Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Motor z LPG
Autor Wiadomość
papciu 

Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 77
Skąd: Luboń
  Wysłany: Sro Sie 15, 2012 13:21   Motor z LPG

Poprostu brak mi słów :shock:

http://otomoto.pl/bmw-rt-...y-M3329432.html
_________________
NT 650V DEAUVILLE 2002
 
 
walus 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: CIELCZA
Wysłany: Sro Sie 15, 2012 18:54   

Jak dlamnie masakra . :cry:
_________________
WFM 1963 ... HONDA NTV 650 .93.
 
 
bedur 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 453
Skąd: Nidderau DE
Wysłany: Sro Sie 15, 2012 19:01   

Kiedyś czytałem, że BMW robi fabryczne motocykle z LPG - głowy nie dam ale pamiętam, że pisało o "atrapie tłumika" w którym mieściło się 10 kg gazu. Nie mam zdania na ten temat ale jakbym dużo jeździł (wiem, pojęcie względne) może by spasowało :wink: pozdro
_________________
Jest tyle rzeczy które mam w dupie a codzienne dochodzą nowe.
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro Sie 15, 2012 21:44   

Jak dla mnie bomba, Przy obecnych cenach benzyny. Taka bemka spala pewnie w granicach 5 tj ok 30 zł/ 100 km a gazu pewnie ok 6 co da około 20zł /100km, czyli 10 zł różnicy, co przy przebiegu 10 tyś daje ok 1000 zł oszczędności, w zamian wytykanie palcami, wstyd na zlotach, zakaz parkowania na parkingach podziemnych i poczucie że to czym się jeździ to prawdziwa bomba.
 
 
bedur 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 453
Skąd: Nidderau DE
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 05:49   

pikonrad napisał/a:
J daje ok 1000 zł oszczędności, w zamian wytykanie palcami, wstyd na zlotach, zakaz parkowania na parkingach podziemnych i poczucie że to czym się jeździ to prawdziwa bomba.


za które to oszczędności można np. pojechać na Łoje i opić się z Kolegami i o wstydzie zapomnieć :mrgreen:
_________________
Jest tyle rzeczy które mam w dupie a codzienne dochodzą nowe.
 
 
mczmok 
ETZ250&Deauville

Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 168
Skąd: Radzionków
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 07:11   

Szkod tylko że w Devi nie ma za dużo miejsca bo można by się zastanowić... :mrgreen:
Transalpa na LPG kiedyś widziałem :mrgreen:
A tak na marginesie tylnik kufer ma miejsce na butlę... Pierwszy raz widzę taki wynalazek!
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1720
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 07:12   

pikonrad napisał/a:
zakaz parkowania na parkingach podziemnych


Niestety to wymysł jakiegoś oszołoma związanego z koncernami paliwowymi. Ostatnio nawet był na ten temat program w TV. W naszym obowiązującym kodeksie drogowym nie ma takiego znaku zakazu, a co za tym idzie przepis ten jest martwy (jak to powiedział jeden z pracowników parkingu podziemnego). Pomijam już fakt że w środowisku półotwartym jakim są parkingi podziemne (oczywiście te ze sprawną wentylacją) to PB jest bardziej wybuchowe niż LPG. No ale co możemy zrobić w walce z wielkimi molochami paliwowymi??
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 09:03   

Z tego co wiem zakazy te obowiązują za Odrą. W każdym razie jak jeżdżę po Polsce żonki gaziakiem, to na wszelki wypadek nie pytam :) Swoją drogą pomysł na 4-ty kufer nie jest głupi. Warto to rozważyć. Jedyny kłopot, to to, że dodatkowo obciąża tył i to znacznie za osią Jak dodamy pasażerkę pełne 3 kufry. to dość ciekawie będzie się prowadzić.
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 19:47   

A mnie najbardziej zastanawia, jak jest rozwiązana sprawa parownika w tym układzie. Zakładam, że jest to prosta instalacja 2 generacji, bo nie sądzę, że ktoś tam wpychał sekwencję (chyba nawet w przypadku tego silnika się nie da, ale na pewno nie wiem). Tak czy inaczej, jakiś parownik powinien być, aby gaz ze stanu płynnego do lotnego doprowadzić. Podgrzewaniem owego zajmowała się ciecz chłodząca, podgrzana przez silnik pracujący wstępnie na benzynie. W beemce cieczy brak (chyba że sobie ktoś na cylinder nasika), jest jedynie olej...
Chciałbym sobie kiedyś dokładnie taką instalację przeanalizować :) .

