Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kupiłem motor - nie działa
Autor Wiadomość
joy 

Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 242
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: Sro Lis 17, 2010 16:27   

Koledzy, chciałbym dopowiedzieć coś z własnego doświadczenia w kwestii cieknącego oleju spod pokrywy zaworów.
Otóż Kolega Grzegrzol proponuje, żeby nie bawić się w silikon, tylko kupić oryginalne uszczelki. Jak wiadomo, do regulacji luzów zaworowych trzeba zdjąć pokrywy. Gdy po kupnie NTV po raz pierwszy regulowałem zawory, wychodziłem z tego samego założenia co Grzegrzol - żaden tam silikon, tylko nowe uszczelki. Założyłem nowe uszczelki (również gumki pod śruby mocujące) i spod pokrywy zaworów tylnego cylindra wyraźny wyciek - a wcześniej było sucho. Kiepska uszczelka - pomyślałem - jednak zamienniki są dużo gorsze od oryginałów. Kupiłem więc oryginalne uszczelki Hondy, co nie było tanią sprawą (o ile sobie przypominam, coś ponad stówę), założyłem i efekt: wyciek na tylnym garze.
Wówczas zastosowałem czerwony silikon (nie wiedziałem, że szary jest lepszy) i dopiero zrobiło się sucho. Wykluczyłem błąd w montażu - robiłem to w porządnym serwisie motocyklowym u gościa, któremu ufam, wiem, że jest dokładny i ma doświadczenie. Więc dlaczego leci olej przy nowych uszczelkach? Wyjaśnienie tego problemu jest następujące: w motocyklu, który jest w pełni sprawny, ale ma stosunkowo duży przebieg, mogło dojść do minimalnego odkształcenia pokrywy zaworów, która nadal dobrze spełnia swoje zadanie, ale nie zapewnia właściwej współpracy z uszczelką. Można wymienić pokrywę zaworów na nową, ale znacznie prościej i taniej jest użyć silikonu.
Ten sposób stosuję do dzisiaj - po regulacji zaworów zakładam stare uszczelki plus silikon i jest absolutnie sucho.
Tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów w aucie - tez był wyciek. Podobny problem jak w przypadku motocykla - nowa uszczelka (co prawda zamiennik) i dalej leci. Muszę zastosować silikon, mówicie, że lepiej szary niż czerwony?
 
 
Miramar 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 98
Skąd: Zamość
Wysłany: Sro Lis 17, 2010 16:52   

Ludziska nie szalejcie ! Może to tylko zalane świece, a może pompa !

w/g opisu "Ogolnie podczas jazdy testowej prowadzila sie prosto (przy 80km/h), dynamicznie przyspieszala i ogolnie silnik wydawal sie OK."

Trzeba po kolei sprawdzać elementy np. podłączyć z ominięciem pompy i sprawdzić czy zapali

Powodzenia w naprawach ! Trzymamy kciuki :smile:
_________________
NTV 650 91r.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Lis 17, 2010 18:46   

Uważam, że użycie środka Motul Carbu Cleaner, który kosztuje 30 zł, w przypadku gdy motocykl stał nie wiadomo jak długo nie jest przesadą tylko absolutnie koniecznym minimum.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
rado 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Iława Warszawa
Wysłany: Sro Lis 17, 2010 21:18   

Witam,
Dzieki za wiele rad i zainteresowanie. Jak na razie sytuacja sie nie zmienila za bardzo. Poszedlem do garazu, motor zapalil, chodzil sobie spokojnie, ale na jednym cylindrze. Gdy dodalem gazu, to tez dobrze chodzil, ale gdy puscilem i znow dodalem, to zgasl. Gaznik chyba zalewa swiece. W ogole swieca, ktora moge wykrecic jest czarnego koloru, taka osmolona jakby. Chyba za bogata mieszanka, co?

Zamowilem sobie na razie uszczelke pokrywy i ten srodek do czyszczenia gaznikow. W miare posidanego czasu bede probowal sie tym zajac. Najpierw sprobuje odkrecic ta zerwana srube, a pozniej uszczelka. Moze tez uzyje silikonu.
Nie wiem jednak jak reguluje sie te zawory. Widzialem na wloskich filmikach z youtube, ze facet uzywa szczelinomierza. Gdzie to dokladnie sie sprawdza i jaka powinna byc ta odleglosc?
Jak nalezy ustawic to pokretlo, srube, ktorym porusza sie lancuszek rozrzadu i zawory?

