Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamek kufra
Autor Wiadomość
Wojtek63 

Wiek: 61
Dołączył: 17 Maj 2020
Posty: 3
Skąd: Płock
Wysłany: Sro Maj 20, 2020 16:32   Zamek kufra

Witam
Motocyklista cieszy się dwa razy: jak kupuje i sprzedaje pojazd.
Ja się cieszyłem jak kupiłem przedwczoraj moją Devi. Teraz odkrywam to czego nie widziałem u pośrednika. Uszkodzony jest jeden zamek lewego kufra.
Czy można jeździć z tylko jednym zamkiem zamkniętym? Nie otworzy się?
Gdzie można taki mechanizm kupić?
CO trzeba zdemontować aby się do mechanizmu dobrać? Wszystkie osłony z tyłu?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 646
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sro Maj 20, 2020 20:18   

zawsze możesz złapać ekspanderami albo gumami fitness. tak na szybko. Jest "chałupnicza"metoda "naprawy poprzez przykręcenie zamków do kapturów blacharskich

Natomiast aby zrobić to najbardziej poprawnie, to musisz niestety rozebrać cały tył... a przynajmniej poluzować obydwa czarne tylne boki i zdjąć ten do naprawy, pamiętaj o wszystkich śrubkach w tym tej małej spinającej tunel, aby nic przy demontażu nie połamać.
Naprawa zajmie Ci około 3 godziny; wystarczy Ci 8 śrub m5 (im mniejszy łepek tym lepiej) + po garści podkładek i nakrętek... chyba że coś się ze sprężynkami albo linką stało, w co wątpię. z narzędzi zestaw kluczy, wkrętarka + wiertło, szlifierka, albo ostrzałka stołowa, ewentualnie gwóźdź i lampka lutownicza aby się ładnie przegrzać przez plastik. smar aby przy okazji wyczyścić i posmarować mechanizm... takie tam pierdoły odrobina czasu, ogarniesz bez problemu i będzie jak nowe bez szpetnych bebechów na wierzchu.
_________________
Varadero 125 -> NT700V -> BMW F650 CS -> Zontes 310 T2
 
 
Mac 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 236
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Sro Maj 20, 2020 22:06   

Lewe pokrywy z reguły szybciej się wyrabiają, z uwagi na dostęp do nich.
W zamkach raczej nie ma co się popsuć. Jedną z przyczyn niedomykania się jest zabrudzenie się. Trzeba wówczas je przeczyścić. Ale to wiąże się z rozbieraniem sporej części tyłu motocykla. Przerabiałem to w zeszłym roku.
Fotki z demontażu.
https://photos.app.goo.gl/LjUr7pWVr3hCR1417
Jeśli doszło do uszkodzenia, to sam zamek widziałem jakiś czas temu na allegro za niecałe 100 zł.
Wymontowany zamek
https://photos.app.goo.gl/NkWrVHrfpdDnUGtHA
_________________
Wcześniej: Honda NT650V Deauville 1999
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 06:13   

Mac napisał/a:
Ale to wiąże się z rozbieraniem sporej części tyłu motocykla


Uważam, że warto podejść do tego na spokojnie, i naprawić co trzeba i jak trzeba :mrgreen:
Nawet jeśli straci się dwa dni na grzebanie, to uważam, że warto podjąć trud .
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Wojtek63 

Wiek: 61
Dołączył: 17 Maj 2020
Posty: 3
Skąd: Płock
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 08:48   

Niestety zamek jest uszkodzony, nie zabrudzone. Wylamany jest element, który powinien być popchniety przez rygiel klapy. Rygiel nie może po pchać zapadnie, która go zatrzaśnie.
Sam mechanizm widziałem na Alego ale to było rok temu😠

Na razie pozostanie mi chyba prowizoryczne.
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 09:08   

Tu jest ale.... :cry:
https://allegro.pl/oferta/honda-nt700v-zatrzask-kufra-zamek-mechanizm-zamka-9254056356

Można też poszukać całego schowka z zamkiem?
https://allegro.pl/oferta/kufer-schowek-lewy-honda-ntv-nt-700-deauville-9271893637
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 09:49   

oldmotory napisał/a:
zawsze możesz złapać ekspanderami albo gumami fitness. tak na szybko. Jest "chałupnicza"metoda "naprawy poprzez przykręcenie zamków do kapturów blacharskich


Jas Fasola robił nawet solidniej ;]




C do ułąmanego elementu - nie idzie go dorobić np. z metalu? Jak to wygląda? Może da się wykonać na wzór samemu/u ślusarza. Ja tak kiedyś dorabiałem koszyczek sprzęgłowy do nietypowego motoroweru - fabryczny się sypał, dałem człowiekowi z zakładów mechaniki precyzyjnej to mi zrobił i kły zanitował w takim metalu, że przez następnych X lat to jeździło i nawet luzu nie dostało.
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 646
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 17:40   

Wojtek63 napisał/a:
Niestety zamek jest uszkodzony, nie zabrudzone. Wylamany jest element, który powinien być popchniety przez rygiel klapy. Rygiel nie może po pchać zapadnie, która go zatrzaśnie.
Sam mechanizm widziałem na Alego ale to było rok temu😠

Na razie pozostanie mi chyba prowizoryczne.

zrób fotkę oznacz gdzie się ułamało, może coś wymyślimy... nie wiem co się musiało stać żeby ułamać coś w mechanizmie zamku, wszystko w okół delikatne, plastikowe a to solidny metal :???: :shock: :???:
_________________
Varadero 125 -> NT700V -> BMW F650 CS -> Zontes 310 T2
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 19:26   

PeterP napisał/a:
nie wiem co się musiało stać żeby ułamać coś w mechanizmie zamku

Masz rację! Taki mechanizm to raptem kilka blaszek , może faktyczne można coś wyprostować, lub dorobić, Tym bardziej, że oba zamki to zapewne lustrzane odbicie.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
EREB 
Marcin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 386
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Maj 21, 2020 20:17   

W 650 żeby zamknąć muszę trzasnąć dosyć solidnie. Ale wszystko działa jak należy. Moze w 700 cos spierdolili...
_________________
Był ogar200>chart 50>piaggio nrg>kymco agility125>piaggio beverly200>piaggio x7 250>suzuki dr800>honda nt650 deauville 2000
 
 
Rador 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Płock
Wysłany: Pią Maj 22, 2020 12:21   

W 650 regulacja zamka jest prostsza. Nie trzeba trzaskać. Wystarczy poluzować śruby w pokrywie i wysunąć troszkę uchwyt/pałąk i już będzie się zamykać delikatnie. Zamykanie kufra powoduje wbijanie pałąka wgłąb pokrywy, wystarczy wyregulować.
 
 
Jacek_M 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 58
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 76
Skąd: Łuków
Wysłany: Nie Maj 24, 2020 17:40   

u mnie (po wymianie pokryw na szerokie, nie domykał się prawy kufer ) pomogło włożenie podkładek pod rygle zamka, po tym jak zauważyłem, że rygiel nie dociskał wystarczająco tego języczka zapadki i nie zamykało się. Po włożeniu podkładek, jak ręką odjął.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12