Forum Honda NTV

Problemy techniczne - NT700 i przekładnia główna

mpendzik - Czw Sie 25, 2022 22:08
: Temat postu: NT700 i przekładnia główna
Witam serdecznie.
Czy Wy również stwierdzacie, że przekładnia główna robi się gorąca po kilkudziesięciu km i długo stygnie ??
Wymieniłem dziś drugi raz olej (hipol 80w90 g4) zlałem go po 500km i jest ... Czarny... Trochę to dziwne ale to może przez dodatki które są w oleju... Trochę mnie niepokoi temperatura obudowy tej przekładni. Też tak u was jest ???
Ponadto jak przy zmianie oleju w kardanie zaświeciłem latarką w to okienko gdzie się wlewa olej, to zauważyłem lekko wytarte zęby w przekładni dosłownie na samych końcach. To samo jest w hondzie shadow 750 kolegi, bo też zaglądałem tam przy wymianie oleju. Czy to norma ??
Przebieg mojej nt700 to niewiele ponad 15 000km potwierdzone 100% , u kolegi jeszcze mniej najechane...
Bardzo proszę o komentarze. Pozdrawiam.
Ciok - Pią Sie 26, 2022 09:40
:
A nie grzeje się od silnika? Wszak to jeden metal.
mpendzik - Pon Sie 29, 2022 21:34
:
No właśnie nie wiem- byłem ciekawy jak jest u Was. Ostatnio u kolegi który tez ma nt700 sprawdzałem jak bardzo jest gorąca obudowa przekładni i... w sumie jest praktycznie tak samo gorąca jak u mnie. Da się położyć rękę ale na chwilę bo parzy....
Może tak musi być... myślę że gdzieś z 60st. obudowa ma...
Pozdrawiam.
izywec - Sro Wrz 14, 2022 00:00
:
Ciok napisał/a:
A nie grzeje się od silnika? Wszak to jeden metal.Obrazek

Jak rozumiem po oleju w przekładni ( Hipol ), że to chodzi o przekładnię przy tylnym kole. To jest za daleko od korpusu silnika aby przenieść tempetaturę.
Tu na forum ktoś tez się skarżył przy NT 700, ze mu grzeje sie ta przekładnia ale Go uspokkojano, że to normalne iż po dłuższej jeździe jest gorąca w nt 700.
Ja mam NTV 650 j po dowolnie długiej jeżdzie przekładnia nie parzy ręki.

P.S. To, że masz ciemny olej to nie problem jeśli nie masz w nim srebrzących się opiłków - sprawdz magnesem. Jeśli sa to zapewne jest coś niewporządku z łożyskiami na wałku i osi koła. Jednak pisześz, że masz najechane 15 000 km to łozyska powinny być w porzadku. Chyba, że masz 115 000 km albo 215 000. Czy jest własciwy przebieg najlepiej sprawdzić na wskaźniku wyciagnięcia się lańcucha rozrzadu - trzeba zdjąć pokrywę zaworów i pomierzyc. Jeśli wysuniety na 6 mm i nawet wiecej to na bank przebieg jest powyżej 100 000 km a może i 200 000.
mpendzik - Nie Wrz 18, 2022 19:53
:
Dzięki za odpowiedź. Jeżeli chodzi o przebieg to jestem pewien, bo to salon polska z pełną dokumentacją, a odkupiłem ją od sąsiada więc tak na prawdę znam historie maszyny.
Olej w przekładni wymieniłem 2 razy ale żadnych opiłków nie było widać. Po prostu robię to, co mechanik mi zalecił: Jeździć - obserwować.
Pozdrawiam i dziękuję.