Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jazda w deszczu
Autor Wiadomość
leslie 
fnord

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 134
Skąd: Warszawa/Poznań
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 16:52   

Sprzęgło ktoś wymyślił żeby można było ruszyć z miejsca i manewrować na niskich prędkościach silnikiem ze swojej natury wysokoobrotowym. :)



Nawet jak stosuje się sprzęgło to i tak warto dostosowywać prędkość silnika przy zmianie biegów, przy ostrej redukcji ze sprzęgłem bez przegazówki można sobie zablokować tylne koło.



http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 17:22   

Po przeczytaniu artykułu wnioskuję, że nie do końca dobrze posługuję się międzygazem ;( ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć :wink:
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1928
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 18:53   

Trening czyni mistrza.
 
 
Pils 


Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 164
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Cze 13, 2009 17:29   

Podsumowywując jazdę w deszczu:

1. Jeździmy ostrożniej

2. Unikamy (nie wjeżdżamy) wszystkiego co nie jest mokrym asfaltem:

znaki poziome, studzienki, szyny tramwajowe-kolejowe, kałuże.

3. Hamowanie przy prostym motocyklu odpowiednio wcześniej, raczej

silnikiem.

4. Trzymać się z dala od samochodów, które podnoszą falę wody spod kół.

5. Zakręty pokonywać łagodnie nie pochylać nadmiernie motocykla.

6. Żadnych gwałtownych redukcji i przyspieszeń.

7. Opony, które dobrze odprowadzają deszcz – nie zużyte

8. Kostka brukowa = zakaz jazdy w deszczu



Coś do dodania poza tym co napisane (cyt. Kazik )
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 05:27   

1. Jeździmy ostrożniej.

2. Unikamy (nie wjeżdżamy) wszystkiego co nie jest mokrym asfaltem:

znaki poziome, studzienki, szyny tramwajowe-kolejowe, kałuże.

3. Hamowanie przy prostym motocyklu odpowiednio wcześniej, raczej

silnikiem.

4. Trzymać się z dala od samochodów, które podnoszą falę wody spod kół.

5. Zakręty pokonywać łagodnie nie pochylać nadmiernie motocykla.

6. Żadnych gwałtownych redukcji i przyspieszeń.

7. Opony, które dobrze odprowadzają deszcz – nie zużyte.

8. Bardzo uważać na mokrej kostce brukowej.

9. Redukcja biegów z użyciem międzygazu.

10. Delikatne uchylanie szybki w przypadku wolnej jazdy.

11. Adekwatne do pogody ubranie.

12. W czasie przejazdów przez mosty, wiadukty etc. należy pamiętać o znacznie zwiększonej wilgotności asfaltu w tym miejscu.

13. Starać się trzymać środka pasa ruchu.

14. Zostawić sobie zwiększony odstęp od pojazdu poprzedzającego (lepsza widoczność przez szybkę kasku, oraz więcej czasu na reakcję).
 
 
emzet16 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 555
Skąd: Grodzisk M./Wro
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 05:47   

Killu, coś Cię przycisnął temat jazdy w deszczu..., Czyżbyś się wyłożył?
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 21:46   

Mokra nawierzchnia jak do tej pory nie przysporzyła mi zbyt wiele niespodzianek, jednak z doświadczenia wiem, że nawet naprawdę doświadczeni kierowcy czasami popełniają błąd, bo coś zbagatelizują.
 
 
emzet16 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 555
Skąd: Grodzisk M./Wro
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 23:32   

Pewnie, że chcę o tym porozmawiac,bardzo ważne jest słuchac doswiadczen innych kierowców, wyciągac wnioski, i dopasowywac do siebie, można nieraz własną d.. na drodze uratowac.
 
 
Yossarian 
R.I.P [*]

Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 15:24   

1. Jeździmy ostrożniej.

2. Unikamy (nie wjeżdżamy) wszystkiego co nie jest mokrym asfaltem:

znaki poziome, studzienki, szyny tramwajowe-kolejowe, kałuże.

3. Hamowanie przy prostym motocyklu odpowiednio wcześniej, raczej

silnikiem.

4. Trzymać się z dala od samochodów, które podnoszą falę wody spod kół.

5. Zakręty pokonywać łagodnie nie pochylać nadmiernie motocykla.

6. Żadnych gwałtownych redukcji i przyspieszeń.

7. Opony, które dobrze odprowadzają deszcz – nie zużyte.

8. Bardzo uważać na mokrej kostce brukowej.

9. Redukcja biegów z użyciem międzygazu.

10. Delikatne uchylanie szybki w przypadku wolnej jazdy.

11. Adekwatne do pogody ubranie.

12. W czasie przejazdów przez mosty, wiadukty etc. należy pamiętać o znacznie zwiększonej wilgotności asfaltu w tym miejscu.

13. Starać się trzymać środka pasa ruchu.

14. Zostawić sobie zwiększony odstęp od pojazdu poprzedzającego (lepsza widoczność przez szybkę kasku, oraz więcej czasu na reakcję).

15. W czasie silnego deszczu, jeśli się posiada należy używać świateł przecimgielnych (Deauville takowe posiada w opcji - ja mam 8) )
 
 
maurycy 


Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: poznań
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 18:44   

po co światła przeciwmgielne?



Zwiekszają przyczepność? osuszają drogę? czy zmniejszają opory powietrza?
 
 
Yossarian 
R.I.P [*]

Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 23:11   

Lepiej oświetlasz sobie drogę, w czasie silnego deszczu, tak jak i przy mgle światła długie rozświetlają wszystko, oślepiając kierowcę. Przeciwmgielne, które sa umieszczone nisko nad drogą znacznie lepiej spełniaja rolę. Poza tym jesteś znacznie lepiej widoczny dla innych - tylnie światło przeciwmgielne służy własnie ku temu aby nikt nie wjechał nam w "kuper"
 
 
maurycy 


Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: poznań
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 23:50   

Długie podczas mgły dają odwrotny efekt, a tylne światło przeciwmgłowe?

Razi każdego z tyłu. Gdy mgła jest tak gęsta że nie widać na 30m słusznie można je zapalić, ale chyba rozsądniej byłoby zostać w domu.

Rzadko zdarza się żeby ktoś komuś wjechał w tył podczas mgły, każdy jedzie bardzo ostrożnie(mowa o mgle która skraca pole widzenia do 30m)
 
 
Yossarian 
R.I.P [*]

Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 00:00   

"Żadko" pewnie się nie zdarza, ale rzadko to mimo wszystko jest częściej niż nigdy...

Jak ktoś ma specjalne światła to włącza je i na pewno pomogą, jak ktoś nie ma to jedzie na światłach krótkich. A ogólnie w czasie dużej ulewy to jednak lepiej sie zatrzymać i przeczekac nawałnicę.
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 00:08   

Czasami nie ma gdzie się zatrzymać, albo nie ma mowy, żeby nie wyjeżdżać, bo już się jedzie... Nie teoretyzujmy na temat tego, czy nie lepiej pozostać w domu, bo nie o tym traktuje temat!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12