Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Deauvill-ka czy BMW R850R ?
Autor Wiadomość
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 22:47   

Co do szerokości to są chyba dosyć podobne wymiary. Jedyne co skoro chcesz jeździć na BMW świeżo po kursie to gmole. Nie wyjeżdzaj nawet na ulice póki ich nie założysz.

A takie moje porównanie BMW vs Deuville

-Hamulce:
BMW lepiej hamuje i ma ABS (mam klocki sinterowe)
-Silnik:
To już kwestia tego co kto lubi wersja 1.1 albo 1.15 ma sporo większą moc i moment dwukrotnie większy od devilki.

Przy moim stylu jazdy beemką jeżdżę w zakresie 3k- 5k obrotów, żeby ntv tak jechać 5-8.

Prowadzenie:
BMW łatwiej się prowadzi, jednak ntv wydaje się być zwrotniejsza bo jest mniejsza.

-Ochrona przed wiatrem.
Tylko deuville :)

-Zawieszenie:
Tylko BMW. :)

Koszty eksploatacji:
Czy Bmw czy deuville to koszty eksploatacji są bardzo podobne, spalanie na rzecz deuville. Opony są łatwiej dostępne dla devilki, chociaż nie wiem czy w tych nowych beemkach nie zmienili rozmiaru. Ja mam na tyle 160/60/18 co jest egzotycznym rozwiązaniem także ciężko z używkami a nowe trochę kosztują (road 2 720zł)

Pakowność:
Deuville ma kufry fabrycznie więc wiadomo że ona rządzi.

Ergonomia:
-Bmw rządzi, kanapa w standardzie ma 3 stopnie wysokości siedzenia kierowcy.

W razie pytań proszę pytać:D

Jak dla mnie to ta beema z linku miała dzwona i to porządnego i tak troszkę te wymiany szybko poszły. Sprzęgło przy 60k km to o wiele za szybko koło 100 się zaczyna jego wymiana. A trzeba zaznaczyć że 850 jest sporo słabsza od 1.1.
 
 
kemadat 
Kemadat

Wiek: 48
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 14
Skąd: Dublin
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 23:44   

No to cos nie co juz wiem ;-)
Teraz kluczowe pytanko czy 174 cm boso wystarczy do Deauvill-ki?
_________________
never follow the glider!
be a pilot not passenger!
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 00:37   

Tomek, podejmę z Tobą polemikę, bo jako zakochany posiadacz i zadowolony użyszkodnik jesteś trochę nieobiektywny :P

Hamulce:
Deauville ma CBS (zawsze hamują oba heble), oraz ABS, jeśli Ci na tym zależy. Nie sprawdzałem nigdy, jak zachowuje się debilka z ABS, ale po testach na CBFie wyposażonym w ten sam system wnioskuję, że rozwiązanie to jest genialne do turystycznej jazdy, chociaż jednocześnie odmóżdżające :( Innymi słowy, co kto lubi. ABS z R1150R nie zrobił na mnie tak dobrego wrażanie, jak w Hondzie. Do tego wspomaganie pompy hamulca doprowadzało mnie do szału. Pewnie da się przyzwyczaić, ale cóż... To nie dla mnie... Jak chodzi o ABS+CBS w Hondzie CBF vs ABS w BMW R1150R, to moim zdaniem 2:0 dla Hondy. Przypominam jednak, że ABS testowałem, nie w NT, a w CBF.

Silnik:
W BMW nie zrobił na mnie jakiegoś niesamowitego wrażenia. Pewnie to dlatego, że nadal byłem pod silnym wpływem jakiejś YZF-R1, albo innego 945 RR... Subiektywnie uważam, że zarówno Deauville, jak i R1150R były bardzo stonowane i przewidywalne. Bardzo łagodnie, aczkolwiek zdecydowanie oddają moc niezależnie od obrotów. Gdyby mierzyć czasy i takie tam, to pewnie Deauville zostaje daleko w tyle. Może więc jest to kwestia świetnego zawieszenia w BMW? Ciężko mi powiedzieć. Muszę się kiedyś przejechać Twoją sztuką Tomku. Może ta, którą jechałem była jakaś wykastrowana?
Cieszy na pewno spalanie w BMW. Jeżdżąc z Tomkiem w trasy okazuje się, że ten mając do dyspozycji więcej mocy i znacznie więcej momentu obrotowego, na stacji wychodzi podobnie do mnie na NTV. Czasem lepiej, czasem gorzej, ale żadnych radykalnych różnic, a to przy aktualnej cenie paliwa, mimo wszystko wywołuje to uśmiech na stacji ;)

Zawieszenie:
Tutaj moje odczucia z teleleverem są podobne do kolegów. Przód zachowuje się genialnie! Idealnie wybiera wszelkie nierówności, dosłownie po nich płynie. Zawieszenia konwencjonalne wysiadają. Ba! Nawet UpSideDown wymięka! Niestety, nie był bym sobą, gdybym nie znalazł dziury w całym :lol: W moim odczuciu istnieje zbyt wielki interwał efektywności, pomiędzy zawieszeniem przednim a tylnym amortyzatorem! Sprawa troszeczkę irytuje, bo z jeden strony widzisz, nieuchronnie wpadniesz zaraz w dziurę, już jesteś przerażony tym, co się sanie, aż tu nagle... NIC! Przód wybrał dziurę prawie, jakby jej nie było! Czysta poezja! Esencja solidności, jakości i skuteczności. Słowem: IDEALNIE! Ale za chwileczkę czar pryska, bo tylne koło wpadając w tę samą dziurę przypomina nam o technologicznych latach świetlnych, jakie dzielą je od przedniego zawieszenie. Mogą być temu winne dwie sprawy. Źle wyregulowane zawieszenie (ja mam około 180cm wzrostu, natomiast właściciel objeżdżanej BMW miał 165 w kapeluszu), stąd oczywisty wniosek, że nie mogło być dobrze, jeżeli gościu miał poprawnie ustawione pod siebie zawieszenie... Lub opcja numer dwa - po prostu trzeba się z tym pogodzić i przyzwyczaić. Za mało jeździłem tym sprzętem, żeby dobrze ocenić sprawę.
Reasumując sprawy zawieszenia, trzeba powiedzieć, że tylne zawieszenie nie koniecznie jest złe, bo tak to właśnie mogło zabrzmieć. To raczej przednie jest fenomenalne, a tył, co by tam nie wymyślić, jeżeli nie dostanie telelevera, nadal będzie sprawiał wrażenie, jakby został przeszczepiony od trzydzieści lat starszego motocykla.


Zatem, co do hebli, mam zupełnie inne zdanie (ale szczerze mówiąc jestem przeciwnikiem przymusowego ABSu, a ten w BMW można chyba wyłączyć), niż kolega Tomek, a reszta to tylko moje odczucia, które zapadły mi w pamięć, a które uważam za godne uwagi.
_________________
Pucuś
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 08:17   

kemadat napisał/a:
czy 174 cm boso wystarczy do Deauvill-ki


Powinienes sobie z nia poradzic. Ja mam ok 178 i potrafie oprzec sie calymi stopami o asfalt, tak wiec Ty tez nie powinienes mielic powietrza stopami. Najlepiej tu wyczaj gdziec w swojej okolicy jakas Devilke i podjedz sie przymierzyc. Acha ja jezdze 650-ka, a chyba nie padla od Ciebie deklaracja jaka bierzesz pod uwage: 650-ke czy 700-ke.
O reszcie nie bede sie wypowiadal bo tomeczek151, i Killu, lepiej sie za to zabrali :wink:
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 17:25   

No właśnie w sumie to o której debilce mówisz? :D

Killu mówiłem że wg mnie silnik jest lepszy, ja wolę wolnoobrotwe, 5 piąty bieg z pasażerem i nie trzeba redukować tylko dodać gazu i po chwili kończymy wyprzedzać tira. W ntv przymusowa redukcja.

Nie jechałem cbf to nie wypowiem się co do hamulców nic więcej poza tym że ładnie zatrzymują:) Tak u mnie ABS da się go wyłączyć :)

A co do tylnej zawiechy to takie potężne uderzenie może być spowodowane złym ustawieniem amora. Ja obecnie jeżdżę na całkowicie twardym ustawieniu pod pasażera i bagaż i faktycznie w dziurze telepie. Ale jak ustawisz miękko to ładnie wybiera dziury tyle że wtedy przy hamowaniu robi się taki efekt jakby zawieszenie nurkowało, a to się dupa tak podnosi:)
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1930
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 21:45   