Co do bomby. Nie wiem czy wiecie Panowie, ale nasze pojazdy z blaszanymi (ja mam plastikowy) bańkami pełnymi benzyny na szczycie ramy, to są dopiero bomby na kołach. Nawet sobie w większości nie zdajecie sprawy, jak bardzo łatwo wysadzić ową bańkę w powietrze. Przy niej taka butla sprężonego i skroplonego, a zarazem kompletnie niepalnego propan-butanu, to pestka. Owy gaz, żeby się zechciał w ogóle zapalić, musi się rozprężyć do stanu lotnego i zmieszać w odpowiedniej proporcji z tlenem. Butla LPG trafiona pociskiem stoi dalej nieruchomo, a z powstałego otworu będzie co najwyżej wylatywał cienką strużką gaz, który w ekstremalnym przypadku będzie się palił małym płomieniem do momentu, aż zbiornik będzie pusty. Żeby wysadzić tą butlę, musielibyśmy ją chyba odpowiednio długo gotować na ognisku :) .
Spróbujcie któregokolwiek z tych sadyzmów na kanistrze pełnym benzyny... W zasadzie nawet pusty kanister, za to pełny oparów benzyny jest potencjalną bombą :)
Ja wiem że wyobraźnia pracuje a dodatkowo media chętnie rozdmuchują każdą sensację, ale na prawdę LPG jest pod każdym względem bezpieczniejsze od benzyny...
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 20:21   

Ale to musi iść na gumę :mrgreen:
_________________
Pucuś
 
 
goliat 

Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 20:41   

W Chinach nawet skutery sa na LPG :twisted:
_________________
Honda NT 650V Deauville - 1999r.
SHL M11 '67r
 
 
wagi 

Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 255
Skąd: Lubartów/Lublin
Wysłany: Pią Sie 17, 2012 09:54   

Ja jestem jak najbardziej za !
Transalpy widziałem wiec i moja ntv by dała rade ale na razie nie zabieram się za to.
Nie uważam że tylko duże przebiegi uzasadniają (jak teraz w wakacje robie w okolicach 400 km to z gazem mógłbym z 600 spoko robić )
Widziałem kiedyś transalpa w internecie z instalacją gdzie po prostu koleś odcinał benzynę , a wwiertami (takie rurki miedziane ścięte w piórko na końcu ) dostarczały gaz .


Co do braku obiegu cieczy w BMW to istnieją chyba elektrycznie podgrzewane parowniki

Widziałem też poczciwe radzieckie K750 z gazem (butla w koszu )
 
 
Gregory 
Premium User

Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 491
Skąd: Opole - Gross Stein
Wysłany: Sob Sie 18, 2012 00:44   

Ale JAJA!

Dobre!

Borys. Kiedyś widziałem Garbusa z gazem - czyli można spokojnie obejść brak płynu chłodzącego do ogrzewania parownika. Nie wiem jak to było wykminione, ale pewnie jakimś prostym i tanim sposobem, bo Garbi nie był okazem kolekcjonerskim.
 
 
makedmar 
Jedźmy bezpiecznie:)

Wiek: 64
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Sie 25, 2012 07:53   

Kłaniam się:)

Starość to albo zmęczenie - dwa razy patrzyłem na opisy beemek podanych w linku Papcia i nie umiem wynaleźć, gdzie jest napisane, że jest zasilana gazem;

Także jestem za:)!!! Kufry w Deauvilce są na tyle duże, że jakaś sprytna butla z pewnością się zmieści. Popieram pomysłowość, jednak należy przeliczyć koszty instalacji (do starej maszyny) do pokonywanych kilometrów.

Pozdrawiam wszystkich z Ustki:). Marek.
_________________
Zdrowia, spokoju i bezpiecznej jazdy:).
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob Sie 25, 2012 10:38   

makedmar, instalacje do maszyn gaźnikowych zawsze były najtańsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8