Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kluczyk złamany !!!
Autor Wiadomość
GregorS 
Virago w sercu


Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 121
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: Pon Lut 22, 2016 11:57   

zauważyłem u siebie że mój kluczyk też zaczyna pękać, podczas tankowania się wykrzywił, naprostowałem go palcami i jakoś odpalił, ale panika już zaczynała się rodzić, i tu mam pytanie, co jest przyczyną że te kluczyki tak chętnie pękają, czy jest tu nasza wina gdzieś ukryta? czy to wada fabryczna?
_________________
była XV 535, była XV 750
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lut 22, 2016 12:09   

Jeśli myślisz: nasza wina=nadmiar siły=za obfite posiłki - to tak. :D
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 22, 2016 12:26   

Wydaje mi się. że po części jest to nasza wina. Zamki powinno się raz na jakiś czas smarować a z tym jest różnie. To samo dotyczy linek otwierających kanapy i kufry. Na początki wszystko chodzi idealnie lekko z czasem trzeba używać coraz większej siły. Same mechanizmy zamykające też (rygle, skoble - jak zwał tak zwał) też wołają o smarowanie ;)
Pamiętam, że w zeszłym roku miałem problem z otworzeniem korka wlewu paliwa w moim Jazzie (250). Cała konstrukcja bębenka wykonana jest z miękkiego znalu (odlew), który nie dość że się utlenia to jeszcze mocno rysuje. W Devi jest ten sam stop.

Reasumując aby przedłużyć żywotność kluczyka trzeba oliwić i smarować linki, rygle oraz same zamki :)

Pozdrawiam ..
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Jon 45 

Wiek: 61
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Pon Lut 22, 2016 14:11   

Wtrące swoje 5 groszy do tematu dlatego ze sam ukrecilem kluczyk,aby otworzyc bak i kufry nie trzeba kluczyk z HIS tak dla przypomnienia ,moze lepiej miec taki w zapasie i w razie godz w wystarczy dokleić do raczki i motor też odpali .
_________________
Jon45
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 22, 2016 14:39   

Jest to jakiś sposób tylko czy jest sens wożenia dwóch kluczy kiedy różnica w cenie pomiędzy kluczem z transmiterem a bez to 10-15 zł?
Cała impreza (klucz z transmiterem) zamyka się w pięćdziesięciu złotych ...
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Jon 45 

Wiek: 61
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Pon Lut 22, 2016 17:10   

Gdzie mozna tak tanio kupić transmiter ja słyszalem o wyższych cenach za sam kluczyk zaplacilem 25 zł.
_________________
Jon45
 
 
lizaczek78 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 241
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lut 23, 2016 08:56   

[ Dodano: Wto Lut 23, 2016 09:00 ]
http://allegro.pl/honda-k...5997434023.html

Ja kupowałem dwa razy i trafiłem za 75 zł plus docięcie. Nie każdy "klucznik" chce docinać z "materiału powierzonego". Tłumaczą się tym że gdyby coś się nie udało to nie mieli by z czego oddać.

Poza tym nie wydaje mi się żeby można było kupić samą kość transpondera, ona jest zalana w rękojeści kluczyka. A gdyby kogoś interesowało mam komplet zamków i dwa kluczyki do devi 650 oddam za walutę krajową
 
 
GregorS 
Virago w sercu


Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 121
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: Wto Lut 23, 2016 11:36   

tak dziś patrzyłem i wypatrzyłem że w stacyjkę to kluczyk wchodzi cały a w pozostałe zamki tylko do połowy, może to jest przyczyna ich pękania???
u mnie wszystko chodzi bardzo ładnie i bez użycia siły, a wygięcie nastąpiło przy tankowaniu paliwa, może kręciłem w drugą stronę???
to tak szczerze, ile kosztuje dorobienie nowego kluczyka???
_________________
była XV 535, była XV 750
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lut 23, 2016 11:41   

Jak kupisz na alledrogo, to akurat Ty surówkę możesz dopiłować sam. Zakodowanie już jest opisane tak, że nawet ja zrozumiałem ;-)
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lut 23, 2016 13:28   

Gdyby ktoś szukał kluczyka to można kupić tu:
http://allegro.pl/honda-k...5995667055.html
Kluczyk 42zł a przesyłka około 5 zł.
Facet ok. Miałem okazje zamienić telefonicznie kilka słów. Do kluczyka dołożył instrukcję dotycząca jego kabelka. Tez przydatne.

