Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1784 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Sie 24, 2015 23:45
Jeśli twoja diagnoza jest trafna to mogą być łożyska w rozruszniku. Jeśli tak, to nie jedź po nie do serwisu Hondy tylko do najbliższego sklepu z łożyskami.
No chyba że masz nadmiar kasy, to wycofuję poprzednie zdanie
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Niestety sam ich nie wymienię, bo jestem na bakier z takimi wyzwaniami. Zadzwonię do sprawdzonego serwisu, może podjadę. I zobaczymy. Co by nie było, muszę się tym zająć, bo nie uśmiecha mi się patrzeć jak moto stoi, kiedy pogoda dopisuje.
_________________ Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 12:36
A miało być na temat zamiany żarówek zwykłych na ledowe, przy czym mnie interesują zarówki świateł drogowych. Aspekt prawny i techniczny.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
izywec, ledy jako światła mijania i drogowe? Przecież to się nie może udać ze względu na zbyt dużą powierzchnię emitowania światła. Do tego musiał by być specjalny klosz, żeby skupić tak rozproszoną wiązkę i w zasadzie dopóki nie będzie jakichś regulacji dotyczących umiejscowienia źródeł światła w "żarówkach" LED, to do każdej żarówki musiałbyś mieć inny klosz. Światła do jazdy dziennej polegają na dużym rozproszeniu wiązki światła, by "oślepiała" kierujących jadących z naprzeciwka.
Chyba że chodzi Ci o światło tylne, to jest to nielegalne, ale możliwe. Nie sądzę, aby policjant rozbierał lampę tylną tylko dlatego, żeby sprawdzić czy nie masz tam czasem LEDa
_________________ "Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 14:26
Scotty_, OK. napisałem tak bo ostatnie posty to o łożyskach wirnika startera. Jak to się ma do tematu założonego przez Autora?
Co do świateł drogowychto myślałem, że są jakieś nowosci w tym względzie o których nie wiem.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Bardzo przepraszam za to zbłądzenie z tematu. Jak widać nie zawsze się do końca panuje nad tym co się rozpocznie na forum
Co do żarówek ledowych, to poczytałem trochę u wujka Google i na razie nie polecam takiego rozwiązania ze względu na niedoskonałość tej nowej bądź co bądź technologii. Praktycznie nie możliwe jest prawidłowe ustawienie reflektora i zapanowanie nad rozproszeniem emitowanego światła. Inna sprawa jeśli chodzi o żarówki w kierunkowskazach lub światłach tylnych. Takie używane są nawet od jakiegoś czasu w samochodach, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem odpowiedniego zamiennika do motocykli. Nie wypowiem się jednak co do konkretnych modeli, bo sam nie zakładałem w aucie do świateł zewnętrznych, natomiast jako oświetlenie kabiny spisywały się. Jedyny mankament, to jak pisałem wcześniej, małe problemy z żarzeniem się żarówek, jeśli komputer podaje na nie niskie napięcia, aby sprawdzić czy żarówka nie jest przepalona. W moim aucie nie wpływało to na działanie żadnych podzespołów i mnie nie przeszkadzało, kiedy w aucie była bardzo delikatna poświata.
Pozdrawiam.
_________________ Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
adaisk Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 12 Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Sie 29, 2015 07:46
A to i ja napisze to co wiem. Jezeli chodzi o led w reflektorze (mijania i drogowe), to nie wystarczy wymienic tylko zrodla swiatla, caly reflektor musi byc specjalnie skonstruowany pod LED (takie reflektory posiadaja np nowy SEAT LEON w opcji, albo AUDI A8). Jezeli chodzi o same "zarowki LED" to jeszcze jakis czas temu nie mialy one homologcji (zeby zastosowac je zgodnie z prawem do oswietlenia zewnetrznego), moze teraz sie cos zmienilo? A jezeli chodzi o samo fizyczne zastosowanie w pojazdach, nie powinny sprawiac zadnego problemuw srarszych modelach tam gdzie nie ma modulu kontroli nadwozia. Oczywiscie dla kirunkow oprocz samych zarowek LED wypadalo by jeszcze zastosowac odpowiedni lub regulowany przerywacz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum