Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Amortyzator tylni NTV 700 czy pasuje od NTV 650
Autor Wiadomość
zybi 
zybi

Wiek: 64
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 38
Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Sty 27, 2015 09:42   amortyzator tył

witajcie koledzy///dolacze sie z takim pytaniem //czy regulujemy amortyzator jadac samemu i znowu jak jedziemy w dwoje///prosze napiszcie mi jak to regulowac ,gdyz wczesniej czytalem ,ale tutaj kliknac tam kliknac i nic z tego nie wiem jeszcze ktos napisal ze ustawia sie raz do wysokosci danej osoby ///dzieki za uwage i doradzcie w miare prosty sposob///pozdrowka

[ Dodano: Wto Sty 27, 2015 10:14 ]
jak zwykle nie napisalem ,ze jest to ntv-650 /2001 -dotyczy amortyzatora---- sory
_________________
zybi
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Wto Sty 27, 2015 12:50   

Ja mam ustawione na 6 czyli najwięcej. Jestem ciężki i tak mi się lepiej jeździ.

Zybi masz manual do swojej hondy? W manualu masz opisane jaka waga to jakie nastawienie:) co do nastawienia to chyba śrubką krzyżakiem poluzowujesz i regulujesz pokrętłem licząc kliknięcia
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
zybi 
zybi

Wiek: 64
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 38
Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 28, 2015 08:35   amortyzator tył

dzieki ze sie odezwales pozdrawiam--- moze powinienem wiedziec ,ale nie łapie o co chdzi z tym manualem i powiedz mi jeszcze czy przestawiasz jadac w dwojke czyli z ,,plecakiem"???? siemka Kobrzak
_________________
zybi
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Sro Sty 28, 2015 09:31   

Ja ważę 110kg obecnie więc nie przestawiam tylko jeżdżę cały czas na maksymalnym odkręceniu ;)
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 07:41   

Witam ...

Tak w ramach kontynuacji tematu + może Komuś się przyda opis mojej walki z tylnym amortyzatorem.

Niestety w mojej Devi nie działała regulacja wstępnego napięcia tylnego amortyzatora. Prawdopodobnie Któryś poprzedni właściciel musiał odkręcić przewód hydrauliczny. Regulacja działała na samym końcu w zakresie +/- 5mm. O tyle przesuwała się górna część amortyzatora. Ponieważ i tak było to uszkodzone postanowiłem (przed zakupem nowego) sprawdzić czy da się to może naprawić i uniknąć kosztów.
Po odkręceniu wężyka ulało się ciut (kilka kropel) płynu o lepkości i gęstości płynu hamulcowego. Postanowiłem, że wypełnię układ płynem DOT4. Przy pomocy strzykawki uzupełniłem płyn w amortyzatorze. Dalej zabrałem się za naprawę regulatora. Po odkręceniu maksymalnie regulacji cofnąłem do oporu wewnętrzne tłoczysko (przy pomocy cienkiego śrubokręta wsadzonego przez otwór śruby mocującej wężyk). Uzupełniłem do pełna płyn w sterowaniu (pokrętle). Podłączyłem przewód do sterowania. W pierwszej fazie nie dokręcałem śruby mocującej tylko strzykawką uzupełniłem płyn w wężyku i dopiero dokręciłem śrubę trzymającą wężyk. Przykręciłem wstępnie wężyk do amortyzatora. Po przekręceniu śruby regulacyjnej o jakieś 20 stopni pojawił się płyn pod podkładką śruby mocującej wężyk do amorka. W tym momencie dokręciłem śrubę czyli zamknąłem szczelnie układ :)
Po tej naprawie pojawiła się regulacja na całym zakresie sterowania. Napięcie sprężyny w granicach trzech centymetrów (jak wyżej). Jak na razie nie widać wycieków i wszystko hula :)
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Cze 08, 2016 09:05   

Czyli reasumując wykłady:

-wkręcona śruba na max to bardziej napięta sprężyna i podniesiony do góry motocykl (lepsze sterowanie i trakcja przy obciążonym motocyklu, mniejszy komfort) Konieczne przy jeździe we 2 osoby.

-wykręcona śruba na max to mniejsze napięcie sprężyny i obniżony tył motocykla (komfort kosztem trakcji i sterowania, odpowiedni przy lekkim kierowniku)


Jeśli rozumuję odwrotnie - poprawcie!
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 08, 2016 09:24   

Sim napisał/a:
Czyli reasumując wykłady:

-wkręcona śruba na max to bardziej napięta sprężyna i podniesiony do góry motocykl (lepsze sterowanie i trakcja przy obciążonym motocyklu, mniejszy komfort) Konieczne przy jeździe we 2 osoby.


Komfort przy obciążeniu raczej większy. Tył przestaje "dobijać" na nierównościach. Nie wkręcam regulacji na max. Napięcie ustawiam doświadczalnie. Dotyczy to jazdy w jedną jak i w dwie osoby.
Dla przykładu ja + żona regulację w moim moto ustawiam na maxa minus dwa obroty. Wtedy prowadzi mi się najwygodniej. Zawieszenie nie dobija i nie jest za sztywne. Dobrze prowadzi się w łuku.

Co do różnicy wysokości motocykla przy różnych napięciach sprężyny to jest ona zauważalna głównie pod obciążeniem.
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Cze 08, 2016 09:53   

Czyli ok, bo mam wrażenie, że niektórzy przedmówcy rozumieją to ustawienia całkiem na odwrót.

Dla mnie to przynajmniej jakiś półśrodek do podwyższenia zawieszenia w Devilce.
Innym środkiem jest zakup + wymiana oczka w amorku z tyłu i zmiana sprężyn lub włożenie pierścienia w amorkach z przodu.
Wtedy podwyższamy całe zawieszenie o 3-5-7cm i robi nam się CrossDevi.

Są dostępne takie dedykowane zestawy znanych producentów zawieszeń, więc może zimą nad tym pomyślę.


Chyba, że macie jakieś inne autorskie pomysły na podwyższenie zawieszenia w Devi 700, to chętnie poczytam i spróbuję wcielić w życie. Tak do jakiś 10cm to bym chętnie ją podniósł. Siedzisko by było wtedy na ok 910-920mm, więc optymalnie.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 08, 2016 10:21   

W moim wypadku 180cm zestaw do podwyższania zawieszenia musiał by zawierać dodatkowo drewniaki ;)
Przy standardowym zawieszeniu siedząc na kanapie ledwo co mogę postawić płasko stopy na asfalcie. Dwa centymetry wyżej i musiał bym dotykać ziemię palcami. Nie wiem czy było by to bezpieczne a na pewno nie komfortowe.
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Cze 08, 2016 10:44   

Mały eksperyment z zawieszeniem:

-70mm

-50mm

seria

+50mm

+100mm


Kurcze, nie wiem, czy to podwyższenie będzie ładnie wyglądało.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13