Jak juz tego dokonam, to wymienie olej i filtr. Pozniej zleje paliwo i wyczyszcze gaznik, jezeli bede potrafil. Nie ma tam jakichs metalowych kuleczek na sprezynkach, ktore potrafia gdzies daleko wyskoczyc? Nie wiem w sumie jak powinny wygladac te plywaki, ale bede probowal. Po tym wszystkim moze sprobuje zastosowac synchronizacje gaznikow i zobaczymy co z tego bedzie.

Zapieczona swiece zostawie sobie na koniec.


Tez zastanawialem sie, czy to na pewno ten sam motocykl. Przeciez dziwna sprawa. Masyzna chodzila, a po tygodniu cisza...
Gdy kupilem ten motor, to byl on dopiero co sprowadzony z wloch. Jak bylem tam pierwszy raz, to akurat go czyscili. Raczej nic w nim nie zrobili i moze zassal jakies brudy i eraz sie przytyka albo cos. Jak sciagalem plastiki, to znalazly sie tam jeszcze pajeczyny.

Na razie mam sporo czasu. Do sezonu jeszcze daleko, wiec bede sobie powoli grzebal w miare posiadanego czasu.


Prosze jeszcze o odpowiedz w sprawie tego malego filterka w airboxie. Jest przerwany na pol. Czy ma on jakies duze znaczenie?
 
 
Miramar 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 98
Skąd: Zamość
Wysłany: Sro Lis 17, 2010 21:54   

Na urwaną śrubę polecam wywiercić mały otwór i użyć "wykrętaka" z lewym gwintem ( do kupienia w każdym sklepie z narzędziami). Można też kluczem typu torx, ale ja polecam wykrętak - oczywiście z wyczuciem ! nic na siłę :grin:
_________________
NTV 650 91r.
 
 
Gregory 
Premium User

Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 491
Skąd: Opole - Gross Stein
Wysłany: Sro Lis 17, 2010 22:16   

Filterek ma znaczenie.
Jeżeli go nie bedzie, to moto zapala. Jeżeli zamiast oryginalnego założysz jakąś gąbke wyciętą z siedzenia, która bedzie grubsza, to moto będzie sie dusić po odpaleniu. Nie pamiętam, czy tylko na ssaniu, czy zawsze.

Skoro tak piszesz o zaworach i gaźnikach, to lepiej zleć to komuś kto się na tym zna. I tak będziesz musiał oddac moto na synchro gaźników, chyba ze masz własne wakuometry, lub wiesz jak zrobić U rurkę.

Moja stała przez ponad 3 lata. Mimo czyszczenia wszystkiego przez gości, ktorzy sprowadzili moto, miałem baaaardzo dużo syfu w gaźnikach.
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Czw Lis 18, 2010 00:56   

Może to i głupie, ale czy odpalasz moto na ssaniu?

Co do zaworów, to poszukaj - gdzieś na forum są linki do programu w języku polskim, gdzie gość robi tą czynność na silniku afryki. Wszystko ładnie widać krok po kroku i element po elemencie.

Jak znam życie, to będzie jakaś pierdoła ;)

Dla ułatwienia - tak wyglądają rozłożone gaźniki:

_________________
Pucuś
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Czw Lis 18, 2010 07:39   

Poszukaj na chomiku mechanik odcinek 11, gościu ustawia zawory w Hondzie Afryka Twin, to jest ten samsilnik.

Jak nie znajdziesz to wieczorem podeślę Ci link do tego filmiku na chomiku.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
rado 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Iława Warszawa
Wysłany: Czw Lis 18, 2010 15:18   

Znalazlem ten plik, ale nie moge go pobrac. Przerywa mi sie gdzies przy 35%. Obejrzec tez nie moge do konca, bo wyswietla sie tylko 10minut...
 
 
suriel 

Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Pudliszki
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 00:36   

Z własnego doświadczenia powiem tak, wymień ten filterek pod airboxem (sub-filtr powietrza) też miałem z tym cyrki, różnie kombinowałem raz zastąpiłem gąbką okazała się za gruba, później cienszą gąbką też za gruba, innym razem wogóle bez tego filtra próbowałem odpalić hmmm no w kazdym razie albo nie odpalił albo odpalił i nie chodził tak jak powinien nie pamiętam bo troche tych prób było. Po założeniu oryginalnej części problem znikł i moto chodzi. Ogólnie zwróć uwagę jak będziesz ściagać airbox żeby później prawidłowo nasadzić króćce na gaźniki bo np u mnie nie za bardzo w pierwszej chwili chciały wchodzić na swoje miejsca.

