Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
odpalenie po zimie
Autor Wiadomość
Fidel 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 424
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon Lut 27, 2012 21:34   

andrut78, w przyszłym tygodniu będę miał więcej czasu to jak nie zapomnę to podeślę Ci schemat jak ja to zrobiłem bo dodatkowo założyłem przekaźnik do pompy paliwa (ochrona styków - to samo rozwiązanie co magiczna płytka).Jeśli tylko chcesz mieć włącznik pompy to plus bierzesz bezpośrednio (przez jakiś bezpiecznik) z akumulatora.

Ja taki przycisk mam schowany pod kanapą bo przydaje się ze trzy razy w roku. Bardziej ambitny projekt zakładał podpięcie pompy do przycisku startera:
1. włączony prąd kluczykiem - działanie standardowe,
2. brak kluczyka - wciśnięcie startera powoduje załączenie pompy paliwa.

Może jak będzie więcej czasu i chęci to tak w tym sezonie to przerobię.
_________________
Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pon Lut 27, 2012 21:45   

Jak komuś by się nie chciało pchać motor lub nawet przerabiać , dorabiać dodatkowy włącznik pompy to polecam po prostu przed odpaleniem pierwszym po zimie odłączyć pompę z wtyczki i podłączyć tam prąd z aku aż pompka napompuje i się zatrzyma, wtedy wtyczka z powrotem do gniazda i odpalamy :wink:
Ważne ! Niebiesko czarny to +
a zielony -
(oczywiście kolory kabli przy pompie)
 
 
cinek 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 450
Skąd: Kotlin
Wysłany: Pon Lut 27, 2012 23:28   

Włącznik pompy to moim zdaniem najlepsza rzecz, jaką można zrobić i wcale nie jest trudna w wykonaniu. pół godziny i zrobione.
Mimo to, ostatnio też miałem problem odpalić po zimowym postoju, jednak po jakiś 20s kręcenia wziął 1 gar a po chwili 2.
_________________
Revere 91r.
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 01:46   

Z tego co piszecie nie robilem nigdy nic.
Jedyna czynnosc to zakrecenie kranika.
3 lata mialem devi, za kazdym razem po zimie opdalal z pierwszego strzalu.
Nie ladowalem nawet akku.
I moto nie stalo w ogrzewanym garazu.
Mysle ze jak moto jest w dobrym stanie, porzadnie wyregolowane to nie powinno byc z tym problemu. Przeciez nic sie w konstrukcji motocykla przez 3 miesiace nie zmieni.
Jesli zawsze palil perfekcyjnie to zapali i po 3-4 miesiacach.
BRT swiadkiem ;)
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: Radzionków
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 07:28   

sladek,
To może w gaźnikach zostawało paliwo?
Spróbuj zrobić eksperyment zakręć kranik i wypal paliwo z gaźnika-myślę że wtedy nie odpalisz na pewno za pierwszym razem-wypróbowane nie tylko na mojej devi...

A może nie masz pompy albo inną która przepuszcza paliwo do gaźnika-sprawna membranowa nie puszcza paliwa i jak go nie masz w gaźniku nie odpalisz tak łatwo bo membrana pompuje powoli i tylko jak silnik chodzi.
 
 
BOLGIER 

Wiek: 36
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 07:37   

A ja musze sie pochwalic, ze po 3 miesiacach w cieplutkim garazu moja 16- latka odpalila na dotyk. Fakt ze na jakies 15 sekund podpiolem na krotko akumulator do pompy. Wystarczylo:d
_________________
Honda NTV650 95r.
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 08:44   

Chyba napiszę pod koniec sezonu jak prawidłowo przygotować moto do zimy :wink:
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 09:33   

To ja głupio spytam:
1. gdzie jest pompa
2. jak spuścić paliwo z gaźników
3. Przez jaki bezpiecznik puścić pompkę

Jak będę to wiedział przycisnę szwagra co by mi te kabelki odpowiednio wyciągnął i zmontował odpowiedni przycisk pod kanapą.

A temat zimowanie motocykla powinien na moje być przyklejony w dziale technicznym. Jak dla mnie - laika - odpalenie pojazdu po zimie jest największym wyzwaniem technicznym, całą resztę zrobi mechanik do którego z motocyklem podjadę.

Z drugiej strony prawie każdy z nas ma samochód, wystarczy podpiąć się szelkami pod włączony samochód i bez problemu prądu starczy na napełnienie pomką gaźników. Aż do uruchomienia silnika.
 
 
RadRas 
Premium User
nc 700x


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 107
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 10:41   

Jak miałem problemy z układem paliwowym a dokładnie filtrem i motorek gasł po paru km. z powodu braku paliwa ... to wystarczyło 5-10 minut poczekać i wacha grawitacyjnie zapełniła gaźniki . Czy w takim razie nie wystarczyło by otworzyć kranik odczekać parę minut i dopiero wtedy próbować odpalić ??
Jeśli działało wtedy czemu nie miało by zadziałać po zimie.
 
 
emzet16 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 555
Skąd: Grodzisk M./Wro
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 16:19   

Jak się zrobi z pompą tak jak napisał Arturo,można jeszcze troszkę paliwa wstrzyknąć pod świece- inie ma opcji-pali od strzała.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 19:43   

RadRas napisał/a:
a dokładnie filtrem i motorek gasł po paru km. z powodu braku paliwa ... to wystarczyło 5-10 minut poczekać


Nie wystarczy poczekać, pompa zablokuje przepływ paliwa. U Ciebie przepływ paliwa zbijał syfy i zatykał filtr, po paru minutach postoju syfy się rozprężały na tyle, że filterek stawał się względnie drożny.

Grawitacyjne napełnienie gaźników jest możliwe tylko po podłączenia węża bezpośrednio do baku z pominięciem pompy paliwowej - przetestuję i dam znać jak wyszło.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
sebatorun 
NT650V DEAUVILLE

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 70
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 20:00   

A moje spostrzeżenie co devola-ja jest takie ze musi dostać strzała z rozrusznika ja mam u siebie jeszcze orginalny akumulator (ponad 10 lat) i kręci nawet nie najgorzej ale jak mu podepnę aku na kablach to pali od dotknięcia aż słychać że ten rozrusznik zakręcił tak jak powinien. A tak z ciekawości kto jezdzil na moto w ten wekend bo ja sobie nie mogłem odmówic i pojeżdziłem w sobotę niedzilę i poniedziałek
 
 
RadRas 
Premium User
nc 700x


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 107
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 20:00   

Na pewno zablokuje ??
Pompa nie była odłączona a filtr jest za pompą a nie przed .... czyli jeśli by blokowała to nie było by szans na przepływ paliwa z baku.
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 20:09   

Jak to filtr za pompą!? A przynajmniej fabryka nakazuje takie połączenie: zbiornik -> filtr -> pompa -> gaźniki.

Może styki się po prostu zacinają?

U mnie chwila kręcenia, później odpał na jeden baniak i po chwili ładnie na obydwa :) Zagrzać maszynę, wycofać z garażu i ognia! Ale ślisko jeszcze w cholerę... Dobrze, że teraz deszcze idą, to trochę się jezdnia oczyści.
_________________
Pucuś
 
 
RadRas 
Premium User
nc 700x


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 107
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 20:15   

Killu napisał/a:
Jak to filtr za pompą!? A przynajmniej fabryka nakazuje takie połączenie: zbiornik -> filtr -> pompa -> gaźniki.
.



Fakt mój błąd :)
Co nie zmienia faktu że paliwo spływa co za różnica po kt. stronie filtr, a jeśli to zacinające się styki to jest to ich dobra strona :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12