Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Opony
Autor Wiadomość
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 646
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto Kwi 17, 2018 07:28   

Ja zakładam zawsze leżaki w okazyjnych cenach i metzeler z8 na tyle w devi pod koniec zeszłego sezonu nie kleił się już tak super do asfaltu jak na początku, trzeba było zakładać poprawkę na temperaturę, gdy rok wcześniej po montażu nie było to konieczne, a opona była jak z "innego wymiaru" więc sugeruję mieć w tyle głowy że zakładając leżakowaną oponę z górnej półki, jeżeli chcemy aby nasze gumy ciągle miały "top" parametry będzie trzeba wymienić je przed zjechaniem bieżnika do zera, bądź "skwadratowieniem"
_________________
Varadero 125 -> NT700V -> BMW F650 CS -> Zontes 310 T2
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Kwi 17, 2018 08:55   

Trzeba to monitorować na bieżąco - jak każdą oponę. Niektóre modele tracą pewne parametry po przejechaniu 5000km, a jeździ się dalej biorąc poprawkę na warunki drogowe i inne zachowanie gumy.
Na uspokojenie może dodam, że i tak większość porządnych opon przez cały okres pracy zachowuje się lepiej niż całkiem nowe chińczyki.

Wszystko zależy od tego ile ktoś jeździ i jak szybko zdziera opony, bo w przypadku, kiedy nowy komplet zostanie zdarty w 3 miesiące lub rok - guma nie zestarzeje się istotnie.
Opona 4 letnia (nieużywana) to w zasadzie opona nowa i niczym nie różni się od tej z 2018. Sprawdzamy ją organoleptycznie - ma być miękka pod paznokciem, bez spękań i zmurszenia.
Jeśli parkujemy motocykl w ciemnym i ciepłym garażu - opony starzeją się bardzo wolno, jeśli pod chmurką, wystawiony na słońce i mróz - bardzo szybko.

Najczęściej jednak pierwszym znakiem zużycia jest nierówne wytarcie (kwadrat) - bo zwyczajnie motocykl gorzej skręca, a powierzchnia styku w złożeniu jest tak mała, że zaczynają się uślizgi.

PeterP, temperatura jest dość ważna ;)
Zimna opona na zimnym asfalcie nie klei i trzeba ją rozgrzać. Najlepiej wtedy upuścić sobie nieco ciśnienia (w okolice 2 barów przód i 1,7-1,9 tył) - opona znacznie zwiększy powierzchnię przylegania do asfaltu i zacznie się nagrzewać.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
dudi78 


Wiek: 45
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 92
Skąd: Olkusz
Wysłany: Czw Kwi 19, 2018 20:24   

Właśnie zamówiłem Michelin Pilot Road 4 z 2017. Mam teraz zamontowane Road 2. Ciekawe czy faktycznie będzie dużo lepiej. Jak zmierzyłem grubość to zamontowana ma 2 mm bieżnika !! Porównując do tyłu gdzie założyłem Road 2 pod koniec 2016 6mm. Czas na zmiany :) .
 
 
Pankrax 

Dołączył: 14 Kwi 2018
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 30, 2018 19:41   

Michelliny bardzo sobie ludzie chwalą, sam takie mam w jednym z moich moto. Służą już dobrych parę lat. Teraz wymieniałem jednak w crossie na nowe. Takie 18-stki w enduro7.pl sobie właśnie całkiem niedawno zamawiałem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14