Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
odpalenie po zimie
Autor Wiadomość
RadRas 
Premium User
nc 700x


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 107
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 14:13   

emzet16 napisał/a:
A tak w ogóle to po cholere odpalać jak jest zimno?


Jakie zimno 9 stopni ;-)
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 15:47   

Dzień, jak co dzień - przed drogą do pracy:



W zimie fajne jest to, że NTV traci trakcję, jakby miała 600 koni :P
_________________
Pucuś
 
 
RadRas 
Premium User
nc 700x


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 107
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 16:17   

Killu ... to jest temat "odpalanie po zimie" , a nie "w czasie" :D
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 16:53   

emzet, słusznie prawisz. Po co go odpalałem? Twoje pytanie jest dogłębne jak spojrzenie mojej ukochanej żonki jak wróciła do domu i zobaczyła jak z synem stoimy koło świeżo odpalonego moto. Pewnie dlatego, że chcieliśmy w ten sposób powitać pierwsze oznaki wiosny.
 
 
sebatorun 
NT650V DEAUVILLE

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 19:28   

Pnowie temperatury mamy jak w hiszpani ja swoja hondzie ujezdzam od soboty :)
 
 
walus 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: CIELCZA
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 20:01   

I ja dziś zamontowałem nowy filter paliwa oraz pompę po montażu płytki ,którą montował ARTURO . Czarnula odpaliła za pierwszym razem po podłączeniu pompy bezpośrednio z aku napompowała i strzał OCZYWIŚCIE ŚMIGANIE OBOWIĄZKOWE sezon rozpoczęty . :grin:
_________________
WFM 1963 ... HONDA NTV 650 .93.
 
 
D4M14N 

Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Zielonka
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 00:12   

Ooooo! jaki fajny temat. Ja jestem świeżo po odpalaniu czerni (1,5h temu wróciłem z garażu).

Dziś po powrocie z pracy i wchłonięciu obiadku - złapałem w lewą dłoń pancerny ruski prostownik w metalowym neseserze zaś w prawą grabkę suszarkę do włosów i z całym tym balastem powędrowałem do garażu. Aby przywitać pierwsze oznaki wiosny jak to kolega pikonrad napisał - zresztą bardzo ładnie to ujął :wink:

W blaszaku przywitałem się z czernią, zapiąłem ją do prądu i suszarką grzałem cylindry z 45 min (na pewno nie były ciepłe - może leciutko letnie). Następnie: kluczyk, wszystkie światła na OFF, ssanie na MAX, kranik od wachy na ON i tak zostawiłem ją na ok 4 min po tym czasie kluczyk przekręciłem do zapłonu. Chwila oddechu... klawisz START, dwa obroty i fałkę usłyszał sąsiad (który zresztą również za jakiś czas odpalił swój sprzęt) :grin:

Popracowała z 20 min na ssaniu w pozycji max później 10 min na wyłączonym - gdy porządnie się nagrzała popiłowałem obroty i na tym zakończyłem pobudkę.

Nawet nie próbowałem kręcić po zimie bez przygotowań bo wg. mnie przy takich mrozach jakie były nie miało to sensu. Na zakończenie chciałbym dodać że pierwszy raz to robiłem (odpalałem motocykl po zimie) i wiem na przyszłość że będę wymontowywał aku i zabierał go to domu. W ten sposób również nie obejdzie się bez ładowania ale ta metoda zimowania jest raczej mniej szkodliwa.
_________________

 
 
pappuu 


Wiek: 44
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 298
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 09:30   

walus napisał/a:
I ja dziś zamontowałem nowy filter paliwa oraz pompę po montażu płytki ,którą montował ARTURO . Czarnula odpaliła za pierwszym razem po podłączeniu pompy bezpośrednio z aku napompowała i strzał OCZYWIŚCIE ŚMIGANIE OBOWIĄZKOWE sezon rozpoczęty . :grin:


