Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kłopoty z nowym nabytkiem - Pomocy
Autor Wiadomość
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 12:23   

No to parowało Ci z układu chłodzenia, z tym, że nie płyn chłodniczy, a raczej woda, którą pewnie zalał poprzedni właściciel.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 16:31   

No to chłopaki mają rację, coś z chłodzeniem. Jak będziesz wymieniał płyn to lej od razu do chłodnicy która znajduje się pod bakiem.
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 21:03   

Pamiętaj też, że olej sprawdza się nie wkręcając bagnetu, tylko dotykając korkiem do wlewu (bez wkręcania-sorki za łopatologię). Najlepiej ściągnij sobie serwisówkę.
Pozdrawiam i głowa do góry, lewa też;)
 
 
borsuk 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 37
Skąd: Kraków/ ok Wadowic
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 21:35   

Heh widzisz taka prosta sprawa - a ja dokręcałem - to w takim wypadku napewno było za mało oleju - tak czy inaczej spuszczę cały i wleje nowy. Serwisówkę mam drukowaną, dostałem do motocykla.

A powiedzcie mi może jeszcze jedno jak się zapala dioda OIL to co to właściwie oznacza - myślałem że wtedy jego temperatura jest za wysoka, ale w tej serwisówce napisane jest że wtedy olej jest pod dużym ciśnieniem?

No a co do płynu do chłodnicy to planuję wylać to co tam pozostało, przeczyścić wodą i dopiero potem zalać właściwy płyn. - Tak jak to jest w manualu opisane.
A właśnie dzisiaj w Auchan widziałem płyny do chłodnic (samochodowe) np 5l i ze wskazaniem do chłodnic aluminiowych - to rozumiem, że już nie trzeba tego rozcieńczać tylko lać takie jakie dają ?
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 22:36   

Ja w zeszłym sezonie miałem płyn do chłodnic samochodowy, po jednym sezonie zrobił się z niego żur.

W tym sezonie zalałem płyn motocyklowy Castrol, kupiony u forumowego kolegi Killa:)

Czymś się jednak te płyny różnią :)
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
DorDaw 
Premium User
Honda Goldwing


Pomógł: 5 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 935
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 22:59   

borsuk napisał/a:
A powiedzcie mi może jeszcze jedno jak się zapala dioda OIL to co to właściwie oznacza - myślałem że wtedy jego temperatura jest za wysoka, ale w tej serwisówce napisane jest że wtedy olej jest pod dużym ciśnieniem?



Myślę raczej , że to oznacza że jest mniejsze ciśnienie oleju - że jest go po prostu mniej :!: :!: :!:
_________________
Honda Gold Wing GL 1800A
Pomagam w uzyskaniu odszkodowania dla osób poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych !!!
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 23:14   

Kontrolka 710 oznacza brak ciśnienia oleju. Powinna się palić kiedy silnik nie pracuje i gasnąć po 1 obrocie rozrusznika. W każdej innej sytuacji jest ŹLE z silnikiem samochodu, bądź motocykla Panowie Kierowcy ;-)
P.S. Przy sprawdzaniu poziomu oleju. Jeżeli na wkręconym (nieprawidłowo) korku było mało oleju, to na wetkniętym(prawidłowo) będzie jeszcze mniej...
 
 
suriel 

Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Pudliszki
Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 09:40   

Andrut co to był za płyn chłodniczy, który miałeś wlany i z którego jesteś niezadowolony?

Ja u siebie mam petrygo i wszystko jest jak najbardziej OK, w tym sezonie zrobione około 5000 km.
 
 
grzybol 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 306
Skąd: piotrków
Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 19:07   

JUPI ! I to kolejny dowod na to, ze nasze silniczki sa najlepsze na swiecie !

andrut78, szczerze nie wydaje mi sie, zeby byly roznice w plynie chlodniczym pomiedzy samochodowym a motocyklowym.. Moze po prostu kazdy motocyklowy jest z przeznaczeniem do chlodnic aluminiowych ?
Jak sie zrobila brzydka zupka z niego, to raczej slaby jakosciowo plyn, ot cala historyja.

borsuk, plyn chlodniczy lejemy prosto do chlodnicy. Koncentrat mieszamy z woda destylowana zgodnie z technologia przewidziana przez producenta plynu. Zazwyczaj jest to 50% do 50%. Ja wole kupic koncentrat i rozrobic go w stosunku 70% plyn i 30% woda.. Wtedy mam 100% pewnosci, ze przetrzymie kazda zime i w kazdych warunkach ;)
Ciekawe jakby sie moglo zakonczyc eksperymentowanie w tym kierunku dalej? Np. 100% koncentratu? Cos mogloby sie pozrec w ukladzie ? Raczej nie...
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 19:56   

grzybol, teoretyzuję tylko, ale czy przypadkiem koncentrat nie będzie gęstszy? Z jakiegoś powodu zalecają go rozcieńczyć.
 
 
DorDaw 
Premium User
Honda Goldwing


Pomógł: 5 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 935
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 21:33   

Sam koncentrat nie będzie spełniał roli ponieważ jego gęstość może tylko zaszkodzić , zaś nie gwarantuje że w zimie nie zrobi się galareta zatykając układ . W związku z tym całkiem zasadne jest rozcieńczanie !
_________________
Honda Gold Wing GL 1800A
Pomagam w uzyskaniu odszkodowania dla osób poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych !!!
 
 
cinek 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 450
Skąd: Kotlin
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 09:39   

Ja zalałem rozrobionym koncentratem Almatin i jestem bardzo zadowolony.
_________________
Revere 91r.
 
 
greno 
Premium User
V-Strom 650

Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 273
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 10:22   

Nic się nie przeżre tylko termostat nie puści ,silnik się zaczyna przegrzewać . Kiedyś nalałem 80%-20% :shock: i trzeba było zlewać :razz:
 
 
grzybol 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 306
Skąd: piotrków
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 21:35   

a to ciekaw, co piszecie. Musze to skonsultowac ze swoim lekarzem i farmaceutą :mrgreen:
Tak serio, to powiem wam, ze ja to rozrabiam na oko, ale mniej lub wiecej w proporcjach opisanych wyzej i nigdy nie bylo zadnych problemow.

greno, termostat nie pusci ? Przeciez przy odpowiedniej temp., termostat otwiera sie na jakies 1,5-2mm.. Nie wiem co to za koncentrat byl, ze nie chcial przez termostat przechodzi. Predzej bym obstawil, ze termostat walniety.

DorDaw, dlaczego mialaby sie zrobic galareta ? Przeciez jemu nie moze szkodzic niska temperatura. Od tego jest.. Im wiecej koncentratu w koncentracie tym wyzsza temperatura zmiany stanu skupienia :?: To nie idzie w parze z logika...

p.s Nie chce podważac waszych teorii Panowie. Zaciekawily mnie, dlatego chcialbym zabrnac w to glebiej. Szanuje wszystkich z forum, a moje posty sa tylko odzwierciedleniem duszy dyskutanta ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
 
greno 
Premium User
V-Strom 650

Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 273
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 22:05   

Krystian przy pierwszej okazji wręczę Ci próbkę , koncentrat do chłodnic aluminiowych do - 80st. producenta nie podam :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12