Pomógł: 23 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1437 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 16:38 Dźwignia zmiany biegów - luz
Przy zakupie mojej NTV zauważyłem spory luz na dźwigni zmiany biegów. Nie przejąłem się tym zbytnio, ale po kilku akcjach w stylu wyścig spod świateł i N zamiast 2 stwierdziłem, że pora to zlikwidować. Odkręciłem śrubę mocująca dźwignię i okazało się, że winowajcą jest wyrobiona tulejka.
Zamówiłem nowe części w sklepie, nawet zapłaciłem i odebrałem, ale jeździłem dalej. Pierwsze śniegi też nie były powodem do usunięcia usterki. Zebrałem się wczoraj wieczorem i normalnie mnie wryło. Nowe fabryczne! części mają dokładnie taki sam luz, jak te 17 letnie z przebiegiem 100 tyś.
Luz jest między tulejką, a śrubą, na tyle duży, że dźwignia wychyla się na bok najpierw na ok 1 cm, a dopiero potem zmienia się bieg. Wy też macie coś takiego?
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 20:12
radzieckii napisał/a:
Luz jest między tulejką, a śrubą, na tyle duży, że dźwignia wychyla się na bok najpierw na ok 1 cm, a dopiero potem zmienia się bieg. Wy też macie coś takiego?
Wychyla się na bok znaczy góra - dół, czy raczej zanim linka zacznie ciągnąć za wysprzęglik, klamka musi pokonać około 1cm?
Jeżeli dźwignia chodzi w płaszczyźnie pionowej - wówczas polecam poszukać jakiegoś mocowania klamki z deauville. Klamka jest taka sama, mocowanie może mieć inny kolor ma zaślepiony otwór na lusterko.
Jeżeli dźwignia pokonuje około 1cm w płaszczyźnie poziomej i dopiero zaczyn wysprzęglać - powinny być wszystko ok.
Wypadająca 2 to w NTV przeważnie wina kierownika a nie motocykla. Przy naprawdę dynamicznym przyspieszaniu trzeba się nad tym skupić. Mi nie raz i nie dwa wypadła 2, ale zawsze była to tylko i wyłącznie moja wina. Jak się skupiałem nad tym co robię, zawsze wszystko było ok.
_________________ Pucuś
Bob Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 596 Skąd: Op
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 20:25
Killu, nie dźwignia (klamka) sprzęgła, tylko dźwignia zmiany biegów
radzieckii, nie za bardzo rozumiem o co tu chodzi: "dźwignia wychyla się na bok najpierw na ok 1 cm, a dopiero potem zmienia się bieg".
Jako, że jestem czysto wzrokowcem, to może dla ułatwienia dodaj załącznik w postaci zdjęcia z dorysowanymi strzałkami, którymi ukarzesz kierunek ruchu, przez Ciebie niepożądany, który wykonuje dźwignia
Pomógł: 23 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1437 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 22:00
Wiem, że to moja wina, że 2 nie weszła, bo za szybko zwolniłem nacisk stopy. Może faktycznie mało przejrzyście napisałem. Oprócz luzu góra-dół, który jest normą jest też luz prawo-lewo. Najpierw kasuję w/g mnie nadmierny luz dźwigni, a potem dopiero zmieniam bieg. Naprawdę fabrycznie tak to spartolili?
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1782 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 22:12
Killu napisał/a:
Wypadająca 2 to w NTV przeważnie wina kierownika a nie motocykla. Przy naprawdę dynamicznym przyspieszaniu trzeba się nad tym skupić. Mi nie raz i nie dwa wypadła 2, ale zawsze była to tylko i wyłącznie moja wina. Jak się skupiałem nad tym co robię, zawsze wszystko było ok.
Podpisuję się pod powyższym tekstem. U mnie było to samo; dynamiczny start i niedbalstwo przy zapinaniu "dwójki" kończyło się na "N" ...... no i obciach
radzieckii, nic nie kombinuj, tylko przyłóż się do zapinania dwójki przy dynamicznym starcie
Pozdrawiam
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 195 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 01:45
Dwójka też czasem mi nie wskakuje. Dokładnie sprzęgło, dokładnie dwójka i wtedy zawsze zaskakuje, ale sprawdzić warto - a nóż widelec coś będzie na rzeczy.
Pomógł: 23 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1437 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 00:36
Z tego schematu zamawiałem Części 2, 4, 13 i 15 mam nówki. Reszta jest ok. Luz jest między 2, a 13 jest na tyle duży, że moje niedbalstwo przy dynamicznym ruszaniu powoduje takie a nie inne efekty. Na sprzęgło nie ma wtedy czasu Na innych motocyklach mi się to nie zdarza, nawet w trakcie zawodów i nawet na HD. Dlatego mnie to irytuje Gdzieś się poniewiera dźwignia od GSX-R i chyba tym się to skończy. Tylko po co tyle piniędzy poszło?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum