Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Drgania, brzęk.
Autor Wiadomość
pol343 

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Suwałki/WWA
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:25   Drgania, brzęk.

Niedawno kupiłem swoją NTV , zamontowałem gmole i mam parę spostrzeżeń - jako, że to pierwsze moto to brak odniesienia - dlatego proszę o pomoc.

Zauważyłem, że na NEUTRAL-u słychać jakiś "dodatkowy" hałas emitowany przez silnik, w dodatku jakby silniejsze wibracje idą na kierownicę. Macie podobnie?

Czy szeroko rozumiane drgania na kierownicę to taki urok V-ki? Przy wyższych prędkościach absolutnie ok. Drgania podczas postoju więc wyważenie raczej odpada.

Ponadto zauważyłem taki metaliczny pogłos od strony wydechu przy dodawaniu gazu - tylko na postoju i to w "końcówce" jego mruczenia:)

Gmole dokręcone dosyć mocno ale dystanse nie pogubione więc chyba nie powinno to robić różnicy?
 
 
fragles 
zadymiarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 14:22   

Na neutralu hałasuje kosz sprzęgłowy, ale mogę się mylić. Przy wciśnięciu sprzęgła ten dodatkowy hałasik powinien ustawać. A Drgania V-ki na kierownicy czy podnóżkach to sprawa to której się trzeba trochę przyzwyczaić. A masz końcówki kierownicy zamontowane?
 
 
pol343 

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Suwałki/WWA
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 15:42   

Tak końcówki są. Drgania jak ani trochę nie przeszkadzają, o ile są dopuszczalne. Hałas z kardana (moto na centralnej), 1~2 bieg minimalne obroty stukot chyba z częsci bliższej silnika to raczej też norma?
No i ten metaliczny brzęk z okolic tłumika, pewnie przesadzam bo sprawa absolutnie nie do usłyszenia podczas jazdy, nawet wolnej - jedynie w garażu -> bym się nie przejmował wcale ale chyba wcześniej go nie było...a BTW dźwięk NTVki poezja - dzisiaj na światłach podjechał Monster z akcesoryjnymi tłumikami Termignoni i powiem, że NTV z krótkim wydechem nie ma się czego wstydzić :wink:
koniec offtopu
 
 
luke1111 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 342
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 18:46   

Hej!
Hałasy z okolic kardana przy zbyt niskich obrotach (w czasie jazdy u mnie) to raczej nic złego.
Co do wibracjii na kierownicy, no to jesli podczas jazdy nic sie nie dzieje, to jest okej, w druga strone byłoby gorzej.
A brzeczenie tłumika, to jesli dobrze kojarze o czym mowisz to tez raczej nic niezdrowego, najlepiej nagraj i pokarz na jutubie, albo podjedz do kogos w okolicy i porownaj :)

Aaaa, a sprawdz czy to nie podkladki od podnozka pasazera drgaja przy przegazowce.
_________________
czerwone- najszybsze!

www.topcarefizjo.pl
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 19:45   

A zawory i gaźniki wać Pan robiłeś?
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
walus 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: CIELCZA
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 19:56   

Proponuje synchronizacje gażników a drgania znikną na pewno . :wink:
_________________
WFM 1963 ... HONDA NTV 650 .93.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 20:04   

walus, Przecież o to dokładnie pytałem post wcześniej?

PS. Robienie synchro gaźników bez wcześniejszej regulacji luzów zaworów i czyszczenia gaźników mija się z celem.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
walus 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: CIELCZA
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 20:11   

Masz całkowicie racje nie doczytałem sorki :oops:
_________________
WFM 1963 ... HONDA NTV 650 .93.
 
 
pol343 

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Suwałki/WWA
Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 17:25   

luke1111 napisał/a:

Aaaa, a sprawdz czy to nie podkladki od podnozka pasazera drgaja przy przegazowce.


Bingo! + do tego mocowanie tablicy.

Dzięki za pomoc. Do gaźników dawno nikt nie zaglądał => nawet nie pamiętam co mówił sprzedawca - pewnie ściemnianie. Planowałem, żeby zrobić duży przegląd na wiosnę, ale chyba trzeba będzie część rzeczy załatwić teraz - i tu kolejne pytanie (wybaczcie jeśli zabawne) czy od stania (zimowania) nic się nie rozreguluje? Chodzi mi o to, czy operacji na wiosnę powtarzać nie będzie trzeba?

Hałas kosza rzeczą normalną?
 
 
grzegrzol 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 396
Skąd: LONDON
Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 00:03   

Jak moto jeździ to korzystaj z sezonu. Samo z siebie nic się nie powinno rozregulować najwyżej od stania może się coś zastać, zardzewieć lub zbierze się syf w gaźnikach. Dobrze na wiosnę spuścić stare paliwo z gaźników odkręcając przeznaczone do tego śruby w komorach pływakowych. Hałasem sprzęgła się nie przejmuj chyba, że już hałasuje jak suche sprzęgło w Ducati.
 
 
pol343 

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Suwałki/WWA
Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 10:10   

grzegrzol napisał/a:
Jak moto jeździ to korzystaj z sezonu.


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Robić teraz? czy korzystać i jeździć i robić na wiosnę?

Tak czy inaczej dzięki!
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 14:08   

Innymi słowy, jeżeli sprzęgło nie napiernicza głośniej od pustego wydechu, to olać sprawę i nie zastanawiać się nad tym... Posłuchaj jakiejkolwiek CBR, albo VFR - tam jest dokładnie to samo.
_________________
Pucuś
 
 
pol343 

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Suwałki/WWA
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:08   

Dzięki. Regulację luzów + synchro chyba zrobię jednak na wiosnę. Co mnie zaciekawiło to przy jeździe z pasażerem (48kg) jest prawie idealnie (czyt. nic nie drga).
 
 
Pirania
[Usunięty]

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 20:07   

Czyli małe podsumowanie.

- hałas kardana, to rzecz normalna i naturalna ( te typy tak mają )
- drgania na postoju, to rzecz normalna ( V-ki tak mają ) oczywiście ma nie urywać rąk :)
- sprzęgło jest wielotarczowe i mokre, więc trzeba być magikiem aby je zajechać ( praktycznie nie do zdarcia )
- brzęczenie tłumika - obstawiam sprawdzenie połączeń ( lekkie luzu i gra jak orkiestra )

wniosek I - mechanicy kochają te silniki, bo praktycznie nie widują ich w serwisach :D
wniosek II - lać i jeździć, poki ciepło, a na zimę moto do garażu, umyć, wysuszyć i okryć pokrowcem. Odłącz też akumulator, postaw na centralce i tyle. ( niektórzy radzą też zmiejszyć ciśnienie w oponach, aby były miękkie, gdyż wtedy podobno guma nie twardnieje )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13