Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
honda NTV problem ze ssaniem
Autor Wiadomość
Maciek650 

Wiek: 39
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 16:38   honda NTV problem ze ssaniem

witam, mam problem ze ssaniem w mojej hondzie ntv 650 revere 96' . Ssanie wg.mnie działało normalnie (tj. zapalalem zimny motocyckl obroty na ssaniu przez kilka sekund byly na poziomie 2tys potem ok 2800-3000 ) poniewaz motocykl strzelal z wydechu i nierowno pracowal postanowilem przesmarowac linkę sprzęgła i od tej pory jest problem. To co wykonalem : zdjałem bak, zdjąłem Airbox (odkręciłem krocce od gazników) odkrecilem linki od ssania od gaznikow ,przesmarowalem w miejscu gdzie schodza sie w jedną linkę ) zmierzylem zakres wysuniecia obu iglic (był równy ). Nie odkrecalem linki od kierownicy(manetki) -tylko proste smarowanie . Niestety po złozeniu ( nie dotykałem niczego więcej) motocykl na ssaniu nie odpalil - ssanie przestalo działac . Motocykl odpalil gdy odkrecilem trochę gazu i włączylem zapłon . Samo ssanie gasiło pracujący silnik .
Pojechalem do zaprzyjaznionego warsztatu - od nowa zsynchronizowano gazniki , ustawiono skład mieszanki , przeczysznono i przedmuchano górną czesc gazników (odkrecono dekle na gaznikach pod ktorymi byly takie duze sprezyny 0nie wiem jak to sie fachowo nazywa)
Niestety na problem ssania mechanicy rozkładaja ręce . Obecnie ssanie dziala po czesci -na zimnym moto i ssaniu obroty dochodzą do max 1700-1800 /minutę ssanie dziala ok 10-15 sekund po czym silnik gasnie ( ssanie najlepiej dziala w polowie zakresu ruchu dzwigni , na maksymalnym wyciagniecu dzwigni motocykl praktycznie zaraz gasnie ) Sprawdzono ze w/w problem nie zalezy od skladu mieszanki - na 1 obrocie i na 4 ssanie zachowuje sie praktycznie tak samo . A TERAZ WISIENKA NA TORCIE : ssanie jak sie okazalo dziala idealnie jesli wolne obroty ustawione są powyzej 1500-1600 obrotów na minutę tj. wlączam silnik jest 2000 tys po chwili 2700-3000 . Odpalenie motocykla z lekko odkeconym gazem powoduje ze ssanie dziala . Na gorącym silnku włączenie ssania powoduje jego zdławienie Świece mają 1800 km , byl usatwiany luz zaworowy . Proszę serdecznie o pomoc /wskazówki gdyz znajomi mechanicy na problem ze ssaniem rozkładają ręce - wg. nich problem lezy po stronie pozimów w komorze pływakowej . Gazniki byly wczesniej ustawiane ok 1800 km temu moto bardzo mało palil , moc rozwijal równo , nie gasł . Pozdrawiam
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 17:14   

Witam!

Po pierwsze zapraszam do powitalni :)


1.

Mówisz, że zdjąłeś bak i zdjąłeś airbox... Patrzyłeś, jak wygląda sub filtr powietrza w airboxie? To taka mała gąbeczka. Mogła się ze starości całkowicie rozlecieć. Albo może masz tam wsadzone coś zupełnie innego. Trochę oleju wywaliło Ci do airboxu, przychyliłeś go, materiał nasiąknął i nie przepuszcza powietrza.

Jeżeli to to, to (ale dużo "to") koszt naprawy wyniesie Cię około 7zł-8zł.

2.

Czym przesmarowałeś linkę? Nie będzie tak, że olej razem z syfami różnej maści po otwarciu ssania wycieka z linki i zatyka kanaliki?

Silnik gaśnie nagle, czy zaczyna słabnąć, mulić etc?
_________________
Pucuś
 
 
Maciek650 

Wiek: 39
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 18:06   

Killu napisał/a:
Witam!

Po pierwsze zapraszam do powitalni :)


1.

Mówisz, że zdjąłeś bak i zdjąłeś airbox... Patrzyłeś, jak wygląda sub filtr powietrza w airboxie? To taka mała gąbeczka. Mogła się ze starości całkowicie rozlecieć. Albo może masz tam wsadzone coś zupełnie innego. Trochę oleju wywaliło Ci do airboxu, przychyliłeś go, materiał nasiąknął i nie przepuszcza powietrza.

Jeżeli to to, to (ale dużo "to") koszt naprawy wyniesie Cię około 7zł-8zł.

2.

Czym przesmarowałeś linkę? Nie będzie tak, że olej razem z syfami różnej maści po otwarciu ssania wycieka z linki i zatyka kanaliki?

Silnik gaśnie nagle, czy zaczyna słabnąć, mulić etc?




Tej gąbeczki były tylko jakies resztki, starsznie sparciałe, Silnik na ssaniu zaczyna mulić , obroty na ssaniu spadają , co ciekawe gdy w memencie ich spadania wyłącze ssanie to silnik gasnie od razu ,chyba ze wczesniej dodam trochę gazu . Jeszcze , obecnie na ssaniu obroty znacznie falują , gdy dodam minimalnie gazu tak aby obroty na ssaniu byly powyzej 2000 silnik pracuje równo i obroty nie falują . Linkę przesmarowałem smarem (nie olejem) tyle ze nie smarowalem czesci dochodzącej do siilnika tylko w miejscu przechodzenia 1 linki w dwie . Linki przesuwają sie gładko i w pełnym zakresie .
 
 
bedur 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 453
Skąd: Nidderau DE
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 19:23   

Kolego, tak jak zapodał Killu, wymień ten "filterek". Ja miałem go w strzępach i obroty na ssaniu falowały, potem zrobiłem z gąbki do mycia naczyń i odpalał ale po chwili gasł - musiałem odkręcać manetkę żeby się zagrzał. Potem zrobiłem inwestycję życia - kupiłem orginalny filterek za 8,50 zł, wyminiłem i jest ok.

Piszesz, że Na gorącym silnku włączenie ssania powoduje jego zdławienie - to chyba normalne :?:

Pozdro.
 
 
Maciek650 

Wiek: 39
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 19:27   

bedur napisał/a:
Kolego, tak jak zapodał Killu, wymień ten "filterek". Ja miałem go w strzępach i obroty na ssaniu falowały, potem zrobiłem z gąbki do mycia naczyń i odpalał ale po chwili gasł - musiałem odkręcać manetkę żeby się zagrzał. Potem zrobiłem inwestycję życia - kupiłem orginalny filterek za 8,50 zł, wyminiłem i jest ok.

Piszesz, że Na gorącym silnku włączenie ssania powoduje jego zdławienie - to chyba normalne :?:

Pozdro.


Tak normalne ;) ok zakupię to cudo i napisze co i jak . bardzo Dziekuje za podpowiedzi .
PS . Przy okazji czy silnik od ntv 650 deauville pasuje do revere bez zadnych przeróbek??
 
 
modzek 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Maków Maz
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 19:33   

Weź chłopie tą gąbkę zastąp np filtrem od odkurzacza. On też jest wykonany z takiej fibry. Kupujesz w sklepie AGD, wycinasz i masz. Moim zdaniem to powinno pomóc.
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 20:18   

Sprawdź czy aby na pewno obie linki od ssania działają poprawnie, czy się nie blokują, oraz czy ci nie wyskoczyła któraś przy tym rozgałęzieniu.

Co wsadziłeś zamiast tego filterka?
 
 
Johny 
Premium User
fałdwa!

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 12:02   

Hej, przepraszam za ignorancję, ale już legendy chodzą o tym subfilterku ja nie mogę go zlokalizować żeby nawet spojrzeć czy coś z nim nie tak.
Ma może jakieś zdjęcie ze strzałką albo coś takiego.
Sory za indolencję ale w sumie ciekawi mnie to strasznie.
może kolega Maciek650 akurat jest "w trakcie" t pstryknie coś
pzdr
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 12:07   

Johny, Wszystko masz w manualu do wymiany filtra powietrza:
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=251

Zdjecie subfilterka masz po tekscie: 'wkładamy gąbkę na swoje miejsce, '

Pozdro,
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
Johny 
Premium User
fałdwa!

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 12:10   

Dzięki Kudłaty.
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 13:50   

W NTV wygląda to trochę inaczej:

https://picasaweb.google.com/103801724371344579779/NTV6501993Hiszpania?authkey=Gv1sRgCKqu54Dmnfys3wE#5556484008094247234

Numer 9 ;)
_________________
Pucuś
 
 
cinek 
Premium User


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 450
Skąd: Kotlin
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 19:24   

Też muszę zajrzeć w ten filterek, bo ostatnio coś gorzej silnik odpalał na ssaniu.
_________________
Revere 91r.
 
 
mateo 
koko dżambo


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 286
Skąd: Szkieletczyzna
Wysłany: Sro Lis 16, 2011 13:36   

Maciek, a czy dzwignia ssania nie przesuwa się z większym oporem niż wcześniej przed smarowaniem ? Miałem podobny przypadek w swojej ntv, przyczyna leżała po stronie zacinającego się ssania w korpusie gaźnika, pomogło wykręcenie linek i przesmarowanie końcówek wkręcanych w gaźnik oraz miejsc w środku gaźnika, gdzie są one wkręcane.
_________________
była ntv pancer-V-ka ...teraz Afryka dzika RD04...części do ntv posiadam... marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia!
 
 
pikonrad 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 410
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob Gru 03, 2011 16:23   

modzek, po co kombinować z filtrem od odkurzacza, jeśli oryginał jest tak tani?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13