Pozdrawiam ...
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Rob 

Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Lublin
  Wysłany: Nie Maj 15, 2016 09:38   

Opis kolegi PSzydłowski -precyzyjny i pomocny. Zrobiłem dokładnie tak samo i kluczyk dodany-Dzięki
 
 
aligator 


Wiek: 51
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 96
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Gru 07, 2016 23:42   

Witam. Potwierdzam metoda działa w Devi 650. Kupiłem kluczyk z transponderem i dostałem jeszcze gotowy kabelek.
Wtyczki nie mogłem znaleźć na prawym boku. Kabelek wychodzi z przodu pod chłodnicą i wtyczka była właśnie tam , na wysokości prawego schowka, ale pod zegarami.
Wtyczka żółta. Trochę tam ciasno. Jedna rękę od góry między bak i boczek druga od dołu i jakoś wypiąłem. Reszta zgodnie z instrukcją i na końcu banan na twarzy :-)
Jedyne co to muszę albo popracować pilnikiem, albo pojechać jeszcze raz do klucznika, bo nowy klucz działa w stacyjce lecz nie mogę nim otworzyć żadnego schowka/kanapy/baku.
Co ciekawe nowy klucz w stacyjce przekręca się nawet łatwiej niż stary.

[ Dodano: Wto Gru 20, 2016 00:50 ]
Byłem u klucznika, ale zapierał się jak mógł i nie chciał poprawiać docięcia twierdząc, że jak zacznie poprawiać to zepsuje klucz :-/
Dostałem tylko poradę: mam popsikać zamki Brunoxem. Hmm? No niby pomogło, ale tylko przy baku. Teraz mogę nowym kluczem odpalać i otwierać bak. Poużywam, może z czasem reszta też dojrzeje ;-)
_________________
DEAUVILLE 2002
 
 
ramko 

Wiek: 45
Dołączył: 25 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Dobra k/Limanowej
Wysłany: Sro Lut 06, 2019 19:34   

Próbuję zakodować kluczyk w podany w temacie sposób, stacyjka wchodzi w tryb serwisowy tj. 4 mrugnięcie i 2 sekundy przerwy, ale po nowy kluczyk nie powtarza tej sekwencji. Przy kluczyku który próbuję zakodować hiss pokazuje sekwencję 3 mrugnięcia sekunda przerwy, mrugnięcie i przerwa 2 sekundy. Co zrobić? Może ktoś już dokodował wcześniej jakieś kluczyki i ten poprostu nie wchodzi już? Kluczyk kupiłem na alledrogo powinien mieć dający się zakodować transponder.
 
 
aligator 


Wiek: 51
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 96
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Lut 07, 2019 00:00   

Sorry, ja już nie pamiętam jak to szło. A sprzedawce pytałeś, może jest bardziej na bieżąco i doradzi?
_________________
DEAUVILLE 2002
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1926
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Czw Lut 07, 2019 11:14   

Może coś będzie łatwiej z instrukcją kodowania kluczyka w ST.
Kopia instrukcji z forum ST.

Otóż kodowanie nowego kluczyka w st jest dość proste. Potrzebne są metr kabelka 0,5 żółtego, metr kabelka 0,5 czarnego dwa małe krokodylki i rezystor 1 k ohm. Żółty ucinamy w połowie i łączymy go z rezystorem. Dorabiamy do każdego kabelka po jednym krokodylku. Z drugiej strony ściągamy izolację i robimy z kabla takie małe łopatki (na wzór męskich wsuwek elektryczny), całość dobrze zalać cyną (nie za mocno). Zdejmujemy siedzenie, boczek od aku (wszystko podłączone). Teraz trzeba znaleźć kostkę do której mamy się podpiąć. Jest to biała kostka od strony aku. Ona biegnie razem z tą grubą wiązką elektryczną do tyłu motocykla. Jest w okolicach taj karteczki informacyjnej na błotniku. Ona ma dwa kabelki plus żółty, biały masa. Teraz:

1. Podpinamy nasze urządzenie pod tą kostkę. Żółty z żółtym, biały z czarnym. Następnie krokodylek żółty do plusa na aku a czarny do minusa.

2. Działającym kluczykiem przekręcamy stacyjke, czerwony przycisk zapłonu na manetce ma byc w pozycji zapłon. *Lampka HISS się pali cały czas

3. Czekamy 10 sekund (można więcej poczekać), potem odpinamy krokodylka z plusa akumulatora(niczego nie wyłaczamy), odczekać min. 2 sekundy, następnie podłączyć z powrotem.

4. Lampka hiss popali się ok 2 sekundy, potem zacznie mrugać po 4 razy. Niech sobie dla pewno?ci mrugnie z 8 razy. Wyciągamy działający kluczyk.

*Uwaga: działajacy klucz trzymamy z daleka od pentli HISS, oraz do nasępnego kroku nigdy nie uzywamy tego samego klucza!

5. wkładamy nowy surowy klucz, przekrecamy na ON, Lampka hiss zachowa się tak samo jak w 4 punkcie. Jak sobie pomruga te 8 razy to przekreamy stacyjke, wyciagamy kluczyk.

6. odlaczyc kabel pomocniczy, podlaczyc wszystko jak bylo oryginalnie i się cieszyćRazz

Materiały zaczerpnięte z forum CBR929RR SC44: tekst: Yannkes, któremu bardzo dziękuję oraz forum ST 1300 z uk, również pozdrawiam chłopaków.
_________________
ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13