Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dźwignia zmiany biegów - luz
Autor Wiadomość
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 16:38   Dźwignia zmiany biegów - luz

Przy zakupie mojej NTV zauważyłem spory luz na dźwigni zmiany biegów. Nie przejąłem się tym zbytnio, ale po kilku akcjach w stylu wyścig spod świateł i N zamiast 2 stwierdziłem, że pora to zlikwidować. Odkręciłem śrubę mocująca dźwignię i okazało się, że winowajcą jest wyrobiona tulejka.
Zamówiłem nowe części w sklepie, nawet zapłaciłem i odebrałem, ale jeździłem dalej. Pierwsze śniegi też nie były powodem do usunięcia usterki. Zebrałem się wczoraj wieczorem i normalnie mnie wryło. Nowe fabryczne! części mają dokładnie taki sam luz, jak te 17 letnie z przebiegiem 100 tyś.
Luz jest między tulejką, a śrubą, na tyle duży, że dźwignia wychyla się na bok najpierw na ok 1 cm, a dopiero potem zmienia się bieg. Wy też macie coś takiego?
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 20:12   

radzieckii napisał/a:
Luz jest między tulejką, a śrubą, na tyle duży, że dźwignia wychyla się na bok najpierw na ok 1 cm, a dopiero potem zmienia się bieg. Wy też macie coś takiego?


Wychyla się na bok znaczy góra - dół, czy raczej zanim linka zacznie ciągnąć za wysprzęglik, klamka musi pokonać około 1cm?

Jeżeli dźwignia chodzi w płaszczyźnie pionowej - wówczas polecam poszukać jakiegoś mocowania klamki z deauville. Klamka jest taka sama, mocowanie może mieć inny kolor ma zaślepiony otwór na lusterko.

Jeżeli dźwignia pokonuje około 1cm w płaszczyźnie poziomej i dopiero zaczyn wysprzęglać - powinny być wszystko ok.

Wypadająca 2 to w NTV przeważnie wina kierownika a nie motocykla. Przy naprawdę dynamicznym przyspieszaniu trzeba się nad tym skupić. Mi nie raz i nie dwa wypadła 2, ale zawsze była to tylko i wyłącznie moja wina. Jak się skupiałem nad tym co robię, zawsze wszystko było ok.
_________________
Pucuś
 
 
Bob 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 596
Skąd: Op
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 20:25   

Killu, nie dźwignia (klamka) sprzęgła, tylko dźwignia zmiany biegów :P
radzieckii, nie za bardzo rozumiem o co tu chodzi: "dźwignia wychyla się na bok najpierw na ok 1 cm, a dopiero potem zmienia się bieg".
Jako, że jestem czysto wzrokowcem, to może dla ułatwienia dodaj załącznik w postaci zdjęcia z dorysowanymi strzałkami, którymi ukarzesz kierunek ruchu, przez Ciebie niepożądany, który wykonuje dźwignia :)
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 21:00   

Bob napisał/a:
Killu, nie dźwignia (klamka) sprzęgła, tylko dźwignia zmiany biegów :P

:oops:
_________________
Pucuś
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 22:00   

Wiem, że to moja wina, że 2 nie weszła, bo za szybko zwolniłem nacisk stopy. Może faktycznie mało przejrzyście napisałem. Oprócz luzu góra-dół, który jest normą jest też luz prawo-lewo. Najpierw kasuję w/g mnie nadmierny luz dźwigni, a potem dopiero zmieniam bieg. Naprawdę fabrycznie tak to spartolili?
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 22:12   

Killu napisał/a:


Wypadająca 2 to w NTV przeważnie wina kierownika a nie motocykla. Przy naprawdę dynamicznym przyspieszaniu trzeba się nad tym skupić. Mi nie raz i nie dwa wypadła 2, ale zawsze była to tylko i wyłącznie moja wina. Jak się skupiałem nad tym co robię, zawsze wszystko było ok.


Podpisuję się pod powyższym tekstem. U mnie było to samo; dynamiczny start i niedbalstwo przy zapinaniu "dwójki" kończyło się na "N" ...... no i obciach :wink:

radzieckii, nic nie kombinuj, tylko przyłóż się do zapinania dwójki przy dynamicznym starcie :grin:

Pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 22:16   

Tutaj masz schemat, jak to wszystko wygląda rozebrane:



Sprawdź dokładnie numery: 1, 12, 13, 14, 17 i 20
_________________
Pucuś
 
 
fragles 
zadymiarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 01:45   

Dwójka też czasem mi nie wskakuje. Dokładnie sprzęgło, dokładnie dwójka i wtedy zawsze zaskakuje, ale sprawdzić warto - a nóż widelec coś będzie na rzeczy.
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 00:36   

Z tego schematu zamawiałem :mrgreen: Części 2, 4, 13 i 15 mam nówki. Reszta jest ok. Luz jest między 2, a 13 jest na tyle duży, że moje niedbalstwo przy dynamicznym ruszaniu powoduje takie a nie inne efekty. Na sprzęgło nie ma wtedy czasu :wink: Na innych motocyklach mi się to nie zdarza, nawet w trakcie zawodów i nawet na HD. Dlatego mnie to irytuje :evil: Gdzieś się poniewiera dźwignia od GSX-R i chyba tym się to skończy. Tylko po co tyle piniędzy poszło?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13