktore mialy 10 cm luzu - to juz przegiecie. Wtedy przede wszystkim trzeba sprawdzic, czy są jeszcze guny zabieraka - nie ma sensu szukac na poczatek czegos innego.
Swoja droga ciekawy jestem, czy jest konieczna wymiana no nowki sztuki, czy mozna podlazyc paski z twardej gumy , hmmm
_________________
Pozdrawiam
Polarek
_______________________
Honda Deauville 2001/2002:)
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 07:40   

Polarek napisał/a:
czy mozna podlazyc paski z twardej gumy , hmmm

Jeżeli uda się odpowiednio wypełnić ubytki to czemu nie? Chodzi przecież o wykasowanie luzu - pytanie jak długo wytrzyma taka "plomba".
 
 
Polarek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 187
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 07:45   

Hmm, niektore plomby sa wieczne :) Musze przy okazji zobaczyc jak to jest u mnie w kole
_________________
Pozdrawiam
Polarek
_______________________
Honda Deauville 2001/2002:)
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 08:17   

mayor92,
Z tego co pamiętam z serwisówki to mogą wystąpić luzy na końcach wału tz. zębatki zdawczej silnika oraz koła talerzowego, szczególnie po duzym przebiegu motocykla. Luzy te można kasować odpowiednimi śrubami (są nietypowe) poszukaj w manualu.
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 08:34   

mczmok
o chodzi z tymi śrubami? W jaki sposób można skasować ten luz? Jestem dość świeży w tych sprawach i nie bardzo rozumiem o czym mówisz. W haynesie nie znalazlem nic o śrubach..
Kurdę, Częstochowa tuż tuż a tu takie rzeczy się dzieją :(
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 10:46   

mayor92,
Nie umiem Ci określić jaki może być dopuszczalny luz koła... Może te 5 cm jeszcze jest ok :idea:

Prawdopodobnie musisz przejżeć całoć począwszy od od gum, pożniej wilekoklinu zabieraka.
Jako następęppne w kolece są przekładnie zębatki zdawczej silnika i koła talerzowego.
W obu tych miejscach przekładnie są pod kątem 90 o - w których istnieje możliwość regulacji obu przekładni polegające na przybliżaniu lub oddalaniu kół. W manualu rysunki rozdział 12-23 do 12-27 pokazuje Ci mechanizm oraz nakrętki regulacyjno-kontrujące tych przekładni.

Myślę że całkowity luz to wypadkowa wszystkich luzów jak pisze Polarek niektórzy jeżdzą do 10 cm ....
Gdy nie będziesz jeździł zbyt gwałtowinie (mam na myśli szarpanie w układzi) to myślę że sezon spokojnie polatasz.
 
 
mayor92 

Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 14:44   

Czyli nie ruszać tego teraz, można jeździć i zająć się tym przez zimę tak?
_________________
Pal gumę, nie duszę! ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12