Wiek: 48 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Kielce
Wysłany: Pon Lut 02, 2015 10:22 Re: wentylator
zybi napisał/a:
Witaj- ////powinny byc elastyczne cisnienie reguluje korek z zaworkami a temperaturą termostat/,za twarde weze to cisnienie w ukladzie chlodzenia ///uszczelka pod glowica/to tak na przyszlosc , jest dobrze ,gdyz to był brak plynu spowodawany nieszczelnoscia i nalezy tylko sie cieszyc ///od szczelnosci uklady zawsze sie zaczyna ,gdy wystepuje grzanie sie silnika///pozdro
Jeszce nie bylo zle a juz jest dobrze hej///////////////
Korek z zaworkiem ma za zadanie utrzymać nadciśnienie w układzie chłodzenia z punktem otwarcia na poziomie 0,9 bara.
Zaworek w korku przecież nie wyrównuje ciśnienia w układzie z ciśnieniem atmosferycznym na zewnątrz.
Skoro po nagrzaniu w układzie jest ciśnienie w okolicy 0,9 bara to siłą rzeczy węże będą pod naciskiem twardsze niż na zimnym silniku ( weź sobie napompuj dętkę w rowerze do cisnienia 0,9 bara i nacisnij oponę , a potem wypuść powietrze z opony i też naciśnij - widzisz różnicę ? ) . U mnie gdy miałem nieszczelny układ to węże gumowe ZAWSZE były jednakowo sflaczałe niezależnie od temp.silnika.
[ Dodano: Pon Lut 02, 2015 09:29 ]
izywec napisał/a:
Moi Panowie!
Nie twórzcie jakichś nowych hipotez!
Jeśli chłodnica jest w całości wypełniona płynem chłodzącym a wentylator chłodnicy ma normalnie pracujące sterowanie to nie ma znaczenia czy jedziecie czy przesuwacie się po 10 m do przodu w korku. Silnik będzie wystarczająco chłodzony. O to zadbał konstruktor i sprawdzono to w jazdach doświadczalnych przed wyprodukowaniem danego modelu.
1. Ubywa płynu a później brak właściwego chłodzenia to nieszczelności układu bo chłodnica tylko częściowo jest wypełniona płynem /brak właściwej powierzchni wymiany ciepła/.
2. Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek kompensacyjny /przybywanie płynu w nim/ to przedmuch spalin przez uszczelnienie pary: cylinder - głowica w efekcie spaliny w części chłodnicy a zatem chłodzenie niedostateczne bo nie pracuje chłodnica właściwą powierzchnią.
3. W czasie normalnej jazdy wentylator chłodnicy właściwie nie pracuje - możecie zrobić sobie kontrolkę podłączając oprawkę z żarówką pod styki zasilające wentylatora /podłączenie równoległe/ to się przekonacie.
To tyle i zarazem wszystko!!!!!
W Hondzie płyn kipiał mi przez zbiornik wyrównawczy w momencie zgaszenia nagrzanego silnika bo układ był nieszczelny i w związku z tym zapowietrzony . Brak nadciśnienia w układzie powodował wrzenie płynu już w okolicy 100 'C zamiast normalnie w temp ~ 130 'C.
Nie było to spowodowane zbyt małą ilością płynu - był uzupełniany na bieżąco.
Wyjmij sobie w aucie uszczelkę z korka w zbiorniku wyrównawczym i przegoń go w upał przez miasto w korkach to zobaczysz o co chodzi i ile ci zostanie płynu w zbiorniku wyrównawczym i układzie chłodzenia - płyn zacznie wrzeć i wyrzuci go przez zbiornik.
Przy uwalonej uszczelce pod głowicą węże są twarde jak kamień i nierzadko ciśnienie spalin potrafi je nawet zrzucić - wiem bo miałem kiedyś taką historię w swoim aucie z gazem.
Przy nagrzanym silniku wąż powinien dać sie ugiąć przy naciskaniu ręką - wtedy jest OK.
Jeśli jest uwalona uszczelka pod głowicą węże są twarde jak kamień i nierzadko napęczniałe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum