Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Żarówki diodowe świateł mijania i świateł drogowych
Autor Wiadomość
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Sie 24, 2015 22:45   

Jeśli twoja diagnoza jest trafna to mogą być łożyska w rozruszniku. Jeśli tak, to nie jedź po nie do serwisu Hondy tylko do najbliższego sklepu z łożyskami.

No chyba że masz nadmiar kasy, to wycofuję poprzednie zdanie :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 09:08   

Niestety sam ich nie wymienię, bo jestem na bakier z takimi wyzwaniami. Zadzwonię do sprawdzonego serwisu, może podjadę. I zobaczymy. Co by nie było, muszę się tym zająć, bo nie uśmiecha mi się patrzeć jak moto stoi, kiedy pogoda dopisuje.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 11:36   

A miało być na temat zamiany żarówek zwykłych na ledowe, przy czym mnie interesują zarówki świateł drogowych. Aspekt prawny i techniczny.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1201
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 13:02   

izywec, ledy jako światła mijania i drogowe? Przecież to się nie może udać ze względu na zbyt dużą powierzchnię emitowania światła. Do tego musiał by być specjalny klosz, żeby skupić tak rozproszoną wiązkę i w zasadzie dopóki nie będzie jakichś regulacji dotyczących umiejscowienia źródeł światła w "żarówkach" LED, to do każdej żarówki musiałbyś mieć inny klosz. Światła do jazdy dziennej polegają na dużym rozproszeniu wiązki światła, by "oślepiała" kierujących jadących z naprzeciwka.

Chyba że chodzi Ci o światło tylne, to jest to nielegalne, ale możliwe. Nie sądzę, aby policjant rozbierał lampę tylną tylko dlatego, żeby sprawdzić czy nie masz tam czasem LEDa
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 13:26   

Scotty_, OK. napisałem tak bo ostatnie posty to o łożyskach wirnika startera. Jak to się ma do tematu założonego przez Autora?
Co do świateł drogowychto myślałem, że są jakieś nowosci w tym względzie o których nie wiem.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Tamronick 
Tamronick

Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią Sie 28, 2015 22:58   

Bardzo przepraszam za to zbłądzenie z tematu. Jak widać nie zawsze się do końca panuje nad tym co się rozpocznie na forum ;)
Co do żarówek ledowych, to poczytałem trochę u wujka Google i na razie nie polecam takiego rozwiązania ze względu na niedoskonałość tej nowej bądź co bądź technologii. Praktycznie nie możliwe jest prawidłowe ustawienie reflektora i zapanowanie nad rozproszeniem emitowanego światła. Inna sprawa jeśli chodzi o żarówki w kierunkowskazach lub światłach tylnych. Takie używane są nawet od jakiegoś czasu w samochodach, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem odpowiedniego zamiennika do motocykli. Nie wypowiem się jednak co do konkretnych modeli, bo sam nie zakładałem w aucie do świateł zewnętrznych, natomiast jako oświetlenie kabiny spisywały się. Jedyny mankament, to jak pisałem wcześniej, małe problemy z żarzeniem się żarówek, jeśli komputer podaje na nie niskie napięcia, aby sprawdzić czy żarówka nie jest przepalona. W moim aucie nie wpływało to na działanie żadnych podzespołów i mnie nie przeszkadzało, kiedy w aucie była bardzo delikatna poświata.
Pozdrawiam.
_________________
Traktuj na drodze wszystkich jak potencjalnych morderców. Wtedy przeżyjesz.
 
 
adaisk 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Sie 29, 2015 06:46   

A to i ja napisze to co wiem. Jezeli chodzi o led w reflektorze (mijania i drogowe), to nie wystarczy wymienic tylko zrodla swiatla, caly reflektor musi byc specjalnie skonstruowany pod LED (takie reflektory posiadaja np nowy SEAT LEON w opcji, albo AUDI A8). Jezeli chodzi o same "zarowki LED" to jeszcze jakis czas temu nie mialy one homologcji (zeby zastosowac je zgodnie z prawem do oswietlenia zewnetrznego), moze teraz sie cos zmienilo? A jezeli chodzi o samo fizyczne zastosowanie w pojazdach, nie powinny sprawiac zadnego problemuw srarszych modelach tam gdzie nie ma modulu kontroli nadwozia. Oczywiscie dla kirunkow oprocz samych zarowek LED wypadalo by jeszcze zastosowac odpowiedni lub regulowany przerywacz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13