Jak podpinałeś pompę bezpośrednio do aku? Bez płytki mozna podłączyc bez względu na kabelki, a po zamontowaniu płytki trzeba pilnowac własciwego podłączenia kabli bo mozna spalic płytke.
Sam jestem przed montażem pompy po regeneracji, jesli pamiętasz to napisz jak podłączałeś kable (kolory kabli) zeby napełnic gaźniki.
_________________
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
  Wysłany: Czw Mar 01, 2012 14:05   

Ja przed pierwszym odpaleniem po zimie podłączyłem naładowany uprzednio aku (zimował w domu a devi pod pokrowcem przed domem). Przed zimowaniem nie robiłem nic oprócz zalania baku do pełna i zakręcenia paliwa. Ssanie max, dwa obroty starterem i maszyna się obudziła. Potrzebowałem ciepły silnik do wymiany oleju i pełne gaźniki do wymiany filtra paliwa.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 15:30   

D4M14N, możesz mi wyjaśnić po co grzałeś cylindry suszarką?

I dlaczego trzymałeś motocykl na ssaniu przez 20 min?
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 16:40   

pappuu napisał/a:
Jak podpinałeś pompę bezpośrednio do aku

Niebiesko czarny to +
Zielony to -
Przynajmniej w tych pompach co robiłem tak było
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 18:39   

Motocykl grzał suszarką, aby odpalać ciepły silnik. Pewnie zasugerował się opisem urzycia opalarki gdzieś w tym wątku. Ale ssanie przez 20 minut to drobna przesada. Tomeczek, czy można prosić o wykład niszczycielskiego wpływu na silnik ssania przez 20 minut?
 
 
walus 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: CIELCZA
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 20:19   

pappuu zielony to - natomiast niebiesko czarny to + reakcja natychmiastowa wiadomo trzeba uważać na przewody . :wink:
_________________
WFM 1963 ... HONDA NTV 650 .93.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 20:29   

Ale dalej nie rozumiem sensu jego ogrzewania, wszak mieszankę zapala iskra a nie ciśnienie jak w dieslu. :)

Hmm w sumie nic takiego poza tym że moto chodzi na mocno bogatej mieszance przez co wytwarza się sporo nagaru, no i część nie spalonej benzyny spływa do silnika mieszając się z olejem.

Nagar zabija świece, a olej z benzyna panewki. Wiadomo że od jednokrotnego grzania w ten sposób nic nie powinno się stać, ale z ciekawości prosiłbym Damiana o sprawdzenie poziomu oleju w silniku :)
 
 
D4M14N 

Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Zielonka
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 23:25   

Sorry za zwłokę z odp. Poco grzałem suszarką silnik? Do końca nie wiem :lol: tak zalecił mi sprzedawca od którego kupiłem moto i tak zrobiłem. Zresztą ktoś kiedyś mądrze napisał na forum że motocykl nie jest przystosowany do odpalania przy minusowych temperaturach (a wieczorem było na "-"). To i rozsądne wydało mi się lekkie nagrzanie silnika jeszcze przed kręceniem.
Też jak już koledzy wspomnieli wcześniej zasugerowałem się opisami "jak odpalać moto po zimie" z innych źródeł.

Bez przesady... nie odpalam motocykla w ten sposób zawsze - na ssaniu pochodziła równo i jak nagrzała się to zamknąłem ssanie całkowicie pomijając krok gdzie powinienem jeszcze przestawić pomiędzy.

Oczywiście nie upieram się że zrobiłem wszystko w porządku :razz: Ale jak na pierwszy raz czuję się dumny bo podszedłem do tematu poważnie a w nagrodę czerń zagadała od razu. Tak naprawdę cel uświęca środki - miałem zaplanowane że odpalę motocykl po zimie i odpaliłem. A że mi się chciało siedzieć i grzać serducho suszarką to chyba zwyczajna moja nadgorliwość
:grin:

Co do oleju wygląda na czysty ale ja go nie wymieniałem. Mobil1 wleję w niedzielę i w tedy będę już wiedział co i jak w przyszłości.

PEACE
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12