Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Strzelanie w gaźniki
Autor Wiadomość
wiesiekm 
wienicek

Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: dębica
Wysłany: Wto Gru 31, 2019 17:32   Strzelanie w gaźniki

Witam wszystkich Forumowiczów i pozdrawiam z Podkarpacia, a także wszystkiego dobrego na Nowy Rok! Mam problem z gaźnikami w moim motocyklu od momentu kupna, który doprowadza mnie do pasji, a przy okazji mojego mechanika. Często przy przegazówkach, tj. tylko i wyłącznie przy przechodzeniu z wolnych obrotów na wyższe, występują strzały w gaźnik. Moto ma wyregulowane zawory, sprawdzone króćce dolotowe, wyczyszczone na myjce ultradźwiękowej gaźniki, wszystko, ale to wszystko, wyregulowane zgodnie z manualem i nic nie pomaga. Strzały pojawiają się nadal, czy to na chłodnym czy na rozgrzanym silniku. Spalanie w normie, świece ładne, wypalone w kolorze cegły. Wszystko wskazuje na pierwszy rzut oka na ubogą mieszankę, ale nie pomagają żadne próby regulacji. Chcę zaznaczyć, że gaźniki nie są jakoś specjalnie wyeksploatowane. Bądź tu człowieku mądry, więc proszę o jakieś porady i pomysły, bo własna inwencja się już wyczerpuje.
_________________
wiesiekm
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Sty 13, 2020 19:29   

A ten mechanik sprawdził punkt zapłonu ? Przyczyną może być też dużo nagaru na denku tłoka - żarzący się nagar zapala niekontrolowanie mieszankę.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Wto Sty 14, 2020 12:05   

Czym się objawia strzelanie w gaźnik? Poważnie pytam, nie wiem.
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Wto Sty 14, 2020 19:22   

Krzysztof_nowy napisał/a:
Czym się objawia strzelanie w gaźnik? Poważnie pytam, nie wiem.

Jak występuje to słychać. Jak będziesz miał to usłyszysz i będziesz wiedział ! Jak dla mnie to takie jak gdyby kichniecie.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Czw Sty 16, 2020 20:27   

Moja 700 potrafi strzelić w airboxa :cool: , dzieje się tak dodam dużo gazu na minimalną chwilę. Wtryski też potrafią kichnąć.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
JacekTe 
Jacek


Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 21
Skąd: Świdnik k.Lublina
Wysłany: Nie Sty 19, 2020 21:11   

Jak kupowałem swoją Devi, to oglądałem kilka sztuk. W 2 lub 3 egzemplarzach udało mi się uzyskać na postoju efekt o którym piszecie.

Moja Devi potrafi "kichnąć" podczas zmiany biegu na niższy z międzygazem.
_________________
Jacek.
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Sty 19, 2020 23:35   

Za uboga mieszanka lub zbytnio wyprzedzony zapłon, ew. jednocześnie. Sprawdź, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza - może być na korpusie gaźnika, podstawie (uszkodzona uszczelka, nierówna podstawa). Inny możliwy powód to ew. wypadanie zapłonu, jeśli aparat zapłonowy niedomaga (rzadszy przypadek). Szczelność zaworów sprawdzałeś? Nie sugeruj się do końca instrukcją, metodą prób i błędów wzbogać mieszankę i zobacz, czy pomogło. Ustaw dosyć bogatą, następnie opóźnij zapłon. Później sprawdź styki w całym systemie zapłonowym - mod obciążeniem może ginąć iskra (zaśniedziałe styki, wadliwy aparat zapłonowy/cewki itd.). W dalszej kolejności szczelność, bo to wymaga wyjęcia gaźników.
 
 
wiesiekm 
wienicek

Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: dębica
Wysłany: Nie Mar 15, 2020 10:15   

Witam, pora zamknąć temat. Dziękuję za pomysły i rady, ale usterka okazała się być prozaiczna, winna kichania w airboxa jest pompa paliwa, a konkretnie styki, które tak, jak w tradycyjnych przerywaczach w iskrownikach, potrafią wodzić za nos. Chodź na pierwszy rzut oka wydawały się ok, to wszelkie poszlaki wskazują, że to one powodowały niewłaściwe działanie pompy. Mechanik doszedł do wniosku, że pompa momentami miała niekontrolowane przerwy w pracy, co skutkowało chwilowym obniżeniem poziomu paliwa, a co za tym idzie, chwilową zmianą składu mieszanki na wolnych obrotach i strzałami w gaźnik przy przygazowaniu. Przed wymianą styków, po przekręceniu kluczyka, praktycznie nie było słychać dopompowywania paliwa, a teraz po dobie przestoju występuje to każdorazowo. Konkluzja jest taka, że wraca temat elektronicznej płytki sterującej, jeden z Forumowiczów pracował nad tym projektem, dlatego proszę go o info, czy go już dopracował i na jakich zasadach można by było go przetestować. Pozdrawiam.
_________________
wiesiekm
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Nie Mar 15, 2020 20:37   

wiesiekm napisał/a:
winna kichania w airboxa jest pompa paliwa

Bardzo fajnie, że opisałeś co było przyczyną problemu!
Na pewno komuś przyda się ta wiedza i zaoszczędzi żmudnych poszukiwań!
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13