Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Odblokowanie a Spalanie
Autor Wiadomość
MZiobro 

Wiek: 41
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 22:11   

Johny wydaje mi się że już byłem w przywitalni jakiś czas temu ale 100% pewności nie mam :oops:

Tak sprawdzałem i mam kryzy z wersji otwartej a w briefie i papierach z serwisu Hondy moc jest podana 37kW....
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pią Cze 03, 2011 08:01   

Papiery a rzeczywistość to dwie różne sprawy ja ma 25KW a w rzeczywistości max , którego dokładnie nie znam :mrgreen: Nawet muszę się wam przyznać , że po odblokowaniu jeszcze nie jechałem do końca , nie miałem potrzeby jechać powyżej 160 :wink: Ale wiem , że poszła by więcej , szkoda mi jej ma 22lata i nie wiadomo co w kołach czy łożyskach siedzi .
 
 
uzyt 
NTV 650 REVERE

Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: Kraków / Chrzanów
Wysłany: Sob Cze 04, 2011 21:28   

Wiec tak co do odblokowania mojej.
Okazało sie ze krocce sa juz wyciete.
czyli niby 60KM a spalanko jak pisalem 4.4-4.6 przy turystyczniej spokojnej jezdzie


(co do mocy zastanawiam sie dlaczego na hamowni wyszlo 52;/
chyba ze co mi sie jeszcze nasowa w koncu to jest kardan, wiec moze byc taka roznica miedzy moca silnikowa a moca na kole

i jeszcze akcesowyjny tlumik oryginalny byl zgnity
a ten jest dluzszy i moze byc to dedykowane juz pod nowsze modele
co sadzicie??
_________________
Moto Travel Dive Forever

 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 10:15   

Ech, maniacy cyferek. Z tą hamownią:
- Moc podawana przez producenta dotyczy mocy silnika... Moc na kole zawsze jest mniejsza.
- Hamownie nie mierzą mocy na silniku, a jedynie moc na kole.
- Motocykl z wiekiem traci na mocy a nie zyskuje.
- Wydaje mi się, że 52 na kole to i tak zawyżony wynik.
- Jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a nie mocą.

Jest takie powiedzenie: "Moc maksymalna sprzedaje samochody, a moment obrotowy wygrywa wyścigi".
_________________
Pucuś
 
 
jurbassteck 


Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 11:22   

Killu napisał/a:
- Jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a nie mocą.

Do tego dochodzi jeszcze rodzaj przełożeń - długie, czy krótkie.
Inaczej się będzie jeździło NT650V, a inaczej Dominatorem :)
_________________
"Człowiekowi - instynkt każe nazywać i klasyfikować zjawiska.
Twórcy - umykać od nazw i klasyfikacji..."
Ludwig Erhardt
 
 
cinek 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 450
Skąd: Kotlin
Wysłany: Czw Cze 09, 2011 23:11   

A ja mam pytanie dotyczące regulacji po wycięciu kryz. Co zmienialiście w ustawieniach gaźnika?
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pią Cze 10, 2011 14:47   

Cześć Ziomal :grin:
Ja wykonałem tylko regulacje typu wakumetry i dysza biegu jałowego ( akurat u mnie nie książkowo )
 
 
cinek 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 450
Skąd: Kotlin
Wysłany: Sob Cze 11, 2011 22:53   

Dzięki
Przy odblokowaniu z 50KM zmiana dyszy będzie konieczna?
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Nie Cze 12, 2011 08:24   

Ja nie zmieniałem , nawet nie wiem na jakie :roll:
Te co mam to mają symbole : jedna 140 i druga 42 , oczywiście mowa o jednym gaźniku . Może Killu by wiedział temat o dyszach ?
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Cze 12, 2011 10:00   

Z tymi dyszami, to trzeba będzie rozpatrywać konkretne motocykle, tj. jaki to rocznik i na jaki rynek były produkowane. Następnie trzeba by porównać numery dysz w tych samych rocznikach, na te same rynki dla różnych mocy i tak się bawić. Wiem, że wersje szwajcarskie, i kalifornijskie (mówię ogólnie a nie tylko o NTV) mają często tego typu odbiegnięcia od normy. Reszta powinna być bez zmian... Ale to jedynie opinia a nie fakt, bo nigdy tego nie sprawdzałem.
_________________
Pucuś
 
 
arthec 
z trampka na revere


Wiek: 41
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Paź 16, 2013 15:36   

Podepne się tutaj, aby nie tworzyć nowego watku.

Mam reverke z 1992 roku sprowadzona ze szwajcarii. Według dowodu ma 23kw.

1. I teraz moje pytanie: pamiętacie gdzie jest stronka, która pozwala sprawdzić wersję silnika po numerze VIN? Wiem, ze gdzies sie tutaj przewijała kiedyś...

2. W tym tygodniu przymierzam, się do przeglądu przed rejestracją. Diagnosta już się na mnie "jeży", że on tego nie ogarnie, bo skąd on ma wiedzieć przy jakich obrotach taka zdławiona reverka osiąga moc maksymalną. Moim zdaniem chlop cos nadmiernie kombinuje, ale co poradze... Doszukałem się, że te wersje najmocniej zdławione osiagaja moc maks przy 6500obr/m (20kw) i 7000obr/m(25kw). Dane za: http://www.bp77.de/ntv/
No ale moj dowód wskazue na 23kw...

Macie linka do danych, które mogłbym podrzucić diagnoście?

dzięki za pomoc.
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Sro Paź 16, 2013 16:40   

A jakie to ma znaczenie przy jakich obrotach osiąga moc? Ja bym zmienił diagnostę.
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Paź 31, 2013 19:52   

jurbassteck napisał/a:
Odblokowanie silnika łączy się ze zwiększeniem poboru paliwa, więc i zwiększonym spalaniem.


To nie jest prawda!

Ilość energii zużywanej przez /pojazd/ motocykl zależy od wielu czynników a główne to:
1. Oporów powietrza pojazdu i kierowcy a więc prędkości.
2. Oporów toczenia opon /ciśnienie, twardość gumy i rodzaj nawierzchni/.
3. Oporów łożysk w kołach i "linii napędowej".
4. Mocy produkowanej przez alternator.

Zatem przy takich samych warunkach jazdy praktycznie nie będzie zauważalnych zmian w zużyciu paliwa przez silnik.
Odblokowanie wpływa jedynie na "dyspozycyjność" mocy maksymalnej silnika i osiąganie prędkości maksymalnych oraz przyśpieszeń.
NTV-ka przy maksymalnym zdławieniu /chyba 27 KM/ nie osiągnie ani 180 km/h ani przyśpieszenia osiąganego przez posiadającą pełną moc co pozwala na jazdę posiadaczom mniejszej kategorii Prawa Jazdy.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob Lis 02, 2013 19:45   

Bywa, że słaby silnik trzeba mocno cisnąć żeby jechał w wyniku czego pali więcej niż silnik o większej mocy.
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Lis 02, 2013 20:53   

Alan napisał/a:
Bywa, że słaby silnik trzeba mocno cisnąć żeby jechał w wyniku czego pali więcej niż silnik o większej mocy.


Jeśli jedziesz np. 100km/h to nie ma znaczenia czy silnikiem zdławionym czy nie na zużycie paliwa /oczywiście to dotyczy jazdy stałej a nie z używaniem maksymalnych przyśpieszeń w trakcie jazdy/. Silnik zdławiony do 27 kW choćbyś cisnął nie wiem jak to nie osiągnie szybkości 160 km/h bo dla nowego producent określa chyba 145 km/h jako maksimum.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12