Co do paliwa jakiś ogólny obraz tego co może siedzieć (syf) w gaźnikach może Ci dać kontrola paliwa w baku i ogólnie stopnia jego zasyfienia. W tym celu ściagnąć paliwo z baku, wykręcić kranik i wyczyścić ten siatkowy filterek ( uwaga bo jest delikatny i może być ciężko raz go wyciągnąć i dwa go wsadzić spowrotem ) nie posmarujesz nie pojedziesz, ja go pozrywałem i musiałem kombinować. Uwaga również na gumowy oring.

Świecę jednak warto dokręcić, trudniejsze naprawy lepiej chyba dać do zrobienia komuś kto się na tym zna jesli nie czujesz się na siłach a jak mówi stare przysłowie "im więcej grzebiesz tym więcej zj****sz.

A nie sprawdzałeś może numeru ramy motonga czy to ten sam? Weź poprawkę na to, że pająk utka pajęczynę w jedną noc....

Jak już masz gaźniki na wierzchu to może bez ich ściągania i rozkręcania warto zajrzeć pod te pokrywki nie wiem jak to nazwać tam są takie membrany gumowe można je sprawdzić czy nie są podarte.

Panowie a tak się spytam, myślał ktoś o użyciu hermetyka zamiast silikonu do uszczelniania? Rado po kolei szukaj przyczyn buntu motocykla od najprostrzych do najbardziej skomplikowanych drogą eliminacji ( może bezpieczniki ).
Mam nadzieję, że nie namieszałem rzucajac tych kilka pomysłów, życzę ożywienia motorka, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez suriel Pią Lis 19, 2010 19:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 00:58   

Filterek kosztuje 8zł, więc tak na prawdę to żaden wydatek a i tak co jakiś czas powinno się go wymieniać.
_________________
Pucuś
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 07:10   

Hermetyk - jakieś 10 lat temu ostatnio używałem, wolę silikon.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
bedur 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 453
Skąd: Nidderau DE
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 19:13   

Witam kolegów.O tym małym filterku w airboxie już pisałem bo niedawno założyłem orginalny. Wcześniej miałem samoróba z gąbki do mycia naczyń :oops: Moto odpalał na ssaniu ale trzeba go było trzymać na obrotach bo gasł. Killu kiedyś pisał - i to prawda - że odpowiada on za prawidłowy dopływ powietrza jak silnik pracuje na ssaniu. Pozdro i wytrwałości kolego z tym cudeńkiem.
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 57
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 21:03   

Ja tylko dodam ze swojego doświadczenia , że jeżeli wymienisz uszczelki pokryw zaworów na nowe to dokładnie oczyść rowki w pokrywie , gdzie przychodzi uszczelka . Jak są tam resztki silikonu to wymocz i wyczyść rozpuszczalnikiem Nitro RC-01 , nie drap niczym ostrym ! Głowicę tak samo , w miejscu gdzie przychodzi uszczelka oczyść (w białych rękawiczkach :wink: ) Dopiero wtedy dokładnie osadź uszczelkę w pokrywie (powinna się trzymać) Ja nie używam żadnych silikonów , tylko czystość i dokładne osadzenie i nic nie cieknie.
Co do objawów silnika to zaczął bym od czystego paliwa a mianowicie : butelka z paliwem uwieszona nad motocyklem z paliwem , rurka do gaźnika z ominięciem pompy (kroplówka) i odpalaj . Jeżeli będzie dobrze to znaczy syf w zbiorniku albo pompa raz działa raz nie w co ja obstawiam . A jeżeli nadal nic to jedź dalej : gaźniki , świece , zawory itd. :sad: ale to już pewnie sprawa do mechanika (jeżeli nie czujesz się na siłach)
Powodzenia.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 22:34   

Tak, jak wymienisz uszczelki na nowe to najlepiej użyj jeszcze profilaktycznie szarego silikonu ;)
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12