Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Brak luzu / neutral 'a
Autor Wiadomość
hlmale 
Magister


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 10:23   Brak luzu / neutral 'a

Drodzy forumowicze, czy komuś przydarzyło się coś podobnego:

- silnik zimny, skrzynka działa ładnie
- pojeżdżę z 10 min - przy przerzucaniu z 1 na luz - bieg wskakuje od razu na 2
- przy wrzucaniu z 2 na luz wskakuje od razu 1
- mogę ruszać motocyklem, kombinować - nie ma siły
- czasem gdy jadę >20km/h, kliknę delikatniutko z 2 -> 1, wskakuje luzik, i czuję miedzy czasie jakby tryby pojechały po trybach [wałek i zębatka od 1 biegu ma duże obroty i gdy wałek pośredni przechodzi, to wyczówalne jest moment dojścia zębatki do zębatki i wtedy przestaje naciskać pedał biegów, motorek zostaje na luzie]. Gdu jadę wolniej, bieg się przerzuca z 2 na 1.

Chciałem zaznaczyć, że niekiedy wystarczy delikatnie pyknąć i biegi się zmieniają, a niekiedy muszę urzyć trochę siły.... czasem poruszyć motorkiem np. na postoju

Oleju od momentu kupna nie zmieniałem [0,5 roku temu], bo właściciel zapewniał, że 2000km wcześniej zmieniał, a była zima, wiadomo... przejechałem z 1000 km i od razu po zakupie problem ten występował.
_________________
Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
 
 
Fidel 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 424
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 10:47   

Pierwsza sprawa to dokładna regulacja linki sprzęgła. Sprawdź jaki masz luz na klamce sprzęgła.
_________________
Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
hlmale 
Magister


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 11:09   

No w sumie sam ustawiałem luz sprzęgła w taki sposób, żeby po leciutkim ruszeniu manetką ok 2-3mm ruszył się też wodzik przy skrzynce sprzęgłowej... miałem na myśli efekt, aby sprzęgło nie było cały czas lekko wciśnięte...
_________________
Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
 
 
Alan 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 739
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 11:19   

Klamka powinna mieć 1cm luzu.
_________________


GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
 
 
hlmale 
Magister


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 11:39   

czyli wynika z tego, że mam cały czas za mocno naciągniętą linkę i nawet nie zdaję sobie z tego sprawy...

A jest ktoś z Łodzi, żebym się mógł spotkać i zobaczyć / porównać jak ma ustawione u siebie sprzęgło??
_________________
Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
 
 
Parabiker 
Premium User

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 688
Skąd: Raszyn
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 14:47   

Z powodu za mocno naciągniętej linki sprzęgło może się ślizgać i moto słabiej ciągnąć ale tym samym bardziej wysprzęgla i biegi powinny wchodzić dobrze. Skoro jest taki efekt to może być wina oleju, lub wyrobionej zębatki biegów na wybieraku i wtedy przeskakuje od razu z 1 na 2 lub z 2 na 1 z pominięciem zagłębienia na luz. Czy kontrolka luzu mrugnie jak przeskakuje z 1 na 2?
U mnie zawsze z jedynki wskakuje luz bo ja nie mam dwójki hehehe. Sorry za off :)
Spróbuj jeszcze z jedynki delikatnie wrzucić na luz z międzygazem.
_________________
NTV 650 '95, FJR 1300A '08, WFM M06 '64, SHL M11 '66.
 
 
Fidel 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 424
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 20:39   

Parabiker, też tak kiedyś myślałem ale okazało się, że za mocno naciągnięta linka powoduje problemy ze zmianą biegów. U mnie kiepsko biegi wchodziły, zawsze ze stukiem i coraz mocniej naciągałem linkę żeby było lepiej. Poprawiło się dopiero jak ustawiłem książkowy luz. Druga sprawa, że miałem też w jednym miejscu rozwaloną linkę sprzęgła (trzymała się na kilku drucikach) i wydaje mi się, że w tym miejscu się rozciągała.
_________________
Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 11:25   

A ja uparcie stwiedzę że to może być wina kierownika.
NT/NTV ma dość trudno wyczuwalny luz.
Jeśli ktoś dopiero zaczyna smigać tym motocyklem i do tego jeździ w "glanach" to luz będzie do znalezienia jedynie z 2 na 1 przy powolnym toczeniu się do świateł.

Najlepiej sprawdzić to porównując z innym NTVałem.
Tak czy inaczej luz sobie ustaw książkowy jak piszą koledzy.
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 13:12   

A u mnie jest tak, że z dwójki na luz wrzucam dosłownie muśnięciem podeszwy buta
A z jedynki do góry już wyczuwalny ruch dźwigni zmiany biegów.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Cze 15, 2013 21:55   

U mnie z 2 na luz to też tylko muśnięciem podeszwy, szczególnie na rozgrzanym silniku.

A jaki olej używasz? Jak miałem Liqui Molly to ten efekt był mocno odczuwalny, a na innych olejach mniej.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Kamil20d 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 160
Skąd: Szczucin
Wysłany: Nie Cze 16, 2013 10:55   

Potwierdzam i ja wystarczy lekko musnąć i z dwójki od razu wskakuje na luz
 
 
szogun 

Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: Bielawa
Wysłany: Wto Cze 18, 2013 16:37   

A od kiedy ci sie to dzieje ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12