Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Prędkościomierz ... padł
Autor Wiadomość
Sebek MAX 
Sebek MAX


Wiek: 48
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 58
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Lut 03, 2018 14:53   

Dzięki

[ Dodano: Sob Lut 03, 2018 15:05 ]
Pytam dla tego bo miałem dziwna sytuacja wczoraj. Prędkościomierza w trakcie jazdy przestał działać i włączyła się kontrolka FI , ale po przejechaniu kolejnych w tym samym czasie km. licznik zaczął pokazywać prędkość i kontrolka zgasła.Tak się zastanawiam co się mogło stać.
_________________
BENZER 50/HONDA S-WING 125/YAMAHA MAJESTY400/HONDA NT 700V
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Nie Lut 04, 2018 19:59   

Też miałem coś podobnego. Na wyłączonym zapłonie przełączyłem kilka razy czerwony włącznik bezpieczeństwa. I od tamtej pory spokój, w sumie to dużo od tamtego czasu km nie przybyło. Podejrzewam, że może coś nieświadomie się oparłem o ten prztyczek, czy coś mu zaśniedziało czy coś podobnego. Co do licznika to jego podłączenie możesz sprawdzić wtykając palce pod zegary. Jest to szeroka złączka, spróbuj ją docisnąć, jak "pyknie" to znaczy, że nie była wpięta na zabezpieczenia.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lut 05, 2018 12:24   

Można jeszcze sprawdzić, czy klemy są dobrze przykręcone i/lub nie mają słabego styku (zarówno 12V, jaki masa).
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Sebek MAX 
Sebek MAX


Wiek: 48
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 58
Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lut 05, 2018 18:46   

Dziękuję bardzo koledzy.
Mam jeszcze pytanie jak można wkleić komuś punkty za to że pomógł?
_________________
BENZER 50/HONDA S-WING 125/YAMAHA MAJESTY400/HONDA NT 700V
 
 
GhoustDragon 


Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 823
Skąd: Zawiercie / SZA
Wysłany: Pon Lut 05, 2018 21:14   

Sebek MAX napisał/a:
Dziękuję bardzo koledzy.
Mam jeszcze pytanie jak można wkleić komuś punkty za to że pomógł?

Punkty "Pomógł" może dać tylko autor tematu.
_________________
Na mechanice się nie znam, ale chociaż po doradzam.

Spawam plastiki.



Pokud jsem pomohl, stiskn?te tla?ítko ↑
 
 
Sebek MAX 
Sebek MAX


Wiek: 48
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 58
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Kwi 20, 2018 16:07   

Drodzy koledzy niestety problem wrócił nie działa prędkościomierz, a wszystko po za tym działa. Co mogło się stać? Kontrolka FI wskazuje mi na błąd 11 czyli czujnik prędkości lub kable. Czy ktoś wie jak wygląda czujnik prędkościomierza i gdzie się znajduje? Bardzo proszę o pomoc.
_________________
BENZER 50/HONDA S-WING 125/YAMAHA MAJESTY400/HONDA NT 700V
 
 
markali 
markali


Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 163
Skąd: Opole/Prószków
Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 10:26   

Zobacz czy masz taki czujnik - speedometer drive sensor 1116EP102.
_________________
DL650XAL7
 
 
Hroza 
zmęczony


Wiek: 46
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Mar 18, 2019 15:35   

Witajcie
Nie działa mi prędkościomierz w Revere. Nie pokazuje ani predkości, ani nie naliczaja się kilometry przebiegu.
Myślałem, że linka, kupiłem w ciemno, założyłem i zonk, bo okazało się że nadal nie działa.
Co mogło paść? Czy w zegarach mam szukać, czy może te coś przy kole? Jeśli ten ślimak przy kole, to czy jest dostępny do kupienia łatwo? A może jakiś zamiennik?
Reverka 1995 rok.
 
 
Michał0775 
Michał


Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 315
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon Mar 18, 2019 22:39   

Trzeba sprawdzać metodycznie:
1) czy linka (wkład linki - fachowa nazwa wałek giętki) wyjęta z licznika kręci się po zakręceniu kołem (potrzebna podstawka centralna albo podnośnik, żeby unieść przód do zakręcenia kołem)?
2) Jeśli tak- czy nowa linka (wkład) na pewno sięga do licznika?
3) jeśli nie - czy sam wkład włożony w otwór napędu przy kole kręci się?

Itd.
_________________
Michał
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Wto Mar 19, 2019 15:27   

Najpierw sprawdź ślimak.

Odkreć linkę. Wrzuć moto na centralkę, wsadź klocek pod silnik, aby przód wisiał w powietrzu.
Kręć kołem i obserwuj obroty blaszki. Nawet jak się kręci, to przytrzymaj ją lekko palcami i zobacz, czy pod obciążeniem też się obraca.

Najlepsze efekty kontroli pierścienia będziesz miał przy demontażu, wtedy dokładnie obejrzysz zabki, przy okazji wyczyścisz i nasmarujesz.

Jeśli ślimak jest zjechany to zamiennik dostaniesz albo łatwo (ASO), albo tanio :)
Polecam najpierw rozejrzeć się na allegro itp.
Tutaj masz listę motocykli, z których pasuje: nr OEM 44806ML7691
https://www.bike-parts-ho...rts/44806ML7691
Przy okazji sprawdź stan podkładek nr 11 ze schmatu: https://www.bike-parts-ho.../F__1000/2/6823

Z dopasowywaniem byłbym ostrożny. Nie tylko ząbki pierścienia muszą pasować, ale też obudowa, bo stanowi istotny element dystansujący układu oś-dystans-łożysko-tuleja-łożysko-ślimak-goleń lagi.

Kolejny punkt to sprawdzenie, czy linka nie jest dupna.
Przykręć ją już do ślimaka, odkręć od zegarów, kręć kołem i sprawdzaj końcówkę drutu w sposób opisany wyżej, analogicznie jak blaszkę.

Jak z tym wszystko dobrze, to sprawdź zegary. Możesz spróbować obracać jakimś srubokrętem w gnieździe. Delikatnie. Jak wskazówka drgnie, to linka jest jakaś niepasująca, za krótka lub nie przykręcona odpowiednio.
W przeciwnym razie to raczej bad news, bo zegary. Patrząc na koszta używanych (o nowych nawet nie mówię) trzeba próbować naprawy. Szukaj wśród zakładów zegarmistrzowskich, niektórzy robią takie rzeczy.


EDIT jeszcze sprawdź, czy masz tam blaszkę nr 7 ze schematu i jest to dobrze złożone. Ta blaszka ma skrzydełka, które pasują w skrzydełka plastikowego pierścienia ślimaka. Tutaj niechlujny montaż mógł poskutkować pokruszeniem plastiku, wygięciem blaszki i teraz to się nie zazębia. Podkładki też są ważne, aby slimak nie odjeżdżał za daleko i nie rozsprzęgał się z blaszką. Do tego musisz zdjąć koło.
 
 
Hroza 
zmęczony


Wiek: 46
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Mar 22, 2019 08:41   

Bardzo dziękuję za rady, na pewno skorzystam. Szczególnie Krzysztofowi za szczegółowy opis.
W międzyczasie byłem w znanym lokalnym sklepie z częściami moto (zwykle mają wszystko) gdzie zareagowali na pytanie o ślimaka: "nie ma opcji, tylko serwis Honda" :O
Linka na pewno jest OK, bo jak mówię, jedna jest nowa a druga używana, ale obie się kręcą poprawnie.
W takim razie, czas zdjąć koło, eh.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13