Tomku wtrącę swoje dwa słowa. Moc BMW jest powiązana jednak z większą pojemnością, a Twoja to w ogóle inna bajka. Chociaż bokserki oddają trochę inaczej moc niż V-ka. Ty na swojej Robisz tak jak Piszesz, na Devci też tak można tylko trzeba mieć więcej czasu. :P Większa moc jest urokiem motocykli o większej pojemności i wcale nie musi być okupiona kosmicznym spalaniem. Ja u siebie przy normalnej jeździe tak ok 120 mam ok 5,5l co przy pojemności 1300 jest chyba całkiem przyzwoicie. Ale kolega który jeździ ok 170-190 ma już 7,5l co też mi się wydaje patrząc na prędkości całkiem dobrym rezultatem.
Tak jak piszą Koledzy każdy z tych motocykli ma dużo zalet i jakieś minusy też się znajdzie. jednak zwróć uwagę na małą ilość tych Bemek co równa się drogim i trudno dostępnymi częściami oczywiście poza serwisem.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:00   

Częsci jest całkiem sporo, tak jak do japonii a może i więcej, jedynie detale jak plastiki lampy itd są gorzej dostępne, wszystkie części mechaniczne czy to nowe czy używane są w normalnej ilości i w podobnych cenach. Wyjątkami są pojedyncze smaczki jak jakieś nietypowe łożyska które produkuje tylko BMW.

Cała rodzina 1100 z wyjątkiem S to jest ten sam silnik skrzynia i napęd.

Można powiedzieć że silnik jest kiepski pod względem pojemność-moc, wszakże to jest silnik 1.1 a tylko 83 konie i 103 nm. Ale mi się dobrze jeździ i bardzo pasuje mi ten motocykl :) Tak naprawdę to trzeba się przejechać i tyle albo sprzęt leży albo nie.

Jak dla mnie cała klasa r4 600 to porażka zupełnie mi nie pasuje.

Ja mam do 150-160 spalanie mieszczące się w 6litrach także nie jest źle :)
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1930
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Pią Paź 28, 2011 20:36   

Tomku ale Kolega robi przymiarkę do R850 a on nie jest już tak często spotykany jak pozostałe BMW.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pią Paź 28, 2011 23:05   

to jest to samo co 1100 tylko pojemność mniejsza. Ale wg mnie nie warto.
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:48   

Oooo jaki fajny wątek mnie ominał.. Nasz mini fanklub BMW widzę się tu rozwija i to bez mojej obecności.. Ech, zaniedbuję ostatnio to Forum trochę :)
No i jak tam, kolega w końcu zdecydował się na któregoś motonga?
Moim też zdaniem nie ma się co brać za 850-tkę, chyba że się wyjątkowa jakaś okazja trafi. Większość maszyn na rynku to jednak 1100/1150 i do nich o części najłatwiej. Waga jest ta sama (gdzieś czytałem nawet że 850 jest ciut cięższa), moc o 20KM mniejsza, spalanie takie same.
Pytanie czy to dobry motocykl na początek kariery motocyklowej, bo jednak spory jest i ciężki w porównaniu do Devi.
Tak czy inaczej, ciekaw jestem co kolega kemadat zdecydował.
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
kemadat 
Kemadat

Wiek: 48
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 14
Skąd: Dublin
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:58   

No witam
jeszcze nie kupilem ale zdecydowalem juz
Deauville to bedzie ta ;-)

mam jedna na oku oto link

http://allegro.pl/show_item.php?item=2010313301

bylbym wdzieczny za wszelkie uwagii

Pozdr
Kemadat
_________________
never follow the glider!
be a pilot not passenger!
 
 
walus 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: CIELCZA
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:58   

Amorze jednak nie chce BMW tylko DEVI czy cuś . :razz:
_________________
WFM 1963 ... HONDA NTV 650 .93.
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:03   

Wow, nie sądziłem że za 15 koła można już 700-tkę nabyć.. Kurcze, ładniutka! :)
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
kemadat 
Kemadat

Wiek: 48
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 14
Skąd: Dublin
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:06   

tak tylko czy nie za cheap ?
_________________
never follow the glider!
be a pilot not passenger!
 
 
walus 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: CIELCZA
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 20:10   

kemadat i jaki wybór ? :wink:
_________________
WFM 1963 ... HONDA NTV 650 